Hedendaagse effectapparatuur fabrikanten

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze
Lid sinds
20 december 2009
Berichten
6.373
Locatie
of in?
Ik vraag me af, wie maakt tegenwoordig nog hardware effectapparaten die evenwaardig zijn aan een Lexicon 300L, 480L, 960L etc...? :?
Eventide heeft nog steeds z'n 3000,4000,7600 en 8000 maar wie zit er nog meer in deze hogere klasse?
Lexicon stopt bij PCM92 als ik het goed voorheb.

Cheers,
Exo. :mega:
 
TC Electronic en Bricasti zijn nog wat merken. Het aantal beschikbare modules is beperkt. Betaalbare modules leveren ook gewoon een goede kwaliteit.
 
Dat zijn ze wel zo denk ik
 
Maar ouwe bakken.... Sony, en beetje Yamaha.
 
Ik heb zelf veel 19" fx modules gehad of heb die nog steeds, oa Eventide H8000, TC 4000, Lexicon PCM 91 en 92, Fractal Audio Axe-FX, Strymon. FX is voor mijn ambient project essentieel en de basis van veel tracks dus vandaar. Allemaal top bakken maar ze zijn niet 1:1 te vergelijken dus mijn vraag is: wat zoek je voor sounds?
 
In de eerste plaats heel net effect voor stemmen, daarna voor klassieke muziek en jazz.
De Eventide H8000 en DSP4000B is heel geschikt voor ambient, lounge, effecten etc... wat ik af en toe maak maar in mindere mate.
Ik ben al jaaaaren fan van Eventide.
De lexicon 480L en 960L is heel geschikt voor voices en klassiek maar deze toestellen maken gebruik van IC's die dezer dagen niet meer te verkrijgen zijn dus als ze stuk gaan zit je dikwijls met de handen in het haar...
Waarom hardware? Omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een computer die op z'n gat zit wanneer je effecten toepast op meerdere sporen tegelijk en de latency naar het plafond schiet...
Ik wil gewoon van m'n menger meerdere via de auxen naar het effectapparaat.
Er zitten effecten in m'n menger (Midas Pro2) maar dat zijn typische software delays, reverbs etc...
Hope that clears the sky ;)

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb van het weekend een PMC92 gekocht, prima allrounder
Voor delays is een timeline wel handig en voor verbs een Cathedral. Zijn geen 19" wel heel goed
 
Hier ook een timeline en big sky over de auxen. Werkt heerlijk en klinkt super deluxe :)
 
Die PCM92, lijkt me de meest betaalbare prof reverb unit op de markt? De 96 is natuurlijk nog leuker, maar wel 4KE.. ;{
 
In de eerste plaats heel net effect voor stemmen, daarna voor klassieke muziek en jazz.
De Eventide H8000 en DSP4000B is heel geschikt voor ambient, lounge, effecten etc... wat ik af en toe maak maar in mindere mate.
Ik ben al jaaaaren fan van Eventide.
De lexicon 480L en 960L is heel geschikt voor voices en klassiek maar deze toestellen maken gebruik van IC's die dezer dagen niet meer te verkrijgen zijn dus als ze stuk gaan zit je dikwijls met de handen in het haar...
Waarom hardware? Omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een computer die op z'n gat zit wanneer je effecten toepast op meerdere sporen tegelijk en de latency naar het plafond schiet...
Ik wil gewoon van m'n menger meerdere via de auxen naar het effectapparaat.
Er zitten effecten in m'n menger (Midas Pro2) maar dat zijn typische software delays, reverbs etc...
Hope that clears the sky ;)

Cheers,
Exo. :mega:

Volgens mij is alles voor n 960L nog wel te krijgen aan spare parts hoor! Maar verder zijn alle nieuwe units wel genoemd. Behalve quantec die maken ook multi in/out reverbs. Schijnt ook heel goed te zijn.
 
Net wat demo's beluisterd van Quantec.
Knap! 8D
Jammer genoeg geen distributor in de BeNeLux....
Dichtste bij lijkt München of Vendôme te zijn.... :stupid
Toch bedankt voor de tip PimpamPeter!
Misschien de volgende maal maar eens naar Frankfurt Messe gaan. :eureka:

Cheers,
Exo. :mega:
 
Die PCM92, lijkt me de meest betaalbare prof reverb unit op de markt? De 96 is natuurlijk nog leuker, maar wel 4KE.. ;{

TC 4000...
 
Ik heb van het weekend een PMC92 gekocht, prima allrounder
Voor delays is een timeline wel handig en voor verbs een Cathedral. Zijn geen 19" wel heel goed

Klopt, heb een PCM92, Timeline en een Eventide Space, gebruik deze bijna altijd live. Cathedral ken ik wel maar heb ik nog nooit gehoord. Strymon Big Sky is ook heel mooi en hands-on.
 
Back
Top