[Video] Posy - The sun

skies

Klats, Boink, Klets
Lid sinds
20 januari 2006
Berichten
1.208
Locatie
randstad
Deze track is geïnspireerd op het beeldmateriaal...

Het beeld is geheel zelf geschoten en gemonteerd etc.. Over een periode van zo'n 2,5 jaar.
Het project lag al een tijd stil omdat ik niet wist wat ik met de audio/muziek moest doen.
Een paar dagen terug had ik eindelijk het 'eureka moment' en begon ik spontaan een beat in elkaar te sleutelen nadat ik de beelden weer eens bekeken had. De rest volgde vanzelf, zo gaat dat dan... Er zit een lekker diepe bas in die heel laptop-onvriendelijk is (je hoort hem vooral met hoofdtelefoon of fatsoenlijke luidsprekers).

De schelle tonen waar het mee begint en eindigt, die wist ik al heel lang dat ik daar iets mee wilde doen. Dit zijn satelliet/meteorieten opnames van NASA of iets van dien aard wat ik tien jaar geleden een keer 'live' heb opgenomen omdat ik het vet vond klinken. Ik heb dit overigens wel weer enigszins bewerkt.

Toen de muziek zo goed als 'klaar' was heb ik daar het beeld weer op gemonteerd / aangepast.
Zet je zonnebril er maar bij op! 8)

 
De beat is inderdaad duidelijk waar het om draait. Ik vind hem erg lekker. Op sommnige momenten zou ik er iets meeer variatie in willen horen en heel even uit de repeterende, wat statische cadans willen worden gehaald. Beetje panning in de hats zou ook nog wel kunnen :).

De paar maten voordat de beat erin komt vind ik echt geweldig!

Typische Posy productie weer! :okdan:
 
Nieuwe versie!
Muziek is verbeterd, met name het ritme heeft nu meer variatie en een zacht extra 'hihat tikje' wat het net iets lekkerder maakt.
Verder zijn er nog wat effecten toegevoegd.
(Video is hetzelfde gebleven)

Thanks voor de feedback iedereen :okdan:
Meer feedback is natuurlijk welkom (dan alsnog voor de 'album versie' ahum ahum)

 
Back
Top