Er zijn natuurlijk vele methoden om het geheel superstrak te krijgen. De methode die ikzelf vrijwel altijd hanteer is de videobeelden aanpassen aan de audio. De audio wordt hierbij gemonteerd op een tijdlijn, welke wordt voorzien van markers. Alle measures en opvallende elementen krijgen hierbij een marker. Dat moet trouwens echt met de hand, want er bestaat naar mijn weten geen enkel algoritme dat beide zaken op fatsoenlijke wijze afhandelt. Vervolgens wordt het videomateriaal in stukken geknipt en gesorteerd op wat bruikbaar is en wat niet. Hierbij kun je gelijk de meest sprekende beelden uitproberen i.c.m. de opvallende elementen van de muziek. Als een bepaalde scene niet goed uitkomt qua tijdsduur kun je daar enigszins mee spelen. Wel uitkijken natuurlijk dat het niet zo'n debiele slapstick wordt, of slow motion met te weinig beeldjes per seconde. Qua montage zijn er vele stijlen maar zelf probeer ik meestal (mits mogelijk) alles zeer vloeiend in elkaar te laten overlopen (zonder raw cuts). Het ligt ook een beetje aan de muziek. Bij jouw track en beelden kan zoiets perfect.