Philips PMC-100 track/ filmpje

Hij is weer erg mooi :halleluja

Ik heb dat bakkie ook nog staan hier maar ik vrees dat ik dit er niet uit kan halen :D De geluiden hebben soms inderdaad wel iets moois; lekker ranzige FM :W
 
Mooie sounds en knap van dat syncen. Ben je daar lang mee in de weer geweest?
 
Klinkt goed. Ik herinner me die correctie functie dat je nooit een foute toets kan spelen. Dat was wel leuk. Zitten zeker wat bruikbare presets in dit kastje.
 
Fraai hoor. Erg leuk concept van Philips destijds, jammer dat het nooit wat geworden is. Ik heb de mijne van Marktplaats. Was nooit gebruikt, zelfs niet uit de doos geweest. Een hoop van deze bakkies was het zelfde lot beschoren. Zijn ze ooit in kerstpakketten verwerkt of bij de Blokker aals kassaknaller in de aanbieding?
 
Ze waren in de uitverkoop bij de v&d Ik heb er toen 1 voor 50 gulden gekocht m'n eerste "synth". Jaren later uitgeleend en niet teruggekregen, en onlangs weer een gekocht voor 15€
Niet meer zo leuk als vroeger maar nog steeds bruikbaar met een berg effecten
 
gling...

"Gling" ja, damn..... jaren '80 marketing :D Het mooiste was nog wel die draagband erbij zodat je hem heel kek op je heup kon dragen (je kunt hem natuurlijk ook gewoon als Walkman gebruiken).

Maar goed, ik zou er eigenlijk wel weer eens mee willen stoeien want het is gewoon best een grappig apparaatje :okdan:
 
Ik had hier destijds de MSX software versie van. Samen met de Philips music module had je hier ook midi op en je kon er zelfs mee samplen. Er was ook een 5 oktaafs keyboard bij. Destijds een beetje de Logic Pro voor 8 bit computers :)
 
Back
Top