wat is de gein van oude meuk?

Hehe, hoe herkenbaar.. Ik had indertijd een Soundblaster AWE32 bij elkaar gespaard..
Was behoorlijk ding hoor. Ook had het Soundfonts.. voor wie het nog weet.. :)

:okdan: 'k heb onlangs nog een AWE64 gekocht.. gewoon omdat het kan :D
Misschien allemaal wat gedateerd vandaag de dag... maar als je in die tijd een Roland Soundcanvas wilde kwam je met zo'n kaartje al aardig in de richting..
Niet kort daarna kwamen er complete synths uit op 'n geluidskaart als de Yamaha SW1000xg.. was niet eens gek veel duurder als de gemiddelde rompler module destijds. :)
 
het blijft inderdaad gek, ik heb nog een turtlebeach liggen, past nergens meer in, boekjes en floppys er bij. zoiets gooi je toch niet weg? maar als iemand hem wil hebben laat maar weten ( gratis dus)

trouwens vanmiddag een WX2 expander geregeld en hersteld, als je dat hoort merk je pas wat er allemaal veranderd in 20 jaar. al die floppys met maar liefst 8 songs erop. die gaat niet weg.
 
-edit-

sorry, wilde een post met dooddoeners plaatsen :)
 
wat is de gein van nieuwe meuk?

nieuwe meuk geeft de vage hoop dat je daarmee wél toffe muziek kan maken ;)

...

totdat je ook daar mee vastloopt en je tot het besef komt dat het niet de spullen zijn die je belemmeren maar je eigen gebrek aan creativiteit :D
 
Slecht geslapen?

Nee, heerlijk in mijn nieuwe bed geslapen. 8~

Maar ik weet nooit zo goed wat ik met dit soort discussies moet. Laatst kocht ik een synth van iemand die me maar probeerde te overtuigen dat zijn cassette opneemapparaat zoveel beter klonk dan een computer met interface. Het is een soort fanboism waar geen goed antwoord op is. Alle apparatuur is vet, zolang je er maar iets moois mee kan maken.
 
Nee, heerlijk in mijn nieuwe bed geslapen. 8~

Maar ik weet nooit zo goed wat ik met dit soort discussies moet. Laatst kocht ik een synth van iemand die me maar probeerde te overtuigen dat zijn cassette opneemapparaat zoveel beter klonk dan een computer met interface. Het is een soort fanboism waar geen goed antwoord op is. Alle apparatuur is vet, zolang je er maar iets moois mee kan maken.
Wat maakt het uit, zolang mensen maar happy zijn met hun spullen. Ik neem termen als "beter" en "slechter" altijd met een flinke korrel zout, want uiteindelijk bepaal ik zelf wel wat goed en slecht is. ;)
En ik lees hier weinig fanboism, niemand beweert hier dat een 20 jaar oude PC beter is dan een huidige, of dat een Mattel speelgoedpiano beter klinkt dan een Moog Modular. :D Het kan maar inspireren! :halleluja
 
Alle apparatuur is vet, zolang je er maar iets moois mee kan maken.
Nieuwe appartuur is helemaal niet vet.. het juist die ouwe zooi die zo vet is.. maar da's meer door de mayo enzo die aan de vingers zat :D

Ik moest trouwens door de topictitel ineens weer denken aan een topic wat ik jaren terug poste..
Ouwe 90's computer meuk mix.. Let ff niet op die zang in de OP please :o:
 
Nou 'k ben eruit. Heb de laatste dagen een trackje proberen te maken op de Pentium 3 en nu weet ik wel dat dat er sinds dien veel verbeterd is zeg.. pfew *D
Natuurlijk zijn oudere synths en drumcomputers weer een compleet ander verhaal.. maar je zou kunnen zeggen dat het vandaag de dag wel erg makkelijk is geworden met PC's en DAW's.

Nou Willie Wartaal ;) dit is gewoon jaren 90 meuk (dus dat kan)
:mega:
 
Ja , zeker wat sequencer en daw's betreft
En ook qua sampleplayers
Oude computerachtige apparatuur alleen nog omdat het goedkoop is of omdat ik net dat programma helemaal 'n de vingers heb
Anders iemand anders blij mee maken of voor de onderdelen
 
Back
Top