Yamaha presenteert de 02R96

Het lijkt een beetje zoek de verschillen met de DM2000. Maar Yamaha komt dus met een opvolger van de 02r(v2). Het neusje van de zalm voor de thuisstudio, maar waarschijnlijk ver boven het budget van menig enthousiasteling. (kun je heel veel mackies van kopen)

Het wachten is nog steeds op een opvolger van de 01v en 03d. Die wellicht wel beter betaalbaarder zijn dan zo'n kolossaal bakbeest.
 

Attachments

  • 1615131650777.png
    1615131650777.png
    293,2 KB · Bekeken: 244
Origineel geplaatst door fuse
He Peter,

Misschien anders wel geinig om dan te vermelden wat jullie dan wel gebruiken. Of liever zouden gebruiken.

NU:
Ik gebruik nu een Yamaha 03D. In de expensionslot zit de relatief nieuwe (voor de 03D en 02R dan...) 8-analoog in-kaart (gebalancerd; jack trs). Maakt een totaal van 26 kanalen met alles-erop-en-eraan. plus 4 bussen, 4 auxen; aes/ebu en spdif coax dig in en uit, wordclock, muis.
Nadelen: inmiddels alweer te weining kanalen, geen meterbridge mogelijk. EN HIJ IS GVD KAPOT GEGAAN! Het lcd-scherm (dezelfde ls bij 02r) was op een gegeven moment helemaal blanco! verlichting was er wel, maar geen enkel teken meer op het scherm! Is nu in reparatie. Komt vaker voor zeiden ze bij Audio Pro (a'dam). Ze gaan de video-besturingsunit vervangen. Duurt alleen wel erg lang allemaal....

ZOU WILLEN:
Meer kanalen in één bak. Dus: 02R, of de Mackie 8 bus digitaal, of die Roland VMserie met die mooie externe converterunit. Maar ja, die 03d was nog wel te betalen, dit begint pas bij de 5000/6000 euro

Gr, Rene.
 
Eigenlijk zou het zo simpel moeten zijn.

Sloop al die meuk van die 01v af en frot hem in een 3U 19" bak en zorg dat je met de cascade sturing van je 1e 01v kan aansturen. Dan hebbie d'r twee voor weinug. En dan niet die DSP factory want dat ding schijnt nogal te ruisen.
Of je knoopt er een 2 regel LCD schermpie aan met een paar knoppies dat je hem nog los kunt gebruiken.
Idem met de andere 0xx series.
 
Origineel geplaatst door olafmol
Peter, kan je iets meer over je ervaringen met de DM24 vertellen? wel interessant nl.

Olaf

wat wil je het liefste horen, negatief of positief ? ;)

p.s. er is een uitstekend tascam forum:
http://209.216.16.19/ubb/ultimatebb.php
 
realistisch graag ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
realistisch graag ;)

Olaf

Ik snap er niets meer van, volgens mij had ik hier na jou bericht een heel verhaal ingetikt over de DM-24, voor en tegens enzo.
Nu is alles na dit bericht gewoon verdwenen ??, is
dit censuur of zo ?? of doe of zie ik wat verkeerd ?
Ik zocht dit onderwerp omdat er iemand in studio vraagt naar ervaringen over de DM-24.
Ik zoeke en zoeke... maar kon m'n artikeltje nergens meer vinden.
Weet iemand waar het staat ?
-

greetings.
 
kheb een RJ45 connector in me hoofd ;)

Olaf
 
Back
Top