Roland sd-50 met Yamaha cp300

lauwerpower

Nieuwkomer
Lid sinds
1 augustus 2014
Berichten
4
Hey!

k wil mijn Yamaha cp300 graag uitbreiden. Er zitten leuke geluiden in maar na een aantal jaren ben je toe aan meer...Het gaat er vooral om dat het technisch geschikt is om live performances uit te voeren. En daarmee bedoel ik ook dat mijn setlisten 'flawless' moeten verlopen in het switchen van de geluiden van de cp300 en die van de module.
Na wat research gedaan te hebben leek me om te beginnen de mobile studio/sound module van Roland, de SD-50 mij wel iets. Nu heb ik een paar vragen die na veel rondmailen en bellen naar muziekwinkels voor mij nog steeds niet duidelijk zijn:

- zit er op de Yamaha cp300 nou wel of niet programma change, want dat zou nodig zijn om makkelijk te switchen tussen de geluiden van de piano en die van de module? (zelf vind ik er niets over, dus vrees van niet...) Zo niet, is er dan een makkelijke omweg? tips?
-En komt het geluid ondanks de module enkel uit de piano? of uit beiden? Wordt het een technisch complex verhaal als de boel daadwerkelijk moet verbonden worden met het mengpaneel?

Oftewel, HELP! Ik zit al een paar weken Internet te raadplegen maar snap eerlijk gezegd niet altijd de technische termen. Ik hoop dat ik hier iemand tref die mij vooruit kan helpen want ben hier zelf (nog!) niet in thuis en wil echt niet iets kopen wat niet geschikt is...

Groetjes,

Laura
 
- zit er op de Yamaha cp300 nou wel of niet programma change, want dat zou nodig zijn om makkelijk te switchen tussen de geluiden van de piano en die van de module? (zelf vind ik er niets over, dus vrees van niet...) Zo niet, is er dan een makkelijke omweg? tips?

Program change zit erop. Zie bladzijde 54 van de manual. Hoe dit live werkt weet ik verder niet. Daar heb ik weinig verstand van. Maar als het goed is moet het kunnen.
http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=nl&site=nl.yamaha.com&asset_id=7642

-En komt het geluid ondanks de module enkel uit de piano? of uit beiden? Wordt het een technisch complex verhaal als de boel daadwerkelijk moet verbonden worden met het mengpaneel?

Het geluid komt bij de sd-50 uit de jackingangen. Er zit dus geen speaker in en er komt dus geen geluid aan voor je hem aan wat speakers hangt. Je kan dit denk ik oplossen door de jack output van de sd-50 naar de input (L/MONO, R van je cp-300 te laten gaan. Dan hoor je dus het geluid op de speakers van je cp300. Er zal ergens in de instellingen een optie zijn om de input te activeren zodat je het geluid kan horen. Bladzijde 91 van de manual. Succes.
 
@jikbeh: Bedankt voor je reactie! deze info geeft voor mij de doorslag om toch te bestellen en anders stuur ik hem binnen 60 dagen weer terug :P (bax) thnx again!
 
@jikbeh: Bedankt voor je reactie! deze info geeft voor mij de doorslag om toch te bestellen en anders stuur ik hem binnen 60 dagen weer terug :P (bax) thnx again!

Ook dan meteen een midi kabel voor de program change en twee jack kabels voor het geluid erbij bestellen ;)
Het was trouwens niet bladzijde 91 maar 89. Succes.
 
besteld incl. kabels! ben erg benieuwd en hoop dat ik het allemaal snel onder de knie krijg... :-)
 
Back
Top