Kan een synthesizer dit produceren?

Flontie

Nieuwkomer
Lid sinds
6 februari 2014
Berichten
15
Goedenavond mensen,

Ik zit al enige tijd met een vraag, en misschien kunnen jullie mij verder helpen.

Ik heb namelijk 2 geluidsfragmentjes met 2 verschillende synth's. Ik vraag mezelf al heel lang af of je dit uit een synthesizer kan halen, of zijn dit gewoon sample's?

Ik heb al wat geprobeerd in reason en fl studio met diverse synthesizers, maar ik kom maar niet in de buurt.. Als iemand mij met dit probleem kan helpen, graag! Dat zou echt top zijn!

Je kan de fragmentjes hier beluisteren: http://www65.zippyshare.com/v/88111904/file.html

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Flontie :okdan:
 
resonantie net tegen zelfresonantie aan, formant filtertje of hp/lp misschien , 2 lfo's of 1 met een eg , geen ms20 , yamaha achtig.
het kan wel met een synth, maar zou ook stemsampletjes bewerkt kunnen zijn.
 
Dnderdaad, lijkt wel een stab scratch sample, vooral die 2e. beetje delay en veel reverb erover
 
Guys,

Thanks so far! Ik heb even snel een tutorial opgezocht, ben er nog niet mee bezig geweest maar het kan een scratch sample zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=wrmyWxU-dyA

Maar als ik goed luister naar het 2e fragment van wat ik poste, dan hoor je ook lage sub mee gaan met de tel van de synth zelf, zelfde wat sommige doen bij van die dubstep synths, een subje er onder.. uit een synthesizer..
 
Nog meer mensen die enig idee/suggesties hebben? Ik hoor het graag! :D
 
lijkt mij een synth met pitch en release die ze hebben ge export en verder berwerkt hebben, en niet helemaal het begin afspeelt maar een stukje verder in het audio bestand
 
Hey thanks voor je medewerking! Dat zou inderdaad ook kunnen haha, maar ik denk dat we veelste moeilijk denken, en dat het gewoon een sampletje is die een beetje bewerkt is... alleen ja een stab scratch lijkt er maar een klein beetje op... ik vind dit toch heel lastig om dit te reproduceren.. lijkt me haast onmogelijk dat het uit een synthesizer komt :(
 
Back
Top