Te gekke MJ multitrack

Hoe in godsnaam zijn deze multitracks uitgelekt? Ik ben daar best wel benieuwd na.

Worden al jaren officieel uitgebracht. Gewoon een dvd extra ding waar je zelf de sporen kan mixen etc. Hardcore fan dingetje.

Verder frappant dat dit hier mag. :D

Weet iemand nog adresjes.. nieuwsgroepen of bronnen waar dit soort bestanden worden gedeeld? Ik heb sommige dingen gebackupped destijds maar er zwerft veel meer rond.. en ik kan het echt nergens meer vinden.

Ik kwam wel op een commerciële site, tenminste.. dat denk ik. Zocht naar iets van Cool & The Gang en hier 15 ballen betaald.. vervolgens krijg ik een mail met een https://mega.co.nz downloadlink die gewoon kapot is.. Dacht, dat spaart me weer wat moeite met zoeken.. maar nu heb ik vervolgens nog niks..

Had er destijds veel meer naar binnen moeten slurpen.. maar ja.. Iemand een idee?? "Get on the floor" (hierboven) heb ik ook laten schieten.. :(

Lastig, ik zie het wel eens voorbijkomen bij mix videos op youtube (zoals je ook heeeeeel lang geleden had gepost :D), en dan hebben ze een downloadlink. Maar het internet kennende zal een ongetwijfeld mensen zijn die dit ook verzamelen.

Wat wil je er mee doen dan eigenlijk? En is eventueel zelf aan de slag gaan met AI stem separatie niet een optie?

Ja.. AI is heel goed tegenwoordig.. maar als het origineel ergens is, is altijd beter. Ik heb een aantal dingen destijds gebruikt om mee op te treden. Ik maak er dan ook meestal een iets andere mix van.. Beetje warpen in Ableton zodat er een strakkere beat onder mee kan lopen.... en ik ben vrij om de sax eruit te laten en dan zelf te spelen.. AI kan die nog niet goed wegfilteren.. diverse alternatieven geprobeerd al Stemseparators, Izotope RX advanced, Steinberg Spectralayers, of??

Op Karaoke-versie.nl staan ook wel redelijke pogingen maar het origineel is altijd stukken herkenbaarder ofzo.. Die toetsenpartij in Get Down On IT.. manman!! Maar misschien moet ik em gewoon wel ff in de separator gooien en luisteren wat het resultaat is. Wel heel fijn dat Karaoke-versie er is.. AI heeft altijd van die ranzige randjes en als je het in Ableton gaat Warpen en veel tijd in gaat steken ben liever meteen bezig met de originele stems.. Ik kocht laatst Miss You van de Rolling Stones daar.. daar zit origineel Wurlitzer EP in.. Op Karaoke-Versie is het echt een of andere GM preset en totaal gevoelloos. Ok.. dan kan ik em zelf proberen in te spelen.. maar het origineel is ergens in omloop en is altijd beter natuurlijk.. :)

Laatst gewijzigd:
Ik kwam wel op een commerciële site, tenminste.. dat denk ik. Zocht naar iets van Cool & The Gang en hier 15 ballen betaald.. vervolgens krijg ik een mail met een https://mega.co.nz downloadlink die gewoon kapot is.. Dacht, dat spaart me weer wat moeite met zoeken.. maar nu heb ik vervolgens nog niks..
De website waar ik Get Down On It heb gekocht heeft gereageerd. Werkende link ontvangen.. Kool & The Gang - Get Down On It (Studio Acapella & Stems).zip dit is dus gewoon met AI gedaan.. jee hee.. nooit meer wat kopen dus bij Vocal Hunter - Studio Acapella of Kool & The Gang - Get Down On It (Studio Acapella & Stems) - Studio Acapella daar kan ik mijn computer zelf ook wel voor gebruiken.. Had ook ff beter moeten opletten misschien want de 2 downloads van Kool and the Gang die ik had bevatten veel meer tracks.. maar €15 en 'n illusie armer dus..
Het valt me trouwens op dat als je echt goed je best doet met zingen.. het bijna ook niet opvalt als je 'n AI versie gebruikt.. tijdje terug deed ik een microfoon check met de track waarvan ik hieronder ooit de vocalen weghaalde. Daarin zitten ook super uitgebreide Demuc mogelijkheden, minstens zo uitgebreid als ik heb gisteren kocht..
Het resultaat is wel heel wisselend.. de ene track is niet om aan te horen en een andere kan er zomaar heel goed uitrollen en zijn opzich lekker om op los te gaan.. Ik hou zo van die ouwe Soul Sound!! echt genieten.. maar je timing moet dus echt spot on zijn en de vocals er flink hard in mixen.. anders hoor je de ranzige randjes..

Laatst gewijzigd:
Dit is ook een AI render waar de vocalen zijn weggefiltert... ging ik ook zo lekker op.. zolang je de stukken waar Alicia ooit zong maar volblaast.. hoor je het bijna niet.. :D Maar helaas kan AI dus nog geen sax verwijderen..

Kan iemand die sporen uit de openingspost nog eens uploaden aub? Megalink werkt niet meer

Ik heb vroeger vanuit een website mixing tracks gebruikt om het mixen wat te oefenen. Deze website kan ik helaas niet meer vinden, maar een Google zoekopdracht heeft mij wel bij het volgende gebracht: https://cambridge-mt.com/ms/mtk/

Hier staat vanalles en nog wat om mee te kunnen oefenen en spelen.
Er staat vooral veel!

Back