goed live looping hardware/plugin?

ThijsThijs

Ingeburgerd
Lid sinds
13 februari 2014
Berichten
41
Hey, ik ben op zoek naar iets waarmee ik makkelijk kan live loopen.
Ik heb een KP3, die ik geweldig vind, maar voel me nogal serieus gelimiteerd door het weinig aantal bars dat je daarmee kan loopen. Dus zoek ik iets dat wat langere stukken kan opnemen, en na het opnemen automatisch afspeelt.

Ik heb wat opgezocht, en octatrack lijkt een machtige machine, alleen een stuk te duur voor mij.

Ik heb ook een maschine, waarmee je wel makkelijk kunt sampelen. Voor zover ik weet kan je je opgenomen delen niet meteen laten lopen, en heb je nog wat instelwerk.
Maar als ik fout ben over de maschine, of er is een goede plugin voor wat ik wil doen, zou ook wel handig zijn
 
Even wat algemene vragen, in wat voor situatie ga je het gebruiken, hoelang moeten de bars dan zijn en vind je effecten belangrijk?

Machine gaat hem niet worden gok ik, daar zal je altijd eerst het een en ander moeten toewijzen. Toevallig een kp van iemand geleend wel leuk ding hoor.
 
effecten zijn een groot pluspunt, maar niet noodzakelijk.
32 bars op 120bpm (4/4) zou ik al heel leuk vinden (dubbel van KP3 dus)
Ik jam gewoon graag, en dan is iets opnemen dat meteen afspeelt bijzonder fijn. Ik begin vaak van 0, om dan zo snel mogelijk iets goed klinkend te creƫren op improvisatie
 
Boss heeft diverse degelijke phrase loopers, zie http://www.boss.info/global/gear/productlist/251. Topproducten zijn de Pigtronix Infinity en de Boomerang Rang III. Als je software wilt gebruiken, Ableton Live heeft een looper plugin. Meest uitgebruikte software looper voor de geeks is Mobius. Heb ze bijna allemaal gebruikt of getest, dus als je iets specifieks wilt, let me know
 
+1 voor Pigtronix. Heerlijke no nonsense looper met zeer goede midi sync.

De Live looper vind ik trouwens ook erg goed en uitgebreid. De Boomerang heb ik nooit gebruikt. Bij de Boss loopers ben ik bij voorbaat al afgehaakt omdat ik niet alle toeters en bellen als voorgebakken ritmes en effecten in de looper nodig had.
 
Ik heb vanalles uitgeprobeerd waaronder ook de kp3, onder de hardware is dat wel degene met de meeste lol. Maar toch uiteindelijk overgegaan op software omdat je dan wat langere loops kan maken en werk nu met ableton live en de Mc Millen softstep. Heb overigens de bovenstaande software (boomerang en pigtronix) nooit uitgeprobeerd omdat ik zowiezo al met ableton werkte.

Wil ooit nog wel die boss RC-505 uitproberen, maar vind hem een beetje duur en ben nu gewend aan wat meer sporen.
 
Even nog voor de duidelijkheid, de Boomerang en Pigtronix zijn hardware loopers :)
 
Thx voor de vele reacties.
uit budgetaire overweging ben ik net begonnen met de mobius te spelen, maar heb er nog wat mee te prutsen voor ik kan zien of het iets voor mij is.

Een maat van mij heeft ook een grote boss pedaal, ga ik ook is vriendelijk aan vragen of ik die is kan lenen. pedalen lijken ergens wel de beste optie voor de toekomst omdat je dan tenminste je handen vrij hebt.

Cheers
 
mobius werkt perfect zonder maschine, maar als VST werkt die niet binnen maschine.
Maschine (1.8 ofzo) is toch niet al te denderend met VSTs die niet van NI zijn..

Ook als ik ze nu ook afzonderlijk draai op mn pc wilt de maschine geen geluid geven. Zit nu wel niet in de buurt van mn geluidskaart, hopelijk met dat aan te sluiten zal die wel zo werken.
 
Ik heb besloten tot algehele opruiming van de studio. De pigtronix is een zeer goede looper, zie reviews. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de combi RC-505 en de Strymon El Capistan samen met andere pre- en post effecten. De Infinity voegt qua opties voor mij niets toe, en mist voor mij 1 belangrijke feature tov de RC-505 en dat is dat je hem niet 100% wet kan gebruiken. Moet wel zeggen dat de Infinity sound wise voor cleane loops de beste is van allemaal, maar de RC staat bij mij op een aparte stereo send / return en de andere FX ook dus dat valt mee. Verder bedien ik loopers met mijn handen, en daar is, in combinatie met de visuele feedback, de RC-505 koning. De El Capistan gebruik voor 20 seconden tape loops, die klinkt ook echt goed en zit ook in het pro segment net zoals de infinity pigtronix.
 
uit geldredenen ga ik eerst toch precies zien naar sofware met midi gear
ik hoopte iets in de stijl van de KP3 te vinden, rond dezelfe prijsklasse. Is misschien iets te hoopvol
 
Back
Top