kamer in een kamer (the cheap way)

soundmasters

Stamgast
Lid sinds
5 juni 2004
Berichten
141
hey allemaal,

ik ben een beetje aan het brainstormen om een geluidsdichte kamer te bouwen. ik had een losse ruimte voor mijn hobby maar dat werd te duur.

ik dacht misschien is het leuk als ik mijn ideen deel dan kunnen mensen aanvullen/verbeteren maar wellicht ook ideen overnemen.

zoals ik t nu in mijn hoofd heb:

beginnen met speeltuin rubber tegels op de vloer.(deze word je mee dood gegooid op mp omdat kinderen nu eenmaal de speeltuin verlaten)

dan houten vloer erop. houten planken a 2,5 cm dik. uit een stuk dwars over de studio.

hierop aan de buitenranden (muren) gasbetonblokken stapelen (tot een dm van het plafond) en daarachter purschuim spuiten.
(beetje massa en t staat los vd andere muur (kamer in kamer).

purschuim tegen plafond. planken op de gasbetonblokken vastlijmen.
speeltuintegels tegen plafond schroeven.

ipv een dure deur. klein (ca 40 x 50 cm ) luik waar je door kruipt. dit uiteraard met een goed geisolleerd luik.

naast t luik bij de deur van de slaapkamer een lange suskast eventueel met airco erop voor frisse en koude lucht. deur van slaapkamer nog extra isoleren event.

deze ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
is t wat?
:D
 
hmm, op zich interessant onderwerp maar je moet CONTACT VERMIJDEN.
Elke vorm van contact geeft frequenties door.

Verder is je luik een creatieve oplossing maar hoe krijg je de 48 kanaals mengtafel naar binnen?
Je begrijpt mijn punt.

En zelf regelmatig naar de sportschool (maar niet te veel) anders pas je niet door het luik ;-)
 
als t gelukt is een simpel tekeningetje ter verduidelijking
 

Attachments

  • studio boven.jpg
    studio boven.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 112
hmm, op zich interessant onderwerp maar je moet CONTACT VERMIJDEN.
Elke vorm van contact geeft frequenties door.

het enige contact dat er is is via de tegels zouden die veel doorgeven? de rest is vrij van de slaapkamer.

ik heb geen grote mengtafel maar voor anderen is een wat groter luik beter idd haha.
 
met de planken erbij lopen over de hele breedte door! liggen op de tegels en de betonblokken rusten hier weer op.
 
Zat met hetzelfde dilemma een aantal jaren terug. Maar uiteindelijk bleek dat als je je afluitster geluidsniveau een beetje in de perken houdt, de buren niet zo snel zullen klagen. Mits je natuurlijk per se op 100dB wil afmixen, dat is een ander verhaal. :D
Als je genoeg geld en tijd hebt dan zou ik eerst nog eens goed inlezen hoe je een doos in een doos kan construeren zonder (minimaal) geluidslekken naar buiten. Het zou zonde zijn als je na al dat werk merkt dat het niet zo fijn is als je dacht..

Wat je ook kunt doen is zoeken naar een tweede hands doos-in-doos kit.. Ik heb ze voorbij zien komen, je hebt dan alles wat je wil, iso panelen en deur enz.

Maar nogmaals, ik zou me niet te blind staren op een compleet geïsoleerde kamer als ik jou was.
 
ipv een dure deur. klein (ca 40 x 50 cm ) luik waar je door kruipt. dit uiteraard met een goed geisolleerd luik.

:dubbel:

ik kon een hele zware deur (isolerend en brandveilig) scoren uit een afbraak/verbouwing, denk dat ik er 50 euro voor neergelegd heb, als je een beetje rondkijkt..

was nu al krap om tafel in de studio te krijgen, met je luik wordt het helemaal fijn ;)
 
je kan beter gewoon het volume van je slaapkamer gebruiken, een zwevende vloer, forse basstraps en tochtstrip op je dorpels
 
Back
Top