cubase als eq voor een film in windows

soundmasters

Stamgast
Lid sinds
5 juni 2004
Berichten
141
eigenlijk heel simpel maar t lukt me niet(misschien kan t wel helemaal niet)

ik wil de volgende schakeling maken.

windvd/vlcplayer enz>>>>>>cubase7.5 eq effect van cubase>>>>>>>delta 66 maudio>>>>>>monitoren.

ik wil eigenlijk het geluid van een film dus door cubase halen en de eq van cubase 7.5 gebruiken en daarna naar buiten de oortjes in.

ik krijg hem wel in cubase met direct monitoring maar dan kan er geen effect meer op(of wel nee toch)
feitelijk komt ie dan niet eens meer in cubase volgens mij.

wie weet hoe dit moet

of dit kan.
 
je kan gewoon een filmpje cubase in slepen, dan krijg je een los audio en een los video kanaal.
op het audio kanaal kan je vervolgens doen wat je maar wilt (eq/comp/lim...whatever).
 
Hey thnx voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel. Ik wil bijvoorbeeld ook een film die ik online via pathe thuis kijk door cubase halen (en zijn effecten)voor hij naar mijn monitoren gaat.

Als ik nu met mijn m-audio delta 66 kaart in cubase een line in ingang maak met de monitor ingang van de m audio dan krijg ik wel geluid van de film te horen maar heel vaag een soort smurfen echo. Het meest grappige ervan is dat deze smurfen hoger en sneller gaan zingen als ik de volume knop van cubase verhoog. Ik vermoed dat er een soort loop ontstaat met een vertraging die sterker word naarmate ik het volume verhoog. Ik heb me nooit voor 100% verdiept in de weg die de audio in mijn systeem aflegt. Ik had altijd zoiets van als t geluid t doet vind ik t prima. Ik heb de monitor fuctie van mijn kaart ook nog nooit ergens voor gebruikt dus weet daar het fijne niet van.
 
waarom wil je het per se door Cubase halen? Als je gewoon wil eq'en kan je beter een system eq zoeken die al het geluid wat je computer uit gaat beinvloed toch?
 
Geen idee waarom de smurfen zich laten horen, maar je zou de routing met JACK kunnen proberen.

Als alternatief, misschien een media-player waar je VSTis kan gebruiken? Foobar 2000 heeft een plugin die dat mogelijk maakt, en JRiver kan het uit zichzelf denk ik.

Mvg.

CoolRunning
 
waarom wil je het per se door Cubase halen? Als je gewoon wil eq'en kan je beter een system eq zoeken die al het geluid wat je computer uit gaat beinvloed toch?

Eigenlijk voornamelijk omdat ik de geluidskwaliteit zo hoog mogelijk wil houden.
 
Geen idee waarom de smurfen zich laten horen, maar je zou de routing met JACK kunnen proberen.

Als alternatief, misschien een media-player waar je VSTis kan gebruiken? Foobar 2000 heeft een plugin die dat mogelijk maakt, en JRiver kan het uit zichzelf denk ik.

Mvg.

CoolRunning

GEWELDIG KEREL thnx voor de jriver tip. Dit zocht ik!!!
 
Back
Top