wat is een goede audio interface (starter), welk programa?

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.139
Beste forumleden,

Ik ben van plan om de stap naar 'werken met de pc' te gaan zetten. Opnames maken met de Motif XS en ook wat sporen van een SY77, eventueel in 2e instantie wat gitaar en zang eroverheen zetten - dat is het idee.

Ik begrijp dat er een audio interface nodig is om de het geluid van de synth(s) te kunnen vastleggen in de pc.
Wil er niet teveel geld aan uitgeven (ca 100 euro) maar liefst wel een aankoop doen waar ik een tijdje mee vooruit kan.
In het budget past bv een lexicon alpha, M-audio en zo nog een paar... Is er iemand met tips/ suggesties voor een goede (instap) audio interface (met in ieder geval 2 ingangen)? Niet te ingewikkelde installatie software is een pre ...

Dan is er nog het recording programma zelf. Omdat ik met een Motif XS werk, is het misschien logisch om met een bepaald programma te werken? (Cubase?). Zijn er ook gratis programma's (voor PC) te vinden? Of wat ben je ongeveer kwijt aan een aardig programma (hoeft niet state of the art te zijn, vooral makkelijk te bedienen, overzichtelijk in gebruik)... Tips zijn welkom, alvast bedankt!
 
Prima interface: http://www.thomann.de/nl/focusrite_scarlett_2i2.htm

incl. Scarlett-VST-/AU-Plug-in-Suite: Compressor, Reverb, Gate and Equalizer en Ableton Live Lite 8 !

ben je in een klap klaar.

en als je een btw nummer invult bij het afrekenen kun je ook nog eens ex btw kopen... (mits je een valide btw nummer hebt uiteraard)
 
Ja daar zou ik niet te lang over nadenken. Die scarlett serie is echt geweldig.
 
Dank voor de snelle reacties/ tips! Ziet er wel als een goede all-in-one deal uit!
@SB-Six: misschien een domme vraag, maar wat zou de reden zijn dat je met midi (erbij) wilt werken?
Heeft dat te maken met bv de midi clock van de XS die dan 'synchroon' loopt met Ableton?
 
Zelf ook een Focusrite Scarlett 2i2. Puik ding. Niet duur en toch heel goed.

En ook een Motif (XF) en voor MIDI gebruik ik gewoon de USB-aansluiting. Werkt uiteraard ook op de Motif XS
 
Zelf ook een Focusrite Scarlett 2i2. Puik ding. Niet duur en toch heel goed.

En ook een Motif (XF) en voor MIDI gebruik ik gewoon de USB-aansluiting. Werkt uiteraard ook op de Motif XS

Hmm goed punt :) Was even vergeten dat de meeste synths tegenwoordig usb hebben idd!

ik zou ook voor de 2i4 gaan, maar de 2i2 past iets beter in het budget van de TS.

true :P
 
Back
Top