Yamaha presenteert de 02R96

Het lijkt een beetje zoek de verschillen met de DM2000. Maar Yamaha komt dus met een opvolger van de 02r(v2). Het neusje van de zalm voor de thuisstudio, maar waarschijnlijk ver boven het budget van menig enthousiasteling. (kun je heel veel mackies van kopen)

Het wachten is nog steeds op een opvolger van de 01v en 03d. Die wellicht wel beter betaalbaarder zijn dan zo'n kolossaal bakbeest.
 

Attachments

  • 1615131650777.png
    1615131650777.png
    293,2 KB · Bekeken: 244
Shit.....
Hebbe hebbe hebbe...(tevens geen geld..)
Het mooie van dit forum vind ik, dat ik steeds meer interesse krijg in de wereld van de synths... en ik steeds meer ga vrezen voor mijn bankrekening...

:)
 
de officieuze opvolger van de 01V is eigenlijk de behringer DDX3216...32 kanalen, 16 bussen, 24bits, motorfaders, 8 aux sends, dynamics op elk kanaal, 4 effect units etc.

het schijnt dat behringer deze bak behoorlijk goed in mekaar geknutseld heeft..

al zou ik zelf liever voor een Tascam DM24 gaan (als ik geld had ;)

ddx3216_medium.jpg


Olaf
 
mmm ondanks dat ik net een mackie heb gekocht heb en blijf ik toch een oogje hebben op zo'n yamaha......

Naast het vastzetten van je instellingen en de geluidskwaliteit ..... vraag ik mij af wat nog meer voordelen zijn van digi-mixen.

Overgens zijn de bovenstaande opties al genoeg voor mij om over te stappen. Alleen word het wel erg prijzig als je meer als 16 schuiven op je tafel wilt en dat houd me nou juist weer een beetje tegen.
 
Origineel geplaatst door glennplumber
Naast het vastzetten van je instellingen en de geluidskwaliteit ..... vraag ik mij af wat nog meer voordelen zijn van digi-mixen.

ik denk alle dynamics op de kanalen en de ingebakken effecten...en inderdaad de total-recall...dat laatste is HET grote voordeel van digimixers.....

Olaf
 
Ben wel eens op onderzoek uit geweest maar het is me niet 100% duidelijk geworden ......
Hoeveel analoge inputs heb je nou bijvoorbeeld op een ov1 ??
 
en hier ..... ?? nou kan je uitbereiden naar 24 channels

Krijg je er dan nog 8 analoge inputs bij ??
 

Attachments

  • 01v_back.jpeg
    01v_back.jpeg
    14 KB · Bekeken: 147
Origineel geplaatst door glennplumber
en hier ..... ?? nou kan je uitbereiden naar 24 channels

Krijg je er dan nog 8 analoge inputs bij ??


Even GOED lezen doet wonderen het gaat dus om digitale inputs.
Uuhuum sorry jongens.... en ik raak een beetje offtopic hier in m'n eentje.


t'is ook nog vroeg !! :D
 
Wat blijft die 01v toch een mooi ding he! ;)

Maar eh nog steeds dat hij 'maar' 24 kanalen heeft terwijl er makkelijk dubbele 8x uitbreiding in zou kunnen. Maar 2x van die dingen werkt ook prima hoor. Heb wel eens vaker in duo opstelling van twee van die 01v's gewerkt en het gaat echt super.

Maar eh die digitale mixers van Yamaha zijn meer dan alleen mixers hoor. Als je per kanaal compressie,EQ en een zooi insert bussen hebt is zo ongelovelijk makkelijk, dat wil je echt niet weten. En helemaal als je van alle soorten trucen als compressie sidechaining, fadergroups, faders als midi controllers of automation (via midi) kunt gebruiken.

Hopelijk dat ik die behringer ook even mag voelen. Lijkt me wel een OK ding.
 
inputs

inputs

Origineel geplaatst door glennplumber
en hier ..... ?? nou kan je uitbereiden naar 24 channels

Krijg je er dan nog 8 analoge inputs bij ??

Ja. Je hebt dan 24 analoge inputs!
In het uitbreidingsslot kan je zowel analoge als digitale ingangen bijschroeven (in de vorm van een -jawel- uitbreidingskaart. Wij hebben m uitgebreid met de analoge ingangen (Yamaha MY8AD).
Nadeel (op de 01v) is wel dat je op kanale 16-24 geen dynamics en geen parametrische eq hebt. 02r en 03d hebben wel alles erop-en-eraan op alle kanalen.
 
Origineel geplaatst door Biebel
Shit.....
Hebbe hebbe hebbe...(tevens geen geld..)
Het mooie van dit forum vind ik, dat ik steeds meer interesse krijg in de wereld van de synths... en ik steeds meer ga vrezen voor mijn bankrekening...

:)

Run... run now you still can !!! Once you're addicted there is no escape !!!
 
Re: inputs

Re: inputs

Origineel geplaatst door rejo


Nadeel (op de 01v) is wel dat je op kanale 16-24 geen dynamics en geen parametrische eq hebt. 02r en 03d hebben wel alles erop-en-eraan op alle kanalen.

Mmmm dat is voor mij dan wel weer een twijfelaartje .......
 
toen mijn 01v te klein werd(lees te weinig inputs) moest ik kiezen voor of een 01v erbij of een andere tafel.
aangezien er op de extra inputs (digi of analoog) geen uitgebreidde EQ zit en helemaal geen dynamics sectie zit. heb ik toch maar voor zijn grote broer gekozen de 02r.

maar het mmoie van de 0xx serie is toch:
1 de geluidskwaliteit
2 het gemak waarmee je alles kanalen kan routen met elkaar
3 de compressors op elk kanaal (het zijn niet de beste maar zeker wel bruikbaar)
4 een hele cleane maar echt goede EQ

en wat ook erg leuk is, is om aan je vrienden die bewegende faders te laten zien.

ik kan opdit moment geen minpunten bedenken over de 02r
over de 01v kan ik alleen maar zeggen dat het jammer is dat hij bij de extra in/outputs geen eq endynamics heeft
 
de officieuze opvolger van de 01V is eigenlijk de behringer DDX3216...32 kanalen, 16 bussen, 24bits, motorfaders, 8 aux sends, dynamics op elk kanaal, 4 effect units etc.

het schijnt dat behringer deze bak behoorlijk goed in mekaar geknutseld heeft..


Is wel een beetje appels met kiwi's vergelijken:
Yamaha kwaliteit met Behringer meuk. :p
En... een opvolger voor de 01V gaat yamaha hopenlijk zelf maken.

al zou ik zelf liever voor een Tascam DM24 gaan (als ik geld had ;)

vindt ik anders voor zo'n 3300 euro's een heel betaalbaar digitaal mixertje.
En hij klinkt ook nog es lekker voor dat geld.

greetings.
 
toen mijn 01v te klein werd(lees te weinig inputs) moest ik kiezen voor of een 01v erbij of een andere tafel.
Een tweede 01V in cascade was geen optie ?

maar het mmoie van de 0xx serie is toch:
1 de geluidskwaliteit
een van de hoofdreden dat wij op zoek zijn gegaan
naar wat anders: de 0 series klinken vlak, koel en
hebben een bepaalde harde saus over het geluid.
Jammer, yamaha heeft hier een steek laten vallen
in de AD converters.
[/quote]

4 een hele cleane maar echt goede EQ
totdat je wat anders hoort en gebruikt...., diverse techeuten hadden nogal al moeite een lekker klank te maken op de 01V.
Hebben we nu opeens met de DM-24 geen problemen
meer mee.. !/? :D

ik kan opdit moment geen minpunten bedenken over de 02r
ik kan bulten nadelen opnoemen, we hebben er diverse ruim 3 jaar live gebruikt en dan kom je wel es wat tegen.
Maar het was een leuke en praktische tafel voor z'n geld, alleen de techniek gaat wel door en wordt steeds beter.

greetings,
Peter
 
He Peter,

Misschien anders wel geinig om dan te vermelden wat jullie dan wel gebruiken. Of liever zouden gebruiken.

Die nieuwe 02r96 kost zowieso een zak vol met geld dat het niet leuk meer is voor thuis. Maar voor een verwende synthfreak wellicht qua geluid niet goed genoeg. Maar dan kun je volgens mij toch nog altijd externe betere AD converters gebruiken en alles via adat mixen enzo.

Maar volgens mij hebben ze wel de moeite genomen om ook de AD converters in de nieuwere versie te upgraden. Lijkt me wel zo slim. En als je niet van digitale mixers houd moet je ze gewoon niet gebruiken. Maar feit is wel dat die dingen de oudere analoge garde eruit aan het drukken is, maar daarbij hoort dan eigenlijk wel een nieuwe aanpak van mixen an sich bij. Want analoog en digitaal mixen zijn IMHO twee verschillende dingen. En als je over moet schakelen kan dat wel eens irritant zijn.
 
Misschien anders wel geinig om dan te vermelden wat jullie dan wel gebruiken. Of liever zouden gebruiken.
oeps, sorry: Tascam DM-24 gebruiken we nu.

Die nieuwe 02r96 kost zowieso een zak vol met geld dat het niet leuk meer is voor thuis.
volgens mijn info is het gewoon in basis een 2000 met aangepaste software, kost toch zo'n 20.000 euro's excl. btw
{{OEPS-EDIT}}, specs net opgezocht op yamaha.com, maar
het is inderdaad een geheel nieuwe layout met DM-2000 trekjes natuurlijk.
Een gigantiche BLUNDER: 16x XLR microinputs i.p.v. 24 !! (ik was er al bang voor....)
Missen ze meteen een klapper op de livemarkt, die
wachten op een 24 kanaals betaalbare digimixer.
en 12x metering op je meterbrug voor je input kanalen????, wie heeft dat verzonnen ?
Wel USB (yippie)
Maar volgens mij hebben ze wel de moeite genomen om ook de AD converters in de nieuwere versie te upgraden. Lijkt me wel zo slim. En als je niet van digitale mixers houd moet je ze gewoon niet gebruiken.

helemaal met je eens, maar een andere klank is ook logisch als een complete digimixer net zoveel kost als een highend 2 kanaals AD converter.
Yamaha verbeterd zijn techniek natuurlijk ook, en
in de DM-2000 zitten uiteraard betere A/D - D/A converters.

greetings. >:|
 
Laatst gewijzigd:
Peter, kan je iets meer over je ervaringen met de DM24 vertellen? wel interessant nl.

Olaf
 
Over geluid valt meestal niet te twisten lijkt me maar het is ook niet eerlijk om zo'n bakbeest van een 02r96 te vergelijken met die Tascam 24. Dan zou ik hem eerder met een 03d vergelijken en dan is de Tascam toch interessanter lijkt me. Mja, de 03d is ook al weer wat ouder.

En dan kun je er ook wel die mackie 8 bus bij gaan slepen. Menig persoon is daar ook wel te spreken over.

Maar nu we toch aan het klooien zijn. Als je een computer + logic control en Logic plus nog wat harde waren (MotU of zoiets) met LCD scherm gaat gebruiken alleen om te mixen dan kun je qua prijs kwaliteit behoorlijk ver komen bij zo'n super luxe mixer en super flexibel zijn.
 
Back
Top