Advies merk analoge mixer (karakter van de merken)

Benno

ZóBeter?
Lid sinds
16 januari 2011
Berichten
364
Wat zijn de kenmerken en eigenschappen van de nog bestaande analoge (home) studio mixer merken? Zoveel merken zijn er niet meer zie ik. Ik zoek een 8 tot 16 kanaals mixer t.b.v. van het aansluiten van synths en drumdozen. Mic pre-amps zijn niet belangrijk.

De mixer mag best karakter/ballen hebben als zich dat maar niet uit in ruis, brom of extreme vervorming/kleuring. Het liefst in de neutraal stand super clean en pas kleuring in de EQ, summing en bij oversturing als ik daar bewust voor kies.

Budget voor een Toft heb ik niet, (ruim) onder de €2000 voor een 16 kanaals type zou mooi zijn.
 
Mackie?
 
rodec mx240 en nog een mx180 ernaast :)
Vermoedelijk is een d&r inderdaad een toffe bak, ik heb er ooit in de prille 90's nog radio mee gemaakt. De zender zweerde bij d&r. Ik herinner me dat het een modulaire bak was. Misschien is dat altijd zo, zoveel huiswerk heb ik niet gedaan.
Over (oude) mackie las ik dat je je opamps snel naar de duivel helpt?
 
Voorkeur gaat uit naar een nieuw model / nieuw aan te schaffen.
D&R maakt toch geen home studio mixers meer?

Na wat kort onderzoek lijken A&H en Mackie de 'beste' budget merken te zijn. Is Soundcraft helemaal uit de gratie?

Hebben A&H en Mackie een eigen 'sound'?
 
Ik heb sinds een jaar of twee een D&R dayner. Reden waarom ik deze zocht en mocht is de headroom, flexibiliteit en de 8 (acht) aux-bussen. Daarnaast is de tafel super goed voor multi-track en mixdown sessies.

Ook beschikt de tafel per kanaal over een vier-delig EQ waarvan twee sweepalbe.

Wat ik ook tegek vind is de return, je kan je recorder of pc stereo afluisteren met één druk op de knop.

Ik heb de dayner middels een patchbay in m'n setup. Alles is patchable, van line ins tot effect returns, aux-sends, sub-ins.

Denk goed na hoe je het aan wil sluiten, hoe je wil werken, of je vanuit een vaste setup wil werken of per track of album alles wil steken. Maak op basis van die wensen en plannen een keuze.

Leg eens uit hoe je het liefst jezelf in de nabije toekomst ziet werken, dat moet wel realistisch. Wat staat er op je gearlist en hoe wil je alles aansluiten, fixed of patchable?

Jeroen
 
Soundcraft inderdaad! Zou het haast vergeten...

http://www.thomann.de/de/soundcraft_gb216r.htm

GB is ook nog eens goed genoeg om een bandje op te mixen, ik weet het uit ervaring :-)

Of zo'n Mixwizard van A&H...

Mackie is lekker recht voor je raap, maar weinig subtiel en enorm kut met z'n gain enzo. Als je alleen al naar de potmeters kijkt gaat het al harder.
 
De Mackie is vrij vlak en kleurloos. De EQ ook. Maar ook vrij beperkt. Een A&H EQ is warmer van kleur. Een Soundcraft zal ietsje beter zijn dan de A&H..

http://www.thomann.de/de/allenheath_wz4_162.htm <-- is altijd goed. Die GB is beter.

Of het moet te duur zijn..

Die Mixwizards zijn ook vaak 2de hands te vinden.
 
Midas Venice F ziet er ook wel interresant uit maar heeft meer een live dan een studio reputatie. Volgens mij is Midas ook niet zo gangbaar in Europa.

Die aanbieding van Digimod is wel heel mooi maar dat is een bijna 20 jaar oude tafel. Waren analoge mixers toen juist beter of zijn het ruisbakken vergeleken met moderne tafels?
 
Ben zeer tevreden met mijn AH zed r16.
Heeft tevens extra adat poorten zodat je het kan uitbreiden met 8 extra in/out.
De mixer is tevens je geluidskaart en elk kanaal vanuit je daw kan je heel eenvoudig separaat door de tafel trekken (meer headroom).
Het is een leuke mix tussen analoog en digitaal.
Staan regelmatig voor rond de 1000 euro aangeboden.
 
Midas Venice F ziet er ook wel interresant uit maar heeft meer een live dan een studio reputatie. Volgens mij is Midas ook niet zo gangbaar in Europa.

Die aanbieding van Digimod is wel heel mooi maar dat is een bijna 20 jaar oude tafel. Waren analoge mixers toen juist beter of zijn het ruisbakken vergeleken met moderne tafels?


venice-f heeft een high learning curve ( en idd iets meer live gericht maar er zijn workarounds) maar het geluid is wel heel erg goed. op gearsluts is hier wel het een en ander over te vinden, ook in relatie tot toft en a&h
 
En een soundcraft lx7? Heb je in 16,24 en 32 kanalen. Was mijn eerste mixer de 24 kanaals versie en veel plezier van gehad, veel routing, 6 auxen en enorm compact en ook wel fijn de kabels prik je op de achterkant in en niet bovenop. Eq kun je uit drukken, handig om te vergelijken tussen met en zonder eq.


SpiritLx7.jpg


Hier een 16 kanaals te koop met flightcase voor 400, moet wel wat afkunnen lijkt mij.

En je hebt ook nog een lx7ii is een vernieuwde versie en die werden tot voor kort nog nieuw verkocht, in 16, 24 en 32 kanalen.


Die van digimod is ook een mooie mixer en mooie prijs!
 
Hoe is de kwaliteit van Behringer tegenwoordig? Ze hebben toch wel een hoop modellen is ik zie dat ze ook (nog steeds) groot formaat studio mixers bouwen.
 
Binnen een paar jaar is het een uitzondering als er niet kanalen stuk gaan bij behringer, dat is mijn ervaring (mx 2004, mx 3282, mx 1804). Alleen hun digitale mixers schijnen goed te zijn, is mij in te schatten aan de meningen op inet.

Binnen merken heb je ook verschil zitten, bv de soundcraft ghost vs de soundcraft spirit mixers. Of de tascam m3500 vs de m2524. En de verschillende soorten broodjes van de D&R Dayner.

Het ligt er een beetje aan wat voor sound je zoekt denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Tapco, erg eerlijk en lekker neutraal en bastardproof. Mijn geluidsmakker in de band mept me op m'n gezicht als ik alleen al Allen & Heath zeg. Verder vind ik D&R ook erg lekker heeft best wel ballen dat geluid. Midas venice dan mag ik m'n tanden ook nog houden, maar soundcraft is erg wisseld de ene tafel is slecht voor m'n tanden, de andere niet. Is even uitzoek werk welke.
 
Ik heb sinds een jaar of twee een D&R dayner. Reden waarom ik deze zocht en mocht is de headroom, flexibiliteit en de 8 (acht) aux-bussen. Daarnaast is de tafel super goed voor multi-track en mixdown sessies.

Ook beschikt de tafel per kanaal over een vier-delig EQ waarvan twee sweepalbe.

Wat ik ook tegek vind is de return, je kan je recorder of pc stereo afluisteren met één druk op de knop.

Ik heb de dayner middels een patchbay in m'n setup. Alles is patchable, van line ins tot effect returns, aux-sends, sub-ins.

Denk goed na hoe je het aan wil sluiten, hoe je wil werken, of je vanuit een vaste setup wil werken of per track of album alles wil steken. Maak op basis van die wensen en plannen een keuze.

Leg eens uit hoe je het liefst jezelf in de nabije toekomst ziet werken, dat moet wel realistisch. Wat staat er op je gearlist en hoe wil je alles aansluiten, fixed of patchable?

Jeroen
idem dito hiero ...elke keer gooik steeds weer een ent ander plan over mn d&R mixer aleen hebk geen dayner maar een DR2000

das een 20 channel same quality build as the dayner [die heeft broodjes [ snapjewel denkik]
ik heb 20 channel boven de schuiven zitten .. om reel to reel muktitraking op te nemen ..hy is groot
heet zn voor en nadelen

kijk ook naar ander modelle
bv de d&r 8000

ik heb een d&r 2000 met floating subs [toewijsbaar]
je ziet ze niet veel ,..

dees lijkt me wel tof ..ri de dayner qa specs layout [broodjes en 8 busses 'http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/mengpanelen/m762864726-d-r-stylyx.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

wat istuie waard ..? moeilijk te zeggen bied eens 300+ [t tot 650 ]

http://www.homerecording.be/forum/t34957.htm 8000 hmmm

de dr 300 hihi 75.- http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr


zelfs in goede staat hoeftie nie duur te zijn [durft wel te zeggen kwam van een behringer af ;-]
ik betaal de300.-in cables en was in goede staat
'-]
:engel:
 
Back
Top