Sampler Looper vragen...

vanrippestein

Ingeburgerd
Lid sinds
14 Maart 2009
Berichten
82
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een sampler/looper voor mijn kit, die op dit moment bestaat uit Microkorg, TB3, Electribe, TR505, TR 626. De basis is gesequenced dus een sequencer hebben is een eis. Naast opnemen en loopen van mijn Microkorg en TB3, wil ik het sampling gedeelte gebruiken voor breakbeats en one shot FX. Belangrijk detail: ik gebruik geen software/computer.

Het wordt vervanging van een Kaossilator Pro, maar die kan maar 4 bar (boven 108 BPM) opnemen, wat toch iets te weinig is, daarnaast kan loops laden alleen als alles op stop staat (het moet toch niet teveel gevraagd zijn om samples te laden terwijl er andere samples door spelen?) en hij heeft maar 1 input, terwijl dit er dus 2 moeten zijn (TB3 én Microkorg), en de Kaossilator kan loops niet voorzien van effect, wat een redelijke bummer is.

Onderzoek en het aanbod bracht mij op een SU700 of een SP808 (prijstechnisch ong. 200). Welke lijkt bruikbaarder in de setup? Of mis ik alternatieven? Alle tips zijn welkom
 
de enige sampler, die ik ken.. die meerdere inputs realtime kan samplen (dus terwijl je liedje speelt/je bezig ben)
zonder gebruik van een computer.. is een elektron octatrack (kost je zo'n 1200euro nieuw) ..

alle andere samplers, die ik in mijn handen heb gehad.. moest je sequencer stoppen en of compleet andere modus ingaan..
Maar daar kan ik het mis hebben... heb nooit een su700 of een sp808 gehad.. wel een sp404.. en die kon het niet.
 
ok.. ik vergeet mijn kaospad3.. die kan wel realtime loopen.. en fx-en.. maar dat is 1 stereo-input.
en heb je uiteindelijk een phrase-looper.. beetje leuk knippen in je loopjes was nog wel te doen.
maar was daar meestal te traag in.. onvoorspelbaar.. en lulligste.. als je de sequencer-clock ergens stopte
waren gelijk je loopjes uit sync.. iets wat niet gebeurt met je octatrak.
 
als je de sequencer-clock ergens stopte
waren gelijk je loopjes uit sync.. iets wat niet gebeurt met je octatrak.

Ja Kaossilator heeft daar ook last van. Het is een leuk apparaat, maar een workflow die meer bij draaitafels etc past dan bij jammen met sequencerspul.

Ik hoef trouwens niet meerdere loops tegelijk op te nemen, maar ik wil een loop kunnen laden uit t geheugen terwijl een andere loop gewoon blijft doorlopen. Maar dat is dus sowieso niet echt een optie voor mijn prijscategorie?
 
Ik hoef trouwens niet meerdere loops tegelijk op te nemen, maar ik wil een loop kunnen laden uit t geheugen terwijl een andere loop gewoon blijft doorlopen. Maar dat is dus sowieso niet echt een optie voor mijn prijscategorie?

Oh ja, dat maakt een verschil: Ik had jaren een mc909 aan de sub-outs van mijn mengpaneel.
zodoende kon ik welk apparaat dan ook, samplen.. mits het maar aan me mengpaneel hing.
dus: Lege sampler... paar dagen samplen.. sampler vol met gedoe.. en dan ermee spelen tot ik een ons woog.. Dat kan een sp808 of een su700 ook wel, tenminste dat verwacht ik er wel van (lees handleiding)
zo kon die sp404 niet chromatisch pitchen van sample.. dat deed ie door een sample te hersamplen..

Nee, ik dacht dat je nu bedoelde:
men neme 4 synths/drummachines.. drukt die in een sampler.. en dan realtime samplen en mixen en remixen etc etc.. dus zonder te stoppen.. letterlijk TIJDENS je optreden/jam

maargoed:
chromatisch afspelen van sample.. is behoorlijk handig..
degelijke fx met je sample, zonder gebruik van multifx is handig...(en daarmee bedoel ik hetvolgende)
mijn mc909 had standaard multimode filter.. en envelope shaping tools.. dat koste geen extra fx..
terwijl mijn octatrack standaard geen multimode filter heeft.. die moet je dus aan je voice toevoegen.
dat kost je dus een andere fx.. wil je filter + distortion + chorus + delay.. kost het je 2 tracks die je dan aan elkaar moet plakken.. erg lullig, want dan moet je weer keuzes maken, en hij is maar 8stemmig.. hmm beetje fx op je inputs, en je bent 2 stemmen kwijt.. filters op main output.. prima.. maar dan kost het je weer een stem.. hou je er snel maar een paar over.. en dat is best eh karig, vergeleken met me mc909 die gewoon 64 stemmen had, te verdelen over 16 tracks. (en daarbij 2 mfx-en en een compressor)
 
Een mpc is niks?
 
Back
Top