Roland Aira System-1: SH-2 op komst

Ik kan maar nergens vinden hoe het nou in zijn werk gaat.

Als je deze synth hebt, is het dan een kwestie van de nieuwe software (SH101 en straks SH2) te downloaden en deze naar je synth sturen? Of moet je de nieuwe versies kopen?
 
Ik kan maar nergens vinden hoe het nou in zijn werk gaat.

Als je deze synth hebt, is het dan een kwestie van de nieuwe software (SH101 en straks SH2) te downloaden en deze naar je synth sturen? Of moet je de nieuwe versies kopen?

Wat ik er van begrijp koop je de plugout synth, die je vervolgens download en dan via USB naar de S1 stuurt (plugout). Ik denk dat de S1 maar 1 plugout tegelijkertijd kan bevatten. De SH-2 was altijd de SH die me het meest aansprak, dus ik ben bang dat de 101 er bij mij uit gaat dan ;)


Dus misschien maar meerdere S1's kopen voor de verschillende plugouts? lol
 
Klopt het werkt als volgt.

De system1 is een moderne versie van de system 100.
De synth heeft een eigen engine en 8 presets, met de plugout optie, heb je toegang tot 8 extra presets van vst plugins, for on the road.

Je kunt ze dus exporteren naar je synth, zodat je de synth mee kunt nemen naar de bijv de studio met je vstplugin presets opgeslagen(als een soort hardware preset) geen computer meer nodig hierna.
Je kunt de system 1 dan gewoon standalone blijven gebruiken

Maar ook heb je de optie op de volledige plugin/engine van de classic synths te importeren.
Zodat je de SH101 gewoon in de system 1 hebt. wat je daarna aan presets tweaked kun je opslaan in de system1.

Er gaan in de toekomst wel toffe plugins komen, volgens de bronnen

SH1000
SH2000
505 string synth
 
Roland moet de 707 kits voor de tr-8 regelen damnit!

Daar heb ik mijn MPC500 voor.

Maar het zou wel leuk zijn idd, vooral als het een gratis update is.
 
jammer dat ze de relatief veilige keuze voor een SH-2 hebben gemaakt als 2e plug-out synth. De SH-2 lijkt natuurlijk wel heel erg op de SH101 met als grootste verschil een 2e oscilator (wat nu niet echt rocket science is om erbij te programmeren).

Roland heeft naar mijn mening wel een aantal interessantere synths om een plug-out versie van te maken.
 
jammer dat ze de relatief veilige keuze voor een SH-2 hebben gemaakt als 2e plug-out synth. De SH-2 lijkt natuurlijk wel heel erg op de SH101 met als grootste verschil een 2e oscilator (wat nu niet echt rocket science is om erbij te programmeren).

Roland heeft naar mijn mening wel een aantal interessantere synths om een plug-out versie van te maken.

De SH-2 is een van de vetste synths op deze planeet. Er zullen inderdaad overeenkomsten met de 101 zijn, maar ik had de indruk dat de oscs nog wat meer zoden aan de dijk zetten. Misschien wel hetzelfde filter als de 101?
 
Begrijp me niet verkeerd: Prima dat ze plug-outs maken natuurlijk.

Een Jupiter 8 is wellicht wat veelgevraagd maar een JD800 of een JX-3P of Juno was voor de variatie natuurlijk erg mooi geweest. Maar goed, het zijn allemaal erg gewilde bakken en als Roland ze waarheidsgetrouw weet na te maken dan heb je best iets moois!
 
Ok da's een ander filter dus. Of in ieder geval op een andere manier geimplementeerd.

SH2: four OTA-stages with selected BA662 with FET transistors as Buffers

101: four OTA-stages integrated in Roland IR3109

Het is wel degelijk hetzelfde soort filter maar dat zegt lang niet alles.
De SH2 is sowieso een stukje ouder dan de 101. Vooral de VCO's, zoals je zelf al aangeeft, klinken imo veel beter! (Dat filter trouwens ook)
 
Het is wel degelijk hetzelfde soort filter maar dat zegt lang niet alles.
De SH2 is sowieso een stukje ouder dan de 101. Vooral de VCO's, zoals je zelf al aangeeft, klinken imo veel beter! (Dat filter trouwens ook)

Ik hoop dat ze hem net zo goed weten te reproduceren als de 101.. die is al pretty close. Ze nemen er iig wel de tijd voor om die plugouts te maken, bepaald geen rush job..
 
Heb je dan ook de optie om een polyfone SH101 te gebruiken of blijven ze waarheidsgetrouw aan de originele synth?
 
roland moet de system 100 opnieuw uitbrengen :D


sys100.jpg
 
roland moet de system 100 opnieuw uitbrengen :D

Roland_System_100_Medium.jpg


zo dan haha
 
pfff gaat lekker die plaatjes

De site die je linkt staat geen deeplinking toe (error 403 - Access denied).

De System 100 is zeker een heel erg mooie bak. Als ze dat waarheidsgetrouw kunnen nabootsen dan wil ik zelfs eens gaan overwegen een Aira aan te schaffen. :)
 
De site die je linkt staat geen deeplinking toe (error 403 - Access denied).

De System 100 is zeker een heel erg mooie bak. Als ze dat waarheidsgetrouw kunnen nabootsen dan wil ik zelfs eens gaan overwegen een Aira aan te schaffen. :)

Dat zal dan hooguit de system 100 keyboard worden. De rest van de modules wordt wat lastig ivm gebrek aan knoppen op de S1. Maar dat is natuurlijk op zich al een heel leuk ding.

@Acid: de 101 plugout is monofoon
 
Back
Top