(Video) Schoppenheer- True Detective Intro Soundtrack

intrigerend goed

orginele klanken-combinatie..... en ook mooi!
 
Beste luitjes,'
'
Ik heb een altneratief thema gecomponeerd en geproduceerd voor de true detective intro
Hopelijk vinden we het vermakelijk!
https://www.youtube.com/watch?v=qa0lvlcJ5lI

Groet,

Schop
facebook.com/schoppenheer


Heel mooi stukje. alleen 1 puntje van kritiek. de beat is nogal langzaam, das niet erg maar hij mist wat impact. Mag wat meer bombastischer.
 
thnx
Ja de serie zelf is ook mysterieus en spannend en behoorlijk duister, dus als ik die eigenschappen met de muziek heb weten te vertalen zit dat snor!
 
Toffe akkoorden. In het begin vind ik de fraseringen tussen de akkoorden een beetje te heftig, iets teveel abrupte stilte. Later valt het wat minder op als de rest van de instrumenten erbij komen. Erg vet gedaan verder!
 
Ik vind er veel goed aan , maar wat mij betreft zit je er met de drums volledig naast. Maar ja das mijn mening.
Ik zou eerder gekozen hebben voor iig niet deze beat en samples. Eerder zou ik zeggen dat subtiele glitchy percussieve sounds in een veel sneller tempo, maar dan onderbroken, bv. 1 van de 4 maten een heel snel ritme met high-bandpass gefilterde en gebitcrushte klankjes.

Ben ik nog te volgen, ik probeer constructief mee te denken das alles hoor ;)
 
Ik ken de serie enkel van naam en heb nog nooit een aflevering bekeken. De intro zoals jij hem hebt gemaakt steekt echter wel goed in elkaar. Als de montage van de beelden iets strakker was toegespitst op bepaalde elementen van de muziek, kon het echt wel doorgaan als originele opening voor de serie. Het is een zeer sfeervol geheel dat goed bij elkaar past.
 
man-t ik begrijp wat je bedoelt. Was misschien inderdaad vet geweest.
wootson, thnx ik begrijp ook wat jij bedoelt. Misschien moet ik voortaan een subtiele tempotrack die constant verandert aanmaken om muziek synchroon te krijgen met beelden.
Geen idee hoe ze dat doen in Hollywood, misschien doet de componist het zo of misschien worden de beelden achteraf strak gemonteerd op de muziek.
 
Er zijn natuurlijk vele methoden om het geheel superstrak te krijgen. De methode die ikzelf vrijwel altijd hanteer is de videobeelden aanpassen aan de audio. De audio wordt hierbij gemonteerd op een tijdlijn, welke wordt voorzien van markers. Alle measures en opvallende elementen krijgen hierbij een marker. Dat moet trouwens echt met de hand, want er bestaat naar mijn weten geen enkel algoritme dat beide zaken op fatsoenlijke wijze afhandelt. Vervolgens wordt het videomateriaal in stukken geknipt en gesorteerd op wat bruikbaar is en wat niet. Hierbij kun je gelijk de meest sprekende beelden uitproberen i.c.m. de opvallende elementen van de muziek. Als een bepaalde scene niet goed uitkomt qua tijdsduur kun je daar enigszins mee spelen. Wel uitkijken natuurlijk dat het niet zo'n debiele slapstick wordt, of slow motion met te weinig beeldjes per seconde. Qua montage zijn er vele stijlen maar zelf probeer ik meestal (mits mogelijk) alles zeer vloeiend in elkaar te laten overlopen (zonder raw cuts). Het ligt ook een beetje aan de muziek. Bij jouw track en beelden kan zoiets perfect.
 
Back
Top