Mackie 1642VLZ-4 of de Allen & Heath ZED 18 en waarom...

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Dilemma, de Mackie 1642VLZ-4 of de Allen & Heath ZED 18 en waarom...

Volgens mij zijn de specs vrijwel gelijk, alleen zit er verschil in de prijs... de 1642 is 250 euro duurder...

Ik zoek sowieso een ruisvrij /ruisarm apparaat zonder irritante bromtonen, met mogelijkheid tot het combineren van mono en stereo effecten (aux) Ik heb ooit eens gelezen dat de Mackie daar problemen mee had maar wellicht is dat verleden tijd (met de 4e versie)

Welke zou je adviseren en waarom ? (de winkels geen m.i. geen objectief advies)

Ik lees het hier graag, thanks !
 
Thanks maar ik heb geen USB nodig en alleen de A&H heeft in dit geval USB...

Gaat mij meer om o.a. de aux opties en de audiokwaliteit
 
Laatst gewijzigd:
Allen & Heath heeft betere componenten, betere eq, is robuuster en klinkt veel beter.

ik heb eerst ook een Mackie 1642VLZ-4 en daar blies ik iedere keer de opamps van op met de Roland TR-808 . Bij de 3e keer retour heb ik een Allen & Heath Mixwizard gekocht en daar ben ik altijd tevreden mee geweest.

mogelijkheden waren verder vrijwel gelijk
 
Je hebt eigenlijk hetzelfde hier https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1685980#post1685980 al gevraagd toch?

Ik herhaal nog maar eens dat de Mackies van de afgelopen tien+ jaar een veel slechtere bouwkwaliteit hebben, en blijkbaar met slechtere componenten zijn gebouwd dan, de oudere mixers. Bij de eerste VLZ-Pro reeks (US made) stopt het wat mij betreft. Over de A&H hoor ik al een paar jaar veel goede verhalen. Mooie prijs/ kwaliteit verhouding lijkt het.
 
Je hebt eigenlijk hetzelfde hier https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1685980#post1685980 al gevraagd toch?

Ik herhaal nog maar eens dat de Mackies van de afgelopen tien+ jaar een veel slechtere bouwkwaliteit hebben, en blijkbaar met slechtere componenten zijn gebouwd dan, de oudere mixers. Bij de eerste VLZ-Pro reeks (US made) stopt het wat mij betreft. Over de A&H hoor ik al een paar jaar veel goede verhalen. Mooie prijs/ kwaliteit verhouding lijkt het.

Volgens mij ging die vraag over toepassing van effecten, nu ik een keus wil maken (en kan maken door eerder verkregen advies) mbt die toepassing stuit ik op het volgende, zoals weergegeven in bovenstaande eerste post.

Natuurlijk bedankt voor je reactie, de meter slaat al flink naar A&H uit.
 
Die mixxwizzards hebben maar 2 x stereo input, dus kost me veel mono-kanalen... Heeft dat overigens geen invloed op de auxen ?
Of zet je dan de panning bij mono input 1 helemaal rechts en bij 2 helemaal links ?
 
Ik heb zelf liever twee mono kanalen links en rechts gepanned dan een stereo kanaal wat eigenlijk geen volledig channel is kwa eq.
 
Ben ook tevreden over mijn mackie vlz3 (1402). Bij thomann is nu de 2404 in de aanbieding (875). Veel kanalen, auxen etc. En compact. Die wil ik nog wel eens.
O ja, ik lees ook iets bij je over stereogebruik van auxen? Dat kan maar op weinig (kleine) tafels, dus kijk dat even goed na.
 
Je kan ook overwegen om voor de ah zed r16 te gaan (firewire). Instapprijs is hoger maar is ook meteen je geluidskaart.

Je hebt enorm veel routing mogelijkheden in en out de daw, elk kanaal is apart op te nemen.
Tevens adat in en out.
Heb lang zitten te twijfelen tussen een losse mixer en een geluidskaart maar uiteindelijk gekozen voor zed r16. Ben daar zeer content mee.
 
Back
Top