• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha SY-2

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Ik verkoop m'n Yamaha SY-2 synthesizer (bouwjaar plm. 1975).
Deze monosynth klinkt geweldig en is in mooie optische en technische staat.
En let op: compleet met chromen pootjes en tolex deksel - da's toch leuk als je een compleet exemplaar zoekt.
Onlangs nog onderhanden genomen bij Maarten Halmans / Artefacts, waar o.a. ook een (prima functionerende) CV/GATE input werd ingebouwd, zodat de synth nu ook prima extern aanstuurbaar is - bijvoorbeeld via MIDI.
Ik wil er bij vermelden dat van één toets de aftertouch een heel klein beetje hapert / afwijkt van de andere toetsen, wellicht is het een kleinigheid - ik ben helaas niet zo technisch.
Verder is-ie helemaal in orde.

Achtergrond informatie voor diegenen die 'm niet kennen:
De SY-2 is de tweede synth ooit door Yamaha geproduceerd, en bestaat uit dezelfde componenten die gebruikt werden voor (één voice van) het GX-1 mega orgel.
Het gaat hier om een uitgebreidere versie van de SY-1, die in een 'road ready' koffer werd gebouwd.
Later werd de hier gebruikte technologie verder uitgebouwd tot aan de beroemde CS-80, de gelijkenis met dit familielid is dan ook goed te horen (en ook te voelen, aan het gewicht - gelukkig blijft dit exemplaar met z'n 17 kilo nog wel te tillen...).

Vraagprijs 550 euro.
Proberen en afhalen te Alphen a/d Rijn, wordt niet verstuurd.
Eventueel is bezorgen bespreekbaar, naar redelijkheid.

Verse foto's van mijn exemplaar (tuinmeubilair wordt niet meegeleverd... :D);

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • IMG_0705.jpg
    IMG_0705.jpg
    57,8 KB · Bekeken: 76
  • IMG_0706.jpg
    IMG_0706.jpg
    63 KB · Bekeken: 73
  • IMG_0707.jpg
    IMG_0707.jpg
    45,5 KB · Bekeken: 75
  • IMG_0708.jpg
    IMG_0708.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 76
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top