Hulp bij Reason demo met Cubase ReWire

arnomusicman

Radiation!
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
4.271
Locatie
Zevenaar
Hallo kenners.

Ik werk thuis met Cubase VST Score 5.1r1
Nu heb ik van iemand de Reason Demo, gewoon om eens te kijken of het wat voor me is.

Reason zelf krijg ik aan de gang, maar niet in Cubase.
Als ik in Cubase twee Rewire kanalen activeer, en dan Reason start geeft hij de foutmelding dat ie niet goed geinstalleerd is.
Als gezegd, stand-alone werkt het wel goed. Maar ik MOET hem binnen Cubase hebben!!

Wat doe ik fout? Of werkt deze demo versie niet met Rewire?
Of heb ik nog meer nodig? Ik las ook wat over ReBirth2.0?
Maar er zit ook een ReBirth module in Reason, maar die weet ik niet te koppelen aan de mastermixer van Reason.

Ik had graag wat hulp van een kenner, want ik denk erover om Reason aan te schaffen, maar ik moet wel eerst weten of het echt op mijn sys. werkt.

Computer:
PIII 733
256 MB
20Gb Harddisk
Hoontech DSP2000 kaart (bij mij op 44kHz met 11ms latency)
W98SE

En als ik Reason koop, is Halion dan overbodig, of heeft deze weer heel andere mogelijkheden als de samplers in Reason?

Graag wat goed advies/tips van jullie.

Tenx
 
Helaas niet.

Ik krijg de melding dat Reason niet goed geinstalleerd is als ik hem opstart als Cubase 5.1r1 al opgestart is.

Die melding krijg ik dus niet als ik Reason alleen opstart. Dan werkt Reason gewoon goed.

Ligt dit eraan dat het een demo is? Ze zeggen erbij dat je minimaal Cubase 5 moet hebben, dus ga ik ervan uit dat het zou moeten kunnen.
 
Re: Hulp bij Reason demo met Cubase ReWire

Origineel geplaatst door arnomusicman
En als ik Reason koop, is Halion dan overbodig, of heeft deze weer heel andere mogelijkheden als de samplers in Reason?

Reason is een soort 'groovebox-alles-in één'-pakket, simpel gezegd een alles-kunner met beperkingen. Halion daarentegen is bedoeld als vervanger van een 'echte' sampler en heeft dus meer mogelijkheden. Dan doel ik dus op het gebruik van multisamples en import van verschillende sample-formaten.
Als je alleen met loops werkt is Reason + Cubase (voor wat extra hd-tracks en uiteraard je Midi-sporen) echt wel genoeg. Maar als je echt met samples en sample-cd's in de weer wilt, dan is Halion of Emagic's EXS zeker aan te bevelen.
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik krijg de melding dat Reason niet goed geinstalleerd is als ik hem opstart als Cubase 5.1r1 al opgestart is.

..Uh, moet je niet eerst Reason opstarten voordat je... 8)
 
CubaseRewireFix al gerunned?
staat in je Reason mapje

Olaf
 
Olaf,

Staat dat bestanje ook bij de DEMO?
Ik zal er naar kijken. Dank je.


En Cozko,

Ik had toch echt gelezen dat je eerst Cubase moet opstarten, je ReWire kanalen inschakelen, en dan pas de ReWire toepassing. Anders werkt het geheel niet samen.

Dit staat zo tenminste duidelijk in de Cubase handleiding.
Misschien een tip als je zelf Reason en Cubase hebt.....

Maar toch hartelijk dank voor je reactie hoor!
 
Ook deze fix had niets te maken met het probleem. Helaas.

Hier de foutmelding als plaatje, misschien kan nu iemand er iets meer mee.

Nou..............
Dat werkt dus ff niet.

De exacte tekst van de melding:
Can not open Reason Engine
Please reinstall to make sure that the Reason
engine is properly installed

Toch wil ik Reason kunnen proberen voor ik het ga kopen.
Is er misschien al een demo van Reason 2.0 (zie melding Olafmol).

Wie heeft er nog wat tips?????
 
Ik heb het probleem ook ooit gehad.

Je moet EERST Cubase installeren en daarna Reason,
anders schrijft Cubase namelijk zijn eigen Rewire1 driver de Rewire2 driver van Reason.

En als je dus eerst Cubase installeert en dan Reason, dan overschrijft Reason de Rewire2 driver over die van Cubase, en dan werkt het!

Probeer maar...
 
De update van VST 5.1pb2 heeft toch ook een goede rewire versie?

Pas nog die update gedaan en alles werkte nog steeds prima.
 
Back
Top