waarom ik mn tempest niet verkoop :P

Soul C

gecalibreerde soul augurk
Lid sinds
21 december 2006
Berichten
1.770
Locatie
amsterdam
tenzij ik de cash nodig heb natuurlijk ;)

maar echt, wat een drummachine :okdan: al vind ik m als polysynth misschien nog wel toffer
iets te complex voor mij, dat wel

voor de rest, super speels ding, heerlijk om mee te jammen. gelukkig niet zo statisch en rechtlijnig als sommige ouwe roland bakken
support van dave smith en roger linn is ook zeer goed; toen ik een bug tegenkwam en melding van maakte, werd die zelfde dag nog gereconstrueerd en verholpen.
in het begin was die nog niet zo stabiel , maar werkt inmiddels al een hele tijd probleemloos.
en er komen nog steeds nieuwe features bij.
eigenlijk de enige nadelen die ik zie aan deze droom drumcomputer is dat je de individuele uitgangen toewijst aan een oscillator en niet aan een bepaald geluid, dat is wel eens lastig als een oscillator verschillende geluiden produceert . maar misschien is er inmiddels alweer een nieuw OS die dit oplost.
en de prijs is nadelig, al heb ik de mijne 2de hands gekocht destijds.
aan de andere kant, als je ziet dat sommige fossiele modellen tegenwoordig voor 2250 E gaan (waar je voor de rest niet veel meer mee kunt produceren dan een beukende kick) is de tempest in vergelijking daarmee eigenlijk een koopje ;)

nog even snel wat demotjes opgenomen voor jullie met snel in elkaar geflanste geluidjes,
zo droog uit de tempest
 

Attachments

  • natte nrc.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 49
  • natte telegraaf.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 55
  • vochtige volkskrant.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 48
Omdat je van natte kranten houdt?
 
Hoera twee keer dezelfde thread maar dan met een andere invalshoek :) Ik vin't mooi. :D
 
Die zeikerige privé klonk het beste. Volkskrant viel tegen. Wellicht geen zaterdageditie of te dun vanwege tegenvallende advertentieinkomsten in het dode bomen gebeuren anno 2014
 
Haha ik zat er ook over te denken zo'n thread te maken :) Toffe demootjes! En ik had het al voorspelt, wat je ook maakt op de tempest, mensen zeiken het af omdat het nu eenmaal hip is de tempest niet koel te vinden, of omdat het niet klinkt als hun favorite vengeance sample pack. Vind dat je goed kan zien in de demo's hoe veelzijdig het apparaat is.

Nog een (hele andere) rede om 'm niet te verkopen:
 
Laatst gewijzigd:
i.d.d. laat ze lekker aankloten met de Nicky Romero kickstarter :D of "my first Roland" Aira
komen er vanzelf wel achter :D
 
Gasten, zit nou niet zo zielig te doen.........snap niet dat je jezelf beter wilt voelen door af te geven op anderen.
Zeker jij Raphie. Ongefundeerd internet wijsheid in het ene topic tentoonstellen en de zandbakkleuter uit gaan hangen in het andere.
 
och jee, double standards, over de Tempest kan men wel heenzeiken, maar als het ff andersom gaat dan zijn de rapen gaar, nou daag.... :doei:
 
Wat gaat er nu dan andersom Raphie?
Praten over een apparaat, of mensen wegzetten met een paar slappe opmerkingen?

Ik dacht dat jij geen behoefte had aan op de man spelen:)

Weet je het was hier echt lekker relaxed toen je "weg" was:)
 
Wat gaat er nu dan andersom Raphie?
Praten over een apparaat, of mensen wegzetten met een paar slappe opmerkingen?

Ik dacht dat jij geen behoefte had aan op de man spelen:)

Weet je het was hier echt lekker relaxed toen je "weg" was:)

waar zet ik nou weer mensen weg?!? ik zeg wat over AIRA en een plugin....

de enige die hier mensen wegzet, ben JIJ hierboven.... maar goed..
 
Ik vind de demo's in deze thread veel toffer klinken dan wat ik toe nu toe uit de Tempest heb gehoord, maar ik blijf erbij dat de sound gewoon mat / vlak is. Geen punch, niet echt warmte. Ongetwijfeld is hier met processing wel wat aan te doen, maar ik verwacht gewoon meer van een synthdesigner als Dave Smith (die met de Evolver, Prophet 08/12 en Mopho/Tetra lijnen toch heel mooi werk heeft neergezet) en een legende als Roger Linn. Dan komen met een dure (drum)bak zonder punch en, naar mijn smaak, weinig karakter vind ik gewoon jammer.

Dat heeft verder niets te maken met iets willen bashen/haten of cool zijn, het is gewoon een mening gebaseerd op wat ik tot dusver heb gezien en gehoord van dit apparaat.
 
En dat is prima toch, dat noemen we een mening en die mag iedereen hebben ;)
Ik vind de demo's in deze thread veel toffer klinken dan wat ik toe nu toe uit de Tempest heb gehoord, maar ik blijf erbij dat de sound gewoon mat / vlak is. Geen punch, niet echt warmte. Ongetwijfeld is hier met processing wel wat aan te doen, maar ik verwacht gewoon meer van een synthdesigner als Dave Smith (die met de Evolver, Prophet 08/12 en Mopho/Tetra lijnen toch heel mooi werk heeft neergezet) en een legende als Roger Linn. Dan komen met een dure (drum)bak zonder punch en, naar mijn smaak, weinig karakter vind ik gewoon jammer.

Dat heeft verder niets te maken met iets willen bashen/haten of cool zijn, het is gewoon een mening gebaseerd op wat ik tot dusver heb gezien en gehoord van dit apparaat.
 
Allemaal hardstikke leuke demo's van dingen die een Tempest meer kan behalve een drummachine zijn maar als ik mijn webbrowser naar "http://www.davesmithinstruments.com/products/" wijs dan zie ik onder Tempest toch echt "Analog drum machine" staan.

Dus dan beoordeel ik de machine eerst als "analog drum machine" en bekijk ik eventuele overige mogelijkheden als extra en niet als primair. En juist dat stukje primair hoor ik ook hier geen overtuigende demo's van.

Percussie, fx achtige en zelfs synth sounds: prima. Maar dit was toch een analoge drummachine? Waar zijn de "to the point" drumgeluiden?
En dat Dave Smith prima synths kan maken weten we al jaren.

Had de Tempest niet gewoon "analog pattern synth" moeten heten?

P.S. Ik kan me wel vinden in de opmerking van BRZ dat een mening geven over een apparaat (ook wel opgevat als afzeiken) toch wel anders is dan op de persoon spelen. Het is maar een apparaat en dus is zulk gedrag totaal overbodig......... Laten we dit dus ook gewoon niet doen.
 
Ben het toch wel volledig eensch met de uitspraak van velen hier dat de Tempest wat diepte en punch mist. Ik vind het allemaal een beetje plastic-achtig klinken, weet niet wat het is. Misschien dat het met wat effecten/compressors wat op te pimpen is, maar de droge sound is niet mijn ding.

Maar om daar nou het apparaat helemaal om af te zeiken en bij voorbaat al roepen dat het apparaat kut is vind ik te ver gaan. Als het voor de een kut is wil dat nog niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. De een zoekt warme, uitgekauwde 808/909 beats en de ander koude, zelf gemaakte geluiden.
 
Back
Top