Casio VA-10 demo track

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Ik heb een demo trackje gemaakt met de casio VA-10

Dit is een vrij zeldzaam keyboardje van casio met 60 ingebouwde effecten
varierend van reverb en delay tot dual pitchshifters, distortions en zelfs een vocoder.
ook allerlei combinaties van effecten. de effecten zijn ook nog eens, zij het beperkt instelbaar.
ook zit er een pitchsensor op die geluiden via de microfoon (of een ander apparaat, bv een radio) vertaalt naar de interne sounds.
geeft nogal onverwachte random noten hetgeen leuk is voor een experimentje.
het keyboard heeft 100 interne geluiden uit de casio sa serie van de bekende lofi kwaliteit,

de feedback geluiden heb ik gemaakt met de bijgeleverde microfoon, die ik bij m'n speakers heb gehouden in combinatie met een distortion/ panning effect.
ook heb ik gebruik gemaakt van mijn stem.

alle effecten zijn dus uit de casio, ik heb geen externe effecten toegevoegd

het is een wat experimenteel trackje geworden, hopelijk schrikt dat niet te veel af;)

enne...no circuitbending


 
Hoewel niet echt een track, zitten er toch wel geinige sounds in dat ding. Vooral de plopjes vanaf een minuut of twee zijn tof. Toch lijkt de 80 euro die ik als vraagprijs op marktplaats zie mij een beetje aan de hoge kant.
 
Lol, staat ook op matrixsynth :D
 
Geinig.
 
nooit gezien dat ding, wel obscuur met die effecten-section...zat dat ook nog ergens anders in? Die pitchshifter is een beetje Casio Rapman stijl
 
nooit gezien dat ding, wel obscuur met die effecten-section...zat dat ook nog ergens anders in? Die pitchshifter is een beetje Casio Rapman stijl

Ik ken inderdaad geen andere casio's met dergelijke functies.
De pitchshifter lijkt inderdaad op die van de rapman, maar gaat wat extremer.

er zit ook een vocoder in het ding, maar dat mag de naam vocoder eigenlijk niet dragen zo slecht is die.
(wat natuurlijk niet zegt dat ik hem niet zal gebruiken ;))
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top