MIDI "knop"/controller, bestaat dat?

Yost

Your tea is served...
Lid sinds
29 januari 2006
Berichten
484
Locatie
Amersfoort
Ik wil mijn Korg 707 tweaken en ben daarom op zoek naar een MIDI "knop" of kleine controller. Ik heb geen flauw idee of zoiets bestaat, en ben benieuwd of iemand mij iets kan aanraden.

De Korg 707 is een digitale synth met 49 toetsen die je als een gitaar kunt omhangen. Hij klinkt echt nergens naar, dus ik wil hem gebruiken als MIDI controller voor Logic op mijn MacBook. Qua spelen gaat dit prima. Ik kan alleen geen nieuwe patch selecteren. De Korg stuurt alleen maar MIDI data van zijn toetsen, en niet vanuit zijn knoppen.

Ik ben dus op zoek naar een losse knop of een kleine MIDI controller die ik op de Korg kan plakken, en met een ouderwetse MIDI kabel (5-pins DIN stekker) kan doorverbinden op de MIDI In van de Korg. Ik kan dan Logic programmeren om bij het indrukken van deze knop een nieuwe patch te selecteren.

Heeft iemand enig idee of dit soort knoppen/controllertjes bestaan? Dank je wel.
 
Ik kan alleen geen nieuwe patch selecteren. De Korg stuurt alleen maar MIDI data van zijn toetsen, en niet vanuit zijn knoppen.


Nope :geslaagd: De korg stuurt alles uit wat je maar wil :biertje:


De note on/off zijn standaard enabled.

Program change met je ergens in een menu aanzetten.
Ook de Control change en sysex kan je aan en af zetten.

Kijk even in de manual hoe je die dingen allemaal aanzet en dan is ie heel uitgebreid kwa midi

:biertje:
 
Echt waar?! Ik ga even zoeken. Je bent een life saver!! Dank je wel.
 
@Vic: het duurde even tot de vakantie, maar nu werkt het. Ik kan nu met de Up en Down knoppen van de Korg een volgende Track/Patch in Logic selecteren. Geweldig. Zo kan ik een heel nummer met "draagsynth" spelen en onderweg van geluid veranderen. Nogmaals mijn dank.
 
Ik gebruik zelf een Yamaha MFC10 foot controller maar da's wellicht 'overkill'.
9454_12001_1.jpg
 
Back
Top