2 NI Machine vraagjes

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ik heb even 2 vraagjes over machine, die ik niet zo in handleiding kan vinden, maar waar de doorgewinterde gebruikers waarschijnlijk zo een antwoord op hebben. :okdan:

1. Als ik Maschine gebruik als plugin in Cubase kan ik m'n scenes van links naar rechts copiereren, variaties maken etc etc. Op een gegeven moment heb ik dan de complete drumtrak in maschine gelijk aan het arangement. MAAR, Maschine volgt niet de locator van het DAW, maar blijft gewoon lekker doorspelen als ik de cursor in Cubase verplaats
Hoe kan ik zorgen dat de Maschine locator en cubase locator "in sync" blijven? beide iedere keer handmatig looppoints instellen of weer vanaf het begin de track afspelen is rete irritant.

2. Het kopieren van midi: Ik heb inmiddels begrepen dat dit alleen van de desktop software kan, niet de plugin. Ik heb de selector in Pattern Mode staan, maar als ik een pattern in Cubase sleep, dan krijg ik maar 1 pitch en ook nog eens op de verkeerde toonhoogte ?!? ff snel drag/drop werkt bij mij i.i.g. nog niet? iemand tips?
ik kan natuurlijk m'n scenes naar audio renderen, maar ik gebruik 16 machine outputs in m'n mixer en committen naar audio voor de hele pattern is dus nog even geen optie.
12 audiotracks ook niet.

Dus, wie weet raad?
 
Maschinetutorials.com lid worden en even aan saint joe vragen?
 
Nee, ik wil gewoon weten of het kan of niet, zowel quickstart als maschine v2 manual staat het nergens in genoemd, wel loop modes, maar niks over DAW locator sync.
 
ik ken cubase niet, maar in protools kan dat gewoon

ook het midi patterns slepen
eerste 2.0 had daar gedoe mee, maar dat is opgelost weer toch?
sounds to midi notes selecteren, kanaaltje kiezen
(bij sample triggeren natuurlijk. bij tonale shizzl heb je dan sounds to channels nodig)
 
Ja Fjoesz dat begrijp ik, het slepen werkt ook wel maar ik kreeg verkeerde pitches, straks nog maar ff in leeg project proberen misschien deed ik zelf iets verkeerd

Maar de cursor volgt bij jou wanneer je de plugin versie gebruikt de project positie dus wel?
in cubase start die wel aan het begin als ik de track aan het begin start, maar ik dan bijv de cursor in Cubase 32maten verder zet, of ergens looppoints aanzet, dan loopt maschine gewoon keurig zijn eigen lijstje aan scenes af, ipv van op de tijdslijn mee te hoppen.

Lang verhaal kort, het lijkt me het makkelijkst voor mij, wanneer ik m'n pattern variaties gemaakt heb, om deze gewoon Cubase in te slepen en vanuit daar verder te arrangaeren.

Lukt dit niet d.m.v. drag/drop dan zou ik toch minstens willen dat masschine de cursor position van de DAW volgt.
 
Maschine 2.0 sequencing in Cubase via MIDI drag and drop

November 14, 2013 By saintjoe 32 Comments
So we used to be able to record the pads in realtime in Cubase, however with the MIDI changes in Maschine 2.0 it’s not as simple as it used to be and causes a bunch of MIDI feedback or you have to do too many workarounds to make it happen.
I made this video to show and explain MIDI drag and drop, so that you can have an alternative for working with your MIDI sequence data directly in Cubase.
The MIDI drag and drop has changed as well and there are some things you will want to know to avoid any headaches when you’re in creation mode.
Of course if you have questions just let me know!
Join today to access all of our exclusive tutorials, content, member community, and more!
 
THnX, zal me ff inlezen

EDIT: allemaal premium content, ik zoek wel ff verder. ga geen $9,95 betalen.
 
staat uiteiendelijk gewoon op YT voor Studio1 maarniet voor Cubase, dit is wat ik allemaal doe maar wertk niet in Cubase :(
en zo simpel zou het moeten zijn

 
misschen effe de versies dubbel checken?
Wist trouwens niet dat je moest lappen voor de andere site.
 
Op je drum groep gaan staan, right click

Group midi batch set up
Dan kies je sounds to midi notes

Dat bedoel je toch, dat niet alles op C3 gespeeld wordt, maar de kick op c1 enz.....
Ik heb ook cubase , dit zou moeten werken....
 
Misschien ben ik degoutant maar 8 euro voor een maand met persoonlijke antw van kenners, dan denk ik ' wat kan mij die 8 euro schelen'
 
bedoel je decadent?
want weerzinwekkend ben je niet hierdoor toch :D
waarom zou je 8 euro betalen als je 1 of 2 dingen moet weten die elders ook wel te vinden zijn
 
Noem me wat je wil. Heb voldoende geld en fun. Rest boeit geen ruk wat iemand anders me vindt ;) kan t iedereen toewensen: voldoening. Gelukzaligheid.
Voor de 8 euro kan je na die 2 vragen nog een hele maand vd service genieten.
 
Lambal......is niet zo een erg begrip hoor.....als je 8 euro hebt liggen en je kan je doel bereiken......waarom niet..........
 
Back
Top