Jupiter-8 met redelijke prijs.

Mooie prijs.. maar wellicht dat de feedback score die (nog) 0% was hierin bepalend is geweest? :)

Als ik de winnaar was geweest van deze veiling had ik em liever persoonlijk opgehaald (er even van uitgaande dat de seller akkoord was gegaan met een local pickup :))

Die link blijft meestal nog wel een tijdje geldig.. hieronder zijn meer foto's te zien.
http://www.ebay.com/itm/Roland-Jupi...3%2Bm285ZCUgp9Ekf85Gs%3D&orig_cvip=true&rt=nc
 
Dat ding kan wel gezien worden als verkocht, maar de verkoper weet waarschijnlijk wel wat de prijs ervan is, denk niet dat die deal doorgaat. Welke idioot laat nu een Jup 8 voor 3000 euro gaan.
 
Ik heb vanmiddag contact gehad met de verkoper en weet haast wel zeker dat hij hem gewoon voor dit bedrag heeft verkocht.
Zelf heeft hij er ooit 1800euro voor betaald zegt die en geeft aan niet mee te willen doen met die gekte.

De synth word ook niet verzonden maar is alleen beschikbaar als je hem komt ophalen.
Dit zegt opzich al iets over de verkoper.

En niet iedereen wil het maximale hebben voor z'n spulletjes. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
 
Nja vrij klote voor degenen die net een Jup 8 hebben aangeschaft voor 6000 euro. Lekker 3000 euro down the drain..
 
Wat ik nooit echt heb begrepen is dat de verhouding in prijzen zo ontzettend uit elkaar is gegroeid?!

1984
Jupiter-8 12500 gulden
Juno-60 4500 gulden

2014
Jupiter-8 6000euro
Juno-60 1000euro

Logischerwijs zou de Juno-60 nu 2000euro moeten kosten
of als je het omdraait (wat ik leuker vind) de Jupiter-8 nu 3000euro ;)

He! 3000euro dat is precies wat die Italiaan ervoor vroeg haha
 
Nja vrij klote voor degenen die net een Jup 8 hebben aangeschaft voor 6000 euro. Lekker 3000 euro down the drain..

Als je 6000 euro voor een Jupiter 8 neerlegt maakt het je denk ik geen zak uit
wat het verschil is....
 
Wat ik nooit echt heb begrepen is dat de verhouding in prijzen zo ontzettend uit elkaar is gegroeid?!

1984
Jupiter-8 12500 gulden
Juno-60 4500 gulden

2014
Jupiter-8 6000euro
Juno-60 1000euro

Logischerwijs zou de Juno-60 nu 2000euro moeten kosten
of als je het omdraait (wat ik leuker vind) de Jupiter-8 nu 3000euro ;)

He! 3000euro dat is precies wat die Italiaan ervoor vroeg haha
Ik zie productie aantallen voor de JP-8 van 2 a 3000. Voor de Juno 60 is dat iets van 30.000. Dus 10 keer zoveel Juno's die ook nog eens 3 keer minder kostten destijds. Valt het verschil nog mee. Overigens zijn beide geen goede investering gebleken!
 
IK vind een Jupiter8 eigenlijk ook geen 6000 euro waard, 3000 zou veel realistischer zijn maar ja, in de wereld van oude synths hebben we elkaar helemaal gek gemaakt en is er geen relatie meer tussen de prijs van iets en de echte waarde. Het is wat de gek er voor geeft. Blijkbaar zijn er voldoende muzikanten/gearsluts met diepe zakken.
 
Ik lees ook genoeg mensen die er snel genoeg op uitgekeken zijn weer op zo'n 30+ jaar oude bak.

3000 is een leuke prijs dat wel......ik zelf zou dat risico echt nooit nemen.
Ik wil gear die werkt, niet dat ik continue zit te zweten ; "als er maar niets kapot gaat ondertussen"

Tuurlijk is het makkelijk te repareren en dergelijke, maar je ontkomt erniet aan dat zon ding niet fris meer aanvoelt. Dat is gewoon slijtage. Ik ben persoonlijk nogal een zeikerd daarin.


Beetje losse knoppen of wiebelen enzo en ik ben er al klaar mee.

Levensduur van vele ICs enzo is pak em beet 25 jaar. Van die ICs uit die tijd dan.
 
IK vind een Jupiter8 eigenlijk ook geen 6000 euro waard, 3000 zou veel realistischer zijn maar ja, in de wereld van oude synths hebben we elkaar helemaal gek gemaakt en is er geen relatie meer tussen de prijs van iets en de echte waarde. Het is wat de gek er voor geeft. Blijkbaar zijn er voldoende muzikanten/gearsluts met diepe zakken.

of gekken :D
 
Ik denk niet dat het om houdbaarheid gaat op dit moment, en dat de meeste mensen die zo'n aanschaf doen zich redelijk bewust zijn van het feit dat zo'n apparaat 30 jaar oud is. Anders krijg je straks zo'n discussie dat ik 1 jaar geleden een nieuwe mengtafel had gekocht en al 2 keer terug kon brengen vanwege mankementen terwijl de buurman al 30 jaar op z'n oud vertrouwde bak werkt zonder problemen. en visa versa.

:)
 
Ok, dan komt het er op neer dus wat de gek ervoor geeft of vraagt....

allemaal subjectief en niet absoluut

10 jaar geleden was 3000 te veel, nu is het de helft van 6000....
 
Ik vind sowieso dat analoog één grote hype is. Ik zou van mijn leven nooit never niemals 3000 euro aan een 30 jaar oude synth uitgeven. Als je ziet wat voor tweedehands moois je tegenwoordig allemaal kunt kopen voor een paar honderd euro, dat vind ik de analoge hype gekkenwerk. Je moest eens weten hoe analoog bijv. een Korg Trinity kan klinken, mits goed geprogrammeerd. Uiteindelijk weet de beluisteraar van jouw muziek helemaal niet welke apparatuur je hebt gebruikt en hoort ook het verschil niet.
Bijvoorbeeld een Alesis Fusion is vele male krachtiger dan een Jupiter 8 en heeft een geweldige sound is modulair van opbouw enz enz. voor een fractie van de prijs van een Jupiter 8.
 
Bijvoorbeeld een Alesis Fusion is vele male krachtiger dan een Jupiter 8 en heeft een geweldige sound is modulair van opbouw enz enz. voor een fractie van de prijs van een Jupiter 8.

Na deze insight information zal de prijs voor een Alesis Fusion wel stijgen.
 
Zelf heeft hij er ooit 1800euro voor betaald zegt die en geeft aan niet mee te willen doen met die gekte.

Ik hoop alleen maar dat degene die em heeft mogen ophalen/kopen em niet gaat aanbieden op de world wide web (voor de bekende "markt comforme prijs")... maar er iets mee gaat doen in de geest van muziekmaken :)
 
Laatst gewijzigd:
Na deze insight information zal de prijs voor een Alesis Fusion wel stijgen.

idd...:))

Je kunt een Alesis Fusion qua mogelijkheden niet vergelijken met een jup-8. Ik denk dat het probleem hier is, dat velen onder ons een oordeel vellen over een machine die ze enkel en alleen van een plaatje kennen.

Als je echt ooit met een jupiter-8 heb gepield zal je versteld staan hoe snel de sounds die eruit komen je direct bruikbare inspiratie geven. Het brengt je direct in verband met popsongs van vroeger en dan niet eens van uit de jaren 80, maar gewoon ook ervoor, gewoon amazing!

Je hoeft maar subtiel met de knoppen aan de slag te gaan en er komt zo'n prachtige sound uit en dat zonder effecten! Je zou denken dat er een effects processor in zit, zo fantastisch klinkt het. En je hebt soms van die synths die direct in de mix passen, zonder gedoe met fx/eq en daar is de jp-8 een mooi voorbeeld van.

Ik heb met vele synths mogen werken en ken de fusion ook, mooi apparaat, maar zonder zijn extra bellen en toeters haalt ie het echt niet bij deze ouwe bok. En dat geldt voor vele digitale synths. En dit bedoel ik niet negatief. Maar het is gewoon een apart ding die je echt gaat waarderen als je er eenmaal op/mee speelt.

Daarnaast is het ook niet weggelegd voor iedereen. Ben jij als synthesist van de generatie Beatles/Stones (ja,ja ik weet de jp8 is van '80) en alles daarom heen en je krijgt de jp-8 in handen dan zal je echt versteld staan, al die mooie herinneringen komen dan naar boven, ook die ene keer dat ze niet uit met je wilde....Je denkt aan The Who, Led Zeppelin, Deep Purple etc, in die donkere concert stadiums...

Het is gewoon, wat is je achtergrond en wat zijn je verlangens, wat verwacht je van een synth. De huidige generatie is dol op digitaal en dat levert precies wat men wil. Maar aan de andere kant is er ook nog een groep die iets anders zoekt dan een gangbare geluidsbron daarbij gepushed door een emotionele aanvulling.

Wat de prijs betreft van deze jp8 inderdaad een koopje voor 3.000e. Maar voordat je onwijs enthousiast raakt zou ik toch nog nadenken over het geheel. De synth zit in Italie, waar van italie...? Het wordt niet opgestuurd, dus je moet er met je eigen vervoer, helaas niet om de hoek, dus overnachten etc. En dan stel je bent er eindelijk...en het blijkt dat het toch niet is zoals is voorgeschoteld, ja je kunt direct weer weg..., maar wel eerst die 1000+ km afleggen....

Aan de andere kant, iedereen tegenwoordig, vooral als bezitter van een jp8, weet dat, dat ding best wel wat waard is. Sociale dienst spelen in deze tijd is erg raar...Maar goed, waarom is de prijs dan zo laag? Zijn er verborgen gebreken die pas na uren aanstaan naar boven komen?

Met een jp8 hier ergens in ned is je risico tig malen lager. Dus die 3000 euro kan uiteindelijk best flink wat hoger uitvallen....

Als ik voor een jp8 zou gaan, zou ik dat gewoon hier in ned doen en ondanks de opgegeven prijs gewoon een bod doen, dat werkt soms ook… Maar goed dat is maar mijn advies en visie als forumlid.


En nu is het weer tijd om een prachtige schoonheid wat aandacht te geven…….:walker:
 
voor je het weet word je geript met 3000 euro in de zak....
italie .....
meestal : als iets te mooi is om waar te zijn , is het dat meestal ook niet.
verder is de jp8 een erg fijne synth waar je heel snel op uit de voeten kan en die prima klinkt.
beetje overbodig om daarvoor vergelijkbare synth's aan te dragen, ze zullen best goed zijn, maar niet in dat wat je bij een jp8 als jp8 ervaart.
de prijs is veel geld, maar vergeleken met horton, ppg, cs80, etc niet overdreven. zoals gezegd , zoek eens een echt goede fender telecaster van 30+ jaar oud ....
 
Helemaal mee eens!

Dat probeer ik ook in mijn verhaal uit te leggen, totaal ander planeet!
 
Back
Top