The MFB Dominion 1 €1380,-

Apart dat hier nog geen draadje over was.

* Analogsynthesizer mit 3 Oktaven Fatar-Tastatur, Velocity & Aftertouch
* Arpeggiator/Sequenzer, Speicherplätze
* 3 VCOs mit Waveshaping und analoger plus digitaler Ringmodulation
* Dual-Sync und dynamisches Dual-FM, Rauschgenerator
* 12 fach diskret aufgebauter SED Multimodefilter
* Steckfeld für Einbindung in die Modulwelt und CV/Gate-Steuerung
* Velocity-Routingmatrix mit 11 Zielen
* 3 LFOs, 2 mit One-Shot-Funktion und Reset
* 3 Hüllkurven mit langen Schiebereglern
* Analoge Bedienung und hochwertige Hardware, internes Netzteil
* Midi Dump, In, Out, Thru
* Unverb.VK 1380,- Euro


http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/DOMINION_1/dominion_1.html

 
Jaaaaaa...wat een dillema...1 osc meer wel.
Welke zouden jullie kiezen en waarom?
 
"One thousand thirty nine euro" hoorde ik in 't filmpje?
 
Jaaaaaa...wat een dillema...1 osc meer wel.
Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Lastig, lastig, er zoveel mooi spul. Helemaal met die Atlantis met Metropolis van Intellijel wat wel een fraai setje oplevert wat niet alleen goedkoper is maar bovendien erg goed klinkt: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=173173

Ten opzichte van de Sub Phatty 37 neig ik persoonlijk eerder naar deze Dominion 1. Hij is beter te integreren in de rest van je setup en je hebt ook de goedkopere Sub Phatty die qua klank niet veel onder zal doen voor deze duurdere uitvoering. Al heb je daar wel die hidden functies.

Lastig, lastig, lastig. Zoveel mooi spul als er op de markt aan het komen is. :D
 
Ah is die eindelijk uit, ziet er iets anders uit dan het prototype...of alleen de gekleurde knoppjes
erg interessante exotische bak, extra osc en al die snuffjes!

Inderdaad potentiele aankoop concurrent van de 37

Maarja die Sub37 klinkt natuurlijk een stuk vloeiender, smeuïger en ruiger daar kan je van uit gaan VS MFB...en misschien ook cheaper gebouwd etc (MFB kennende)

extra osc is natuurlijk echt reuze fijn...ohohohoho wat een dillema :D
 
Heb t ding gezien op de Messe. Klinkt Pro-One kwaliteit goed en is zeker niet shabby gebouwd.
 
wat gaaf zou zijn als die groene, paarse, blauw metalic bovenkant knoppjes had...deze knoppjes die op de Dominion nu zitten zien er echt oersaai uit...duf mat oninspirerend....ook nog met zo een balletje erop sjongejonge

Kan je die eigenlijk ergens kopen (Knoppjes met metalic/schijnende of wat is het gekleurde bovenkant...net als op een Moog Opus...mooiste knoppjes ooit!)
 
neee nee niet die! Ze moeten metalic glimmend zijn...niet vlets...als je ooit een Moog Opus 3 hebt gezien begrijp je het ;)

Wellicht kan ik gewoon zilver metallic standaard knopjes kopen en dan met een watervaste vilstift (in diverse kleuren) erop krabbellen...of gaat dat niet werken :?
 
Wellicht kan ik gewoon zilver metallic standaard knopjes kopen en dan met een watervaste vilstift (in diverse kleuren) erop krabbellen...of gaat dat niet werken :?


Ik denk dat het vooral lastig word om dan mooi egaal te kleuren.
Je zou stiften van coppic kunnen proberen maar ik weet dan weer niet of die houden op metaal (denk eigenlijk dat ze gemaakt zijn om in te trekken in papier).
Ekoline dacht ik aan. Dat spul wat je in de kleuterklas gebruikte.


De sound van de dominion viel me erg mee, voor zover dit hoorbaar is in een YT filmpje van de Messe...
 
offtopic:

Ekoline dacht ik aan. Dat spul wat je in de kleuterklas gebruikte.

Ecoline is niet watervast....


Ontopic: Wauw, vooral met die patchmogelijkheden wordt dit toch wel heel interessant... Ik wil een Dominion! :verkoght:
 
Back
Top