Live-set in FL Studio, moet ik dat willen?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.712
Locatie
Zwolle
Forummers,

Ik heb een paar tracks afgerond in FL Studio en wil binnenkort eens optreden. Nou is FL Studio niet ideaal voor live-gebruik, hoewel ze daar met de Live Mode wat aan proberen te doen.

Na wat YouTube-filmpjes bekeken te hebben blijft mijn vraag: is het mogelijk met 1 laptop en FL Studio een interactieve liveset van pak 'em beet een uur samen te stellen? Kan ik eventueel 2 laptops met FL syncen? Of kan ik dan beter alles renderen en nabouwen in bijvoorbeeld Ableton? Ik zie alleen op tegen dubbel werk :stupid

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het meedenken! :okdan:
 
Je kan ook gewoon je liveset thuis opnemen en mediaplayer aanzetten, meer tijd voor jezus poses op het podium :D
 
Ableton Live is natuurlijk super voor live.

Als je de mogelijkheid hebt om te testen zou ik eens wat loopjes bouncen en wat experimenteren met de live mogelijkheden van Ableton.
 
hangt er een beetje vanaf wat je computer trekt en hoe je je tracks maakt.
als je voornamelijk track-samples gebruikt en een paar effecten zal je vast een aardig endje kunnen komen. Maar als je alles met live synthese doet, zal je wel een hele goede computer nodig hebben, fruityloops is zelf niet het meest zuinige programma dat in muziekland rond slingert.. (al gebruik ik het zelf ook nog steeds omdat het mij extra mogelijkheden geeft voor mijn eigen gemaakte plugins, die door de uitgebreide midi mogelijkheden allemaal intern met elkaar kunnen communiceren als dat nodig is.)

maar, ja, het is te doen zou ik zeggen, maar dan zal ik wel voor een zo laag mogelijke latency instelling gaan en dan proberen om onder de 50% cpu gebruik te blijven om te voorkomen dat ie gaat stotteren bij een eventuele hoge cpu spike..
 
btw, ik heb ook wel optredens gezien met fruityloops, maar om nou te zeggen dat ik onder de indruk was van iemand die enkel de live-buttons aan/uit zette en af en toe eens iets met de muis veranderde... nee..
 
Secret Cinema (Jeroen VErheij) deed (of doet nog steeds) als zijn livesets met Flstudio. Hij had 2 laptops die hij manueel syncte en kon dan door tracks heen skippen om tracks op te bouwen. Ook had hij custom templates gemaakt voor 2 UC -33 midicontrollers, waarmee hij elementen in de tracks kon muten of aanzetten. Laatste keer dat ik hem zo heb horen optreden was in 2006 en klonk supergoed. Aangezien laptops nu nog veel sterker zijn geworden verwacht ik geen problemen met latency of audiodropouts. Zeker niet als je track 1 op een laptop draait en dan overschakelt naar track 2 op laptop 2. Het voordeel is dat je in een systeem blijft. Ableton is natuurlijk ook geknipt voor de taak. Fl studio is wel weer heel stabiel.
 
Dank voor de replies, ik denk dat ik inderdaad maar eens naar Ableton ga kijken en wat loopjes ga bouncen. Ik heb ook een hekel aan voorgeprogrammeerde live-sets en met een midicontroller erbij wordt het wat actiever. Ik vind het alleen zo zonde van de tijd en het geld, het staat allemaal al netjes in FL :)

P.S. @Raphie Ik luister de laatste tijd wat meer naar mainstage-house (lees Spinnin' tracks), maar autsj, dat is tegenwoordig wel heel erg eenheidsworst zeg. Samples, geluidjes, vocals en breaks: het is identiek. En dan de gebaartjes van de Dj's :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top