Zoek panfluit geluid van Enigma

Robert1970

Ouwe zot!
Lid sinds
8 juli 2012
Berichten
372
Locatie
de Achterhoek
Hallo,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een sample van de panfluit die o.a. in Enigma's Sadness is gebruikt.
Het komt uit de standaard librarie bank van de Emu Emulator II.
Wie kan mij helpen aan een mooie WAV van het typische geluid.
Graag droog, dus zonder galm, echo of wat dan ook.

Op internet heb ik me rot gezocht en verder dan demo's kom ik niet. De demo's bevatten soms het geluid maar met daarbij een beat.
Het gaat mij om alleen het geluid van de panfluit en in zijn volledige lengte.

PM me even als je wat hebt.

Alvast bedankt.

PS. Hierbij een voorbeeld van het geluid:
http://youtu.be/TFLRHPUWBI8?t=1m31s
 
Neu. Ik ben bezig met een videomontage en wilde het daar voor gebruiken.
En ik wil met alle plezier een sjors vampier koffertje voor je maken :-)
 
In de JV-80/90/880/1000 zit hij niet. Misschien in de latere reeks.
Maar ik heb hem ooit eens gedownload als sample (volgens mij in Ensoniq-EPS-formaat) en hem via Awave in mijn synth gepompt als Midi-dump.
 
In de XV-3080 zit een Shakuhachi in de GM2 bank. Ik heb hem zelf nog niet getest, dus ik weet niet of hij mooi dan wel gelijkaardig klinkt aan degene die jij zoekt.
 
En ik zie net dat ik in de JV-World kaart ook een shakuhachi heb, en die kaart kennende zal dat wel een expressieve zijn. Patch 101 shakueko.

Hier te horen:

http://www.synthmania.com/Roland SR-JV80-05 World/Audio/101 Shakueko.mp3

Van degene in de GM2 bank heb ik geen demo gevonden, maar ik ben redelijk zeker dat deze in de World kaart met voorsprong de betere is. Die GM2 bank klinkt bewust heel erg "plain MIDI".
 
In de XV-3080 zit een Shakuhachi in de GM2 bank. Ik heb hem zelf nog niet getest, dus ik weet niet of hij mooi dan wel gelijkaardig klinkt aan degene die jij zoekt.

De Roland GM-Shakuhachi klinkt een beetje als de Overblown-Pan uit de JV-80. Dat is niet hetzelfde geluid als de karakteristieke sample uit de Emulator, waar al een soort melodie in zit.
 
Neu. Ik ben bezig met een videomontage en wilde het daar voor gebruiken.
En ik wil met alle plezier een sjors vampier koffertje voor je maken :-)


doe mij maar een sjors vampier koffertje.....:okdan:

:D

:koffie:
 
De Roland GM-Shakuhachi klinkt een beetje als de Overblown-Pan uit de JV-80. Dat is niet hetzelfde geluid als de karakteristieke sample uit de Emulator, waar al een soort melodie in zit.

Die uit de World klinkt op zich gelijkaardig, maar die heeft die heel snelle "noten" in de attack niet. Daarvoor zal je specifiek de Emulator sample moeten gebruiken.

Die uit de GM2 heb ik zelf nog niet gehoord (geen zin om de studio nu aan te zwengelen)
 
je kan het geluid ook zelf maken.
je hebt nodig een of twee kratjes bier en een sampler....

je ontkurkt een flesje, neem een paar slokken, en dan over de rand blazen....

onhoud deze toonhoogte, drink het flesje verder op, ontkurk het volgende flesje, neem er een slok extra uit, en kijk of deze toonhoogte klopt, en dan terug naar stap 2...

:mega:
 
Zover ik weet komt het niet uit een synthesizer maar uit een sampler , aangevulde met delay en galm :)

Hier is die wav gebruikt in een Tyros 4
 
@Digi, dank voor het linkje naar het WAVje. Dat was precies wat ik bedoelde.
Heb 'm meteen goed gebackupt.
Dit geluitje komt inderdaad niet standaard in mijn Rolandjes voor. Er zit wel een Shakuhachi in, maar zonder die 'trilling' aan het begin.
Maar ben erg blij dat het geluidje in mijn bezit is.

@Nicolas 2000: In mijn XP30, XV2020, E-16 en XA zit dat geluid niet. Zelfs niet in mijn Emu Proteus. Kennelijk vond met het al een gedateerd geluid :-(

@Mark-T: Psies! ;-)

@J. Baars: Ik ga aan het werk met het koffertje. Meteen een leuke inzending voor het 'kudt' draadje ;-)

Allen bedankt voor het meedenken en het geven van de goeie zetjes.
 
Men moet bij Roland ook opletten voor copyright op samples he. De EMU sample 100% overnemen kon niet. Op zich zijn de Roland Shakuhachi & Shakueko "neutralere" samples omdat ze het op 1 noot houden waat de EMU in de attack even een fantasietje met de toonhoogte maakt. Dat maakt de EMU sample natuurlijk ook wel erg typerend en leuk, zolang je er geen heel album mee vol teistert. :)
 
Back
Top