Jonas - Obiaman [cut-up afrikaans hiphop ding]

Heheh, JALLAAAAAAAAAAAAAA gaaf :D
 
waar luister ik nou naar? een Afrikaanse folk track bij de glitch kappert?
 
dat bedoel ik, is behalve het knipwerk niks van TS bij....

Raphie.. je snapt blijkbaar niets van samplen.

Dit stukje muziek/loopje/knip/plakwerk of hoe je het ook noemt heeft 100x meer ziel en gevoel dan die emotieloze rommel die jij met al je apparaatjes produceert.
Je mist de essentie en komt weer eens met een slappe opmerking die totaal niets toevoegt.

Overigens goed luisteren.. Er zit wel degelijk iets bij van TS.
 
ik snap alles van samplen en jij mag knippen best een kunst vinden hoor, ik geef alleen aan dat er verder geen eigen werk bij lijkt te zitten. Snap niet waarom jij dan met "emotieloze rommel" en "apparaatjes" op de proppen moet komen.

TS vraagt om feedback, ik geef aan wat ik hoor: een Afrikaanse folk track & chop chop chop....
mocht er meer inzitten, dan laat ik me graag verassen.
de enige "emotie" die hier in zit, komt uit het orgineel, nagenoeg volledig weggeknipt door TS.....
 
ik snap alles van samplen en jij mag knippen best een kunst vinden hoor, ik geef alleen aan dat er verder geen eigen werk bij lijkt te zitten. Snap niet waarom jij dan met "emotieloze rommel" en "apparaatjes" op de proppen moet komen.
je kan niet alles snappen nutuulk :D die "weeellll" aan het begin doet denken aan eiffel 65... het is een soort kraut-hop eigenlijk...
 
je kan niet alles snappen nutuulk :D die "weeellll" aan het begin doet denken aan eiffel 65... het is een soort kraut-hop eigenlijk...

oh ja dat zo zo maar eens blue dadadi.... kunnen zijn, of niet, misschien kan plugxprt uitkomst bieden....
 
ik snap alles van samplen en jij mag knippen best een kunst vinden hoor, ik geef alleen aan dat er verder geen eigen werk bij lijkt te zitten. Snap niet waarom jij dan met "emotieloze rommel" en "apparaatjes" op de proppen moet komen.

TS vraagt om feedback, ik geef aan wat ik hoor: een Afrikaanse folk track & chop chop chop....
mocht er meer inzitten, dan laat ik me graag verassen.
de enige "emotie" die hier in zit, komt uit het orgineel, nagenoeg volledig weggeknipt door TS.....

Waar vraagt hij om feedback dan?

De toon waarin jij aangeeft ''verder zit er niets van de topicstarter bij'' geeft zet al direct een denigrerende toon waarin jij eigenlijk altijd communiceert. Daar erger ik me aan.
Je snapt dondersgoed wat ik bedoel, snap je dat niet lees dan je eigen post historie eens na.

Gebruik je oren eens wat beter en luister die cut-up track (google dat even) op je fullrange set dan hoor je wat een diepe bas in die sample zit. Misschien hoor je dan ook gelijk dat er nog iets meer in zit dan alleen knipwerk..
 
Klinkt erg goed Jonas. Goede productie ook.

Ben het overigens met Boelie eens, als er in een TS niet expliciet om feedback wordt gevraagd voel je dan ook vooral niet verplicht om die te geven. Nederlanders hebben blijkens dit forum veel moeite met complimentjes geven, als ze dat al doen, komt er nog even een "maar..." achteraan om het meteen weer even af te zwakken :P Als je dit dan ook nog op een neerbuigende toon doet > iets met ballen kaatsen e.d.
 
ik luister hier op de laptop, dus dat kreeg ik niet mee. En verder is het .e.e.a niet denigrerend maar gewoon feitelijk bedoelt, ik kan het ook micro DJén noemen, is ook niet denigrerend, of jij moet DJ's lager inschalen op de musical foodchain dan producers, maar dát is dan jouw keuze....

en verder, vind ik, moeten dit soort tracks worden beoordeeld op het werk wat TS er aan heeft gedaan, niet op de flarden emotie die van de originele track nog doorschemeren (ow lekkere stem etc) want dat zou pronken met andermans veren zijn. toch? dat je het in een andere volgorde acher elkaar zet, maakt het nog niet jouw veren...... maar dat is slechts mijn mening over phrases samplen
 
ik luister hier op de laptop, dus dat kreeg ik niet mee. En verder is het .e.e.a niet denigrerend maar gewoon feitelijk bedoelt, ik kan het ook micro DJén noemen, is ook niet denigrerend, of jij moet DJ's lager inschalen op de musical foodchain dan producers, maar dát is dan jouw keuze....

en verder, vind ik, moeten dit soort tracks worden beoordeeld op het werk wat TS er aan heeft gedaan, niet op de flarden emotie die van de originele track nog doorschemeren (ow lekkere stem etc) want dat zou pronken met andermans veren zijn. toch? dat je het in een andere volgorde acher elkaar zet, maakt het nog niet jouw veren...... maar dat is slechts mijn mening over phrases samplen

Geen woorden in iemands mond leggen heh.. wie heeft het over DJ's lager inschalen dan producers?!

Je snapt dus echt geen reet van samplen.. Ik denk niet dat je beseft dat TS hier veel werk in heeft zitten. Is niet erg Raphie. Can't have m all! Zelfs jij niet.
Ik wilde nog iets zeggen over pronken met andermans veren en samplepacks maar dat doe ik maar niet..
 
doe gerust, we've all een there.......
Ik leg je geen woorden in de mond, zijn je eigen hersenspinsels :D

Ik begrijp trouwens heel goed dat knippen en plakken veel werk is, zei ik ergens dat het hap snap was?!? nee toch?

maar goed Jonas z'n topic, nuff said.....
 
Back
Top