Cubase (noob) vraagje: meerdere lagen uit 1 vst stapelen

Horsleech

Ingeburgerd
Lid sinds
25 november 2002
Berichten
55
Locatie
Drachten
Sinds kort weer aan het producen, setje nieuwe gear aangeschaft en overstap gemaakt van buzzmachines naar cubase 5.1. Nu loop ik tegen het volgende aan: ik wil vanuit 1 microtonic 2 of 3 lagen gaan stapelen zonder meerdere microteonic miditrack ste maken. Nu ben ik wat aan het klooien geweest met sends en Group tracks maar op een of andere manier doe ik iets niet goed want ik krijg geen losse geluiden..

Gaat dus om een bassdrum waarvan ik dus een ranzige laag wil layeren met een strakke kick en evt wat laag met 1 miditrack als bron

in buzzmachines was dit een kwestie van shift indrukken en een lijntje trekken van waar je het geluid naartoe wilt routen 8~ Cubase is wat lastiger lijkt het 8o)
 
Sends en groups? Da's voor iets anders hoor. In het online manual staan de note triggers beschreven voor elke voice die je hebt (dacht van C1 tot G1). Zo kan je stapelen succes. Wil je elke voice apart routen naar een apart audio channel in he DAW dat gaat ook. Gewoon je Microtonic Multi VST inladen dan en bij de input van je audio channel in je DAW de juiste voices kiezen.
 
Bedoel je dat je de verschillende sounds uit MicroTonic naar verschillende uitgangen/sporen wil sturen?
Dan moet je op F11 drukken en in je rack naast je VSTi op dat kleine knopje drukken en ale uitgangen activeren.
 
Ik wil dezelfde kick uit microtonic naar meerdere sporen sturen. Gezien het om overstuurde kicks gaat vind ik zelf Group channels wel makkelijk, kun je gewoon oversturen en op de Group channel volume regelen en het effect behouden zonder dat de master gaat clippen
 
Kies dan bij alle 2 je audio channels in je DAW dezelfde microtonic output?
 
Volgens mij moet je plugin wel de optie hebben tot meerder ouputs.
Microtonic is dit idd wel mogelijk!
 
Bij deze tut gaat het om verschillende geluiden uit een vst, ik wil van hetzelfde geluid meerdere outputs hebben. Had deze al gekeken gister

Kopieer je sound dan naar lege plaatsen in the microtonic? En gebruik de multi-out?

Ik denk dat je het mss. te ver gaat zoeken hoor.
Je zou die kick gewoon moeten bouncen naar audio en dan kan je die op zoveel tracks gebruiken als je wil, met op iedere track 8 inserts en sends.

Heb je de gebruikshandleiding van Cubase gelezen? Je kan ook groepen gebruiken alleen is het dan net een tikkeltje ingewikkelder.
 
Laatst gewijzigd:
Bouncen is geen optie aangezien ik ook bepaalde stukken wil automaten redelijk in het begin van de hele chain
 
Kopieer je sound dan naar lege plaatsen in the microtonic? En gebruik de multi-out?

Denk dat dat een goed alternatief is wat weinig moeite kost dan idd..


handleidingen zijn dingen waar ik gewoon moeilijk doorheen kom, kan daar de aandacht niet bijhouden =(
 
Had gehoopt de droge bass via 2 of 3 sends naar aparte kantelen te kunnen sturen en deze vervolgens mixen in een groupchannel om die vervolgens weer met een masterbus compressor te bewerken
 
Dat kan, moet je een fx channel aanmaken daar kan je dan een send heensturen
De fx channel weer naar een group channel en klaar
 
Back
Top