Pro Daw probleem

D-synth

Nieuwkomer
Lid sinds
17 november 2013
Berichten
17
Hallo Iedreen.

2 maanden geleden wou ik van me quad core af omdat na aanschaf van cubase 7 elements
cubase nogal hoge cpu pieken gaf,ik heb daarna een pro daw van me maat overgekocht in de hoop dat die pieken zouden verdwijnen helaas is dit niet het geval,

zou het mischien liggen aan me audio interface ?
heb wat foto's gemaakt.
http://www.plaatjesdump.nl/upload/985df1e6cba84713d16f7af3462e5668.jpg
http://www.plaatjesdump.nl/upload/4e08e315e54b21974c77a90cbcc34b24.jpg

specs van me pro daw.

Intel Core i7 920 2,67 Ghz
4 gig Ram DDR3
2 tb HDD
1 gig Videokaart van ati radeon.

en ik heb een Line 6 toneport ux 2 audio interface,
windows 7 en cubase elements draai ik op een 64 bit


Vriendelijke Groeten Dillon
 
Staat de ASIO driver van je interface zelf ingesteld? En wat is je bufferinstelling?
Toon daar eens een paar screenshots van...

En stop met het woord "pro" te gebruiken, dat is betekenisloos.
 
Ik zal morgen screenshots maken,

En sorry dat ik pro zeg maar zo heet eenmaal het systeem en bedrijf die de computers verkoopt
 
Ik heb zitten pielen aan de audio interface het is wel wat gedaald maar nog steeds te weinig voor een stabiel pc

Ik lees ook op heel veel forums dat mensen er ook problemen mee hebben waar geen antwoord op is,
 
De meeste DAW's kunnen niet goed omgaan met hyperthreading van CPU's.
Probeer eens je hyperthreading uit te zetten in je BIOS, dat gaat waarschijnlijk een hoop schelen!
 
Cubase 7 heeft er geen probleem mee... bij mij toch niet.

Nee ik had hyperthread uitgezet maar zag nog geen verbetering,

ik heb nu alle info's gevolgd op de steinberg site en ik zie in iedergeval geen pieken meer.
 
Eigenlijk had die DAW-bouwer al die tweaks al moeten doen, want ze zijn grotendeels gelijk - of je nu Cubase, Live, of wat dan ook gebruikt.
 
Nee ik had hyperthread uitgezet maar zag nog geen verbetering,

ik heb nu alle info's gevolgd op de steinberg site en ik zie in iedergeval geen pieken meer.

Kan je voor mij en Noiseflux even zeggen wat nu exact de oplossing was?
Want misschien heeft iemand anders hier ook baat bij, en om nu de site van steinberg te gaan uitvogelen, daar staat veel op he...
 
Back
Top