[Remix] Legendary Lane - Lisaya Bootleg (trance)

Alan

Fatty Fat
Lid sinds
22 juli 2004
Berichten
910
Locatie
Simpelveld
Vorige week dinsdag hoorde ik bij Giel Beelen in de ochtendshow deze track van Dinand Woesthoff.
Ik dacht meteen, hey misschien leuk om een dansbare bootleg van te maken. Het origineel vind ik best mooi, maar ik mis een beetje de climax of zo.

Het resultaat heb ik ook naar Giel Beelen gestuurd. Blijkbaar zijn ze nu bezig er een remix contest voor te organiseren. Dan komen de losse audiosporen van het origineel ook beschikbaar.
In een van zijn aankondigingen over de remixcontest laat Giel een stukje van mijn remix horen :)

Ik wilde het resultaat ook met jullie delen:



en op Youtube met een bijpassende clip:

 
Verschrikkelijk. Sorry dat ik het zeg. En niet eens omdat ik een gezonde afkeer heb van Dinand Woesthoff.

Ik wil ook niet trollen of zo, maar voor mij is dit echt geen muziek.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
 
Ik ga het proberen door die stem heen te luisteren... die man zingt alsof hij constant moet poepen.

Kick vind ik nogal hard. Compressie is ook echt over de top, vind ik niet mooi. Dat distorted geluidje aan het einde is wel erg tof, mag wel iets meer naar voren komen.

maar voor mij is dit echt geen muziek.
Wat een onzin.
 
Ik ga het proberen door die stem heen te luisteren... die man zingt alsof hij constant moet poepen.

Kick vind ik nogal hard. Compressie is ook echt over de top, vind ik niet mooi. Dat distorted geluidje aan het einde is wel erg tof, mag wel iets meer naar voren komen.


Wat een onzin.


Wat is er precies onzin aan dat ik iets niet als muziek ervaar ?
 
kick staat veel te hard en meer meer sidechain denk ik zo dat de muziek over eind blijft. het is zeker niet mijn favoriet nee. maar je bent van de straat.
 
......Ik wil ook niet trollen of zo, maar voor mij is dit echt geen muziek.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Ik kan mijn posts niet editen dus maar een nieuwe.
Ik snap wel dat het mijn reactie bot over kan komen, maar ik ben gewoon eerlijk, wat heeft iemand anders aan mijn reactie ?
Ik ga niet alles in mooie woorden inpakken en mijn boodschap verbloemen, ik ben geen hypocriet, tenminste, dat wil ik niet zijn.
Als ik feedback vraag op mijn muziek wil ik ook graag een eerlijk antwoord en geen valse complimenten.

Er zijn waarschijnlijk zat mensen die dat anders zien, maar voor mij werkt eerlijk.

Maar goed, ik wil ook niet klakkeloos iemand afzeiken, de pech is dat ik Dinand Woesthoff een enorme l*l vind, Ik ben allergisch voor alles waar Kane in de buurt is geweest, daar doe je niks aan.
Daarbij ben ik niet zo van ( als in : heb een rothekel aan ) zogeheten remixes van nummers waar dan maar een houseversie oid van gemaakt wordt. Mijn ergernis kent geen grenzen wat dat betreft.
Vandaar mijn reactie.
Ik hoop niet dat ik een medeforumlid heb weggejaagd, ik wilde niemand beledigen,
Dat ik geen feedback geef over de mix etc. komt gewoon omdat ik het niet kan opbrengen het uit te luisteren.
 
heren, bedankt voor de feedback :)

Qua productie valt er inderdaad nog wel wat te halen, ben ik met jullie eens.
Omdat ik de bootleg zo snel mogelijk klaar wilde hebben, heb ik er maar 2 avonden aan geknutseld.
Normaliter gaan er meerdere weken overheen en luister ik ook op allerlei verschillende plaatsen om een beter referentiebeeld te krijgen.

Als de losse wavs van het origineel beschikbaar komen, dan ga ik eens uitgebreid zitten voor een betere remix.
Dan zal ik voor man-T een speciale versie maken waar de stem door een vocoder gaat :)

Smaken verschillen. Gelukkig vind niet iedereen deze muziek muziek. Anders had ik nog meer concurrentie ;)
Met iemand zijn mening heb ik geen moeite, en eerlijke feedback wordt gewaardeerd.

Op straat is het ook veels te koud nu, ben blij dat ik binnen wat te doen het :)
 
Laatst gewijzigd:
Wat is er precies onzin aan dat ik iets niet als muziek ervaar ?
Muziek is zo breed en ongedefinieerd dat het onzin is om te zeggen dat iets geen muziek is. Daarmee suggereer je dat er een allesomvattende definitie van muziek is, en die bestaat niet.

Dat iedereen verder zijn eigen smaak heeft staat daar los van, daar reageerde ik ook niet op. (Dan zouden we in de futiele discussie terechtkomen waarin iedereen zijn eigen smaak probeert te rechtvaardigen, terwijl het daar helemaal niet om gaat).

Maar goed, beetje offtopic verder. :P
 
Legendary Lane Remix

Legendary Lane Remix

Ik vind het altijd nice als iemand probeert om zijn eigen twist aan een track te geven, of het nou een leuke is of niet. Ik kom soms awesome remixes tegen van songs die normaal echt niet om aan te horen zijn (naar mijn mening).
Ik vind het bij de Legendary Lane remixes die ik tot nu toe heb gehoord alleen jammer dat iedereen de originele melodie gebruikt .. Sommigen zetten er zelfs alleen een beat onder. Lisaya; nice gedaan! *D Misschien meer aandacht besteden aan de mix van de kick de volgende keer.
Dit is mijn versie;
https://www.youtube.com/watch?v=lLdUVDss6do
 
Klinkt goed hoor! Beetje oude stijl maar wel lekker!
 
Hoi Dirty Denzell,

wat betreft een eigen twist aan een track geven tijdens het remixen, daar ben ik het helemaal mee eens!

De bootleg die ik hierboven gepost heb, is gemaakt met de originele volledige track, dus geen losse vocals of andere sporen.
Daardoor was het een eigen twist eraan geven lastig. Nu de remix pack beschikbaar is, ben ik druk met een nieuwe 'officieel' geremixte versie, waarbij ik enkel de vocals nog als uitgangspunt heb genomen, maar het meeste overige erbij heb verzonnen.

Ga je je remix ook insturen naar Tribe?
 
Hoi Dirty Denzell,

wat betreft een eigen twist aan een track geven tijdens het remixen, daar ben ik het helemaal mee eens!

De bootleg die ik hierboven gepost heb, is gemaakt met de originele volledige track, dus geen losse vocals of andere sporen.
Daardoor was het een eigen twist eraan geven lastig. Nu de remix pack beschikbaar is, ben ik druk met een nieuwe 'officieel' geremixte versie, waarbij ik enkel de vocals nog als uitgangspunt heb genomen, maar het meeste overige erbij heb verzonnen.

Ga je je remix ook insturen naar Tribe?

Tribe?$
 
Back
Top