Moog Sub Phatty - preset probleempje

Drooler

Nieuwkomer
Lid sinds
2 juli 2014
Berichten
12
Locatie
Amsterdam
Oké, ik heb nu dus een Sub Phatty. En hij klinkt meesterlijk, en voor een techniek-noob als ik ook vrij goed te begrijpen. Ik begrijp alleen 1 ding niet: toen ik 'm net had vond ik in de editor dat je kunt kiezen of-ie de setting van de master volume opslaat bij het opslaan van een preset. Dat stond aan (en dat wil ik niet), dus heb ik 't uitgezet en opgeslagen in de editor. Dacht ik.

De meeste presets heb ik gemaakt met de master op volume 6 (ongeveer), maar ik vind het ook fijn om de preamp van m'n interface niet om zeep te helpen, dus dacht ik: ik ga nog even fine tunen zo vlak voor een optreden. Presetje geselecteerd (opgeslagen nádat ik voorgenoemde optie had uitgezet), en toch...presetje geladen bij master volume 3, en zodra ik de master een klein beetje wilde opendraaien, BOEM! Master op 6. Oftewel: volume is gewoon opgeslagen in de preset... En dat wil ik niet:D

Iemand een ideetje? Ik wil de master volume dus eigenlijk volledig los kunnen koppelen van de presets.
 
In de software editor vind je een knop voor de preferences (PREFS) en daar kun je aangeven of het preset volume moet worden opgeslagen of niet.
 
Back
Top