Stereoping zelfbouw harware editors voor zeer veel synthjes..

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.023
Locatie
-
Kwam deze tegen.. weet niet of het al gepost was maar kon zo snel niks terugvinden op ons SF.
synthcontrollers voor diverse hardware synths. Je moet het wel zelf bouwen... kosten voor een pakket is 238 per stuk en komt gewoon uit de EU :)
http://www.stereoping.com/synth-controller-pagesections/?lang=de

Helaas moet je, als je meerdere synths uit het onderstaande lijstje hebt dus ook meerdere kastjes bouwen/aanschaffen.. maar da's dan min of meer een luxeprobleem toch wel :)

Korg DW / EX 8000
Roland Alpha Juno1/2/ MKS-50
Kawai K3 / K3M
Roland JX-8P
Oberheim Matrix-1000/6/6R
Waldorf Microwave 1 ab Software Vers. 2



Editions_mix_1200px-300x262.jpg
 
Laatst gewijzigd:
op zich best leuk, alleen zouden ze zo´n ding momenteel best zo kunnen maken da, je met prestes gewoon de synth zou kunnen kiezen, en dus maar een kastje nodig hebt....

( net zoals de bcr2000)

:mega:
 
Mja.. dat ie voor meer synths te gebruiken is zou idd goedkoper zijn als je meerdere synths uit het rijtje hebt.. maar dan kom je al snel bij de http://kiwitechnics.com/patcheditor.htm uit.

Ik heb nu van een maatje de Acces Microwave controller te leen.. dat is toch wel lekker ipv van de menuknopjes en de dial.. en kun je redelijk diep mee editen maar is al stukken duurder.. als je em al te koop ziet ergens.
Uit eindelijk wordt het wel erg prijzig als je alle 6 editors wilt bouwen en ze zijn er nog meer van plan te bouwen..
Ik denk dat de gemiddelde PG bv. een stuk hoger ligt.. dan is dit wel een mooi alternatief natuurljik. :)
 
Als je meerdere hardware editors nodig hebt dan wordt het al snel prijzig en is een 'generieke' editor zoals bv. een Peavey PC1600x misschien interessanter.

Al is zelf bouwen altijd leuker natuurlijk. Zeker als je het ontwerp ook echt naar jouw eisen kan aanpassen.
 
Heb deze kastjes pas kort geleden ontdenkt. Sinds deze thread heeft hij nog meer soorten dus misschien interessant om deze nog eens onder de aandacht te brengen. Je kunt ze voor een paar tientjes extra ook kant en klaar kopen (wat ik gedaan heb voor m'n Prophet VS)

Tevens wil ik nog even aangeven dat de service geweldig is van Gregor. Ik kreeg m'n controller wat lastig aan de praat maar hij heeft me binnen een uur na mijn vraag een uitgebreid antwoord geschreven en het probleem was direkt gefixed (lag aan een instelling op de VS).

Ben dus superblij met dit unieke kastje. De VS komt echt tot leven nu want met die ene slider was het echt lastig editten en een andere controller bestaat niet volgens mij. Ik heb'r tenminste nooit 1 gevonden (standaard midicontrollers hebben ander protocol of geen template voor de VS).
 
... De VS komt echt tot leven nu want met die ene slider was het echt lastig editten en een andere controller bestaat niet volgens mij. Ik heb'r tenminste nooit 1 gevonden (standaard midicontrollers hebben ander protocol of geen template voor de VS).
Er is een massa controllers die dit kunnen. Ook met meerdere knoppen en zelfs displays. Een template maken is slechts een éénmalige werkje van enkele uurtjes per synth. Dus wat er zo uniek is, zie ik niet direct hoor... :?
 
Whatever, deze werkt. Als je een werkende template op een goedkopere/handigere midicontroller weet/schrijft. Geef het dan even door hier of in een nieuwe thread, dan hebben medegebruikers er ook wat aan.
 
Awesome! Net wat ik nodig heb binnenkort - ga er eens serieus naar kijken :)
 
heb de microwave versie gekocht. helaas zelfbouw voor zo'n achterlijk hoog bedrag voor iets wat hee eenzijdig is. de controller is niet in te stellen voor een andere synth zoals bv een kenton.
adapter is ook niet inbegrepen. sja wat kost dat nou.

daarbij kwam dat een aantal gestuurde componenten gaar waren. kortom dit was best dramatisch.
uiteindelijk teruggestuurd. en weer teruggekregen met nieuwe ingesoldeerde componenten..

zeker wel een aanvulling op de microwave 1 maar er is geen echte in depth editing mogelijk.
moet je alsnog een editor voor gebruiken.. dus voor de mw is het een beetje een terugtocht vd koude kermis.

op de oberheim lijkt het echt een dikke +
 
Tof dat ze nu een hebben voor de K4.. Ik hoop dat de XD-5 daar ook bij komt.
Vind het zelf ook wel veel geld voor een DIY kit (prijsverschil tussen DIY en afgewerkt is heel gering)
Als je dan nog gare componenten krijgt zoals ik hierboven lees is het echt wel heel bedroevend.

Het grote "voordeel" aan die toestellen vind ik dat ze CC verstaan.. En je dus sysex values via CC kan aansturen.
 
Precies mijn bezwaar betreffende de meeste commerciele kits, duur, en als je het binnenkrijgt denk je "hadden ze daar echt geen metaalfilm kunnen gebruiken, of IC sockets met gedraaide pootjes, ipv die platte contacten, of film condensatoren ipv keramisch, of potmeters die geen 10 cent kosten maar gewoon fatsoenlijke", en dan 100+ euro.....
 
Ik heb nu en paar dagen de M80 binnen voor de MKS. Ik word hier wel erg blij van. Dit werkt voor mij intuïtiever dan de MPG. Hij reageert voor mijn gevoel directer dan de MPG en aansturen met midi CC (of MAQ16/3) is helemaal tof. Even wennen aan het feit dat elke knop drie functies heeft maar verder wel erg gers. Ik ben content!
 
Ik heb er net één gebouwd voor de DW-8000. De onderdelen zagen er OK uit. Koolfilmweerstanden maar ik weet niet wat dat hier uitmaakt... de weerstanden zijn alleen maar voor LEDs, optocoupler pull-up's, etc. Dikke pootjes ipv die dunne die je vaak ziet tegenwoordig. Precisiesockets voor de IC's, en de pots zagen er ook goed uit. Mooi zwaar metalen kastje, met de voetjes en layout sticker er al op geplakt. TI multiplexer IC's.

Het enige minpunt qua DIY vond ik dat de ground pads teveel warmte verloren. Omdat ik zo nodig met loodvrij wil werken was dat een beetje irritant, maar het lukte wel allemaal.

Het DIY-verhaal daargelaten vind ik het in het gebruik prachtig. Ik kreeg laatst in een andere discussie hier van een vriendelijk lid de suggestie om naar de BCR 2000 te kijken, maar toen ik daar wat filmpjes van zag trok ik de tegenovergestelde conclusie en heb ik de stereoping besteld. :) Een compact en degelijk bakkie dat (op functies zoals 'MIDI kanaal instellen' na) alles kan tweaken op de DW-8000. Super!
 
Back
Top