pro tools stabiel?

Kaymir

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
155
he.... ik had ff een vraagje
is pro tools (als je het koopt dan, niet de gratis download versie) stabiel op een windows systeem? of wordt er nog aan gewerkt dat het stabiel (er) wordt? Of fixeerd digidesign zich meer op MAC OS systemen? dit ook in verband met de aanschaf van een nieuwe comp (en ik wil niet nu de mac/pc discussie beginnen) maar gewoon jullie mening erover horen etc

alvast bedankt

Kay
 
Re: pro tools stabiel?

Origineel geplaatst door Kaymir
he.... ik had ff een vraagje
is pro tools (als je het koopt dan, niet de gratis download versie) stabiel op een windows systeem? of wordt er nog aan gewerkt dat het stabiel (er) wordt? Of fixeerd digidesign zich meer op MAC OS systemen? dit ook in verband met de aanschaf van een nieuwe comp (en ik wil niet nu de mac/pc discussie beginnen) maar gewoon jullie mening erover horen etc

alvast bedankt

Kay

Wat veel mensen denk ik 'vergeten' is dat je een aardig dikke pc nodig hebt voor protools en vaak loopt protoolsfree dan ook niet lekker op een 'normale' pc. Je hebt bijv zover ik weet snelle schijven (liefst scsi) nodig en minimaal 192 mb is toch wel aan te raden. (bijv mac had tot de G3 standaard scsi) Nu met de G4 hebben ze allemaal 7200 ide schijven heb ik me laten vertellen.
Ook moet je veel prefs goed in het programma afstellen wil het goed lopen....dus instaleren en gelijk bijv een song (wav) inladen om te bewerken zal niet gauw gaan zonder vastlopers.

Ik denk dat je goed naar de specs van het digi programma dat je wilt draaien moet kijken en je pc/mac daar goed op afstemt.
En dan moet het net als elk ander programma goed kunnen lopen. (ps ook de free versie !!)

Wat betreft mac/pc denk ik dat het tegenwoordig niet zo veel meer uitmaakt wat je kiest.
 
Zou zeggen, vraag het zelf. ( http://www.digidesign.com/tour )

Maar zover ik weet heb je onder de oude PT met NT4 beperkte mogelijkheden. Maar volgens mij word NT zo weinig gebruikt dat het inderdaad verstandiger is om naar Mac te kijken.
En als je over de prijs moet gaan nadenken hou het dan op een andere oplossing bijv Nuendo met UAD-1 of zo.

The initial release of Pro Tools|HD and Pro Tools 5.3 software — the software interface to Pro Tools|HD systems — runs on Apple Macintosh G4s exclusively.

De nieuwe dus nog niet. Maar hun meeste klanten hebben een G4 vandaar.
 
Of het een PC of Mac wordt maakt niet meer zoveel uit, is net wat je gewend bent.

Zelf draai ik protools 4.0 op een 9600/233 en loopt prima, verder staat
er nog logic Audio op en als kaart een Audiomedia III.
Het systeem staat helemaal op deze twee programma's afgesteld en het
gaat prima ook naar studio opnames van 8 tot 12 uur blijft hij gewoon stabiel.
Verder heb ik wel al een G3/350 ( protools 5.1 Audiomedia III , Scsi kaart)
gekocht maar die staat nog op de testbank en hoop binnenkort in de studio te plaatsen.
Het systeem wat er nu opstaat ben ik niet tevreden mee ( 8.6 ) ik denk
dat het 9.04 wordt ook in verband met de USB mogelijkheden.
 
oeeaaaaaaaaah...nuendo (op een dual processor systeem) met een UAD-1 en/of TC works kaart.......heeel goed alternatief voor Protools

Olaf
 
Origineel geplaatst door tronmusic
Of het een PC of Mac wordt maakt niet meer zoveel uit, is net wat je gewend bent.

Zelf draai ik protools 4.0 op een 9600/233 en loopt prima, verder staat
er nog logic Audio op en als kaart een Audiomedia III.
Het systeem staat helemaal op deze twee programma's afgesteld en het
gaat prima ook naar studio opnames van 8 tot 12 uur blijft hij gewoon stabiel.
Verder heb ik wel al een G3/350 ( protools 5.1 Audiomedia III , Scsi kaart)
gekocht maar die staat nog op de testbank en hoop binnenkort in de studio te plaatsen.
Het systeem wat er nu opstaat ben ik niet tevreden mee ( 8.6 ) ik denk
dat het 9.04 wordt ook in verband met de USB mogelijkheden.

Jammer dat OS X niet op die bak draait. Ja OK de G3 350 wel maar ja ik denk dat het zo'n stuk trager is dat je niet met OS X wilt werken. Want een computer die 6 uur stabiel draait vind ik meer als normaal.
 
Back
Top