[track] jajaja kaboem!

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.475
Locatie
Roffa
voor een of ander project(spel) ben ik bezig de muziek en geluid te doen. het spel is bedoeld voor jongeren kleine kinderen dus.

als opdracht kreeg ik om een sfeervolle energieke melodieuse track te maken. waar je een beetje piraten, zeerovers en zee en misschien zelf beetje ierse folk sfeer ideeen van krijgt.

achteraf is het best een melige trek geworden:) daarom laat ik hem ff horen hier.
er zit een behoorlijk tempo wisseling in maar dat hoort(einde van het spel, spel gaat sneller steeds minder tijd)

het is voor het eerst dat ik zo opdracht doe, dus vertel maar wat vinden jullie er van?!?
 
Dit is echt een leuke track man:okdan: Het deed me af en toe zelfs een beetje aan iets van Kate Bush denken. heel leuk thema dit en erg mooi uitgewerkt!!
 
piraat.gif


Lagge nummer!!

Zit best goed inelkaar! (geluidskwaliteit is top!)
 
GAAF! :D hahaha.. opdracht is suc6vol geslaagd zo te horen! :)
 
Ik vind m dope, maar de tempo mag wel wat dalen...
Tenzij het een dans-scene is...
Maar zelf dacht ik echt zo n piratenmars tempo? got it?
 
Klinkt erg leuk, is weer eens compleet wat anders! Compositie zit verder best goed in elkaar; als ik het dus goed begrepen heb is het dus een outro voor een game, echt dynamische wisselingen hoeven er dus niet meer in te zitten (meestal moet zo'n eind soundtrack vaak lekker een beetje 'doordreunen'), anders was dat mijn commentaar geweest ;)
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
..echt dynamische wisselingen hoeven er dus niet meer in te zitten (meestal moet zo'n eind soundtrack vaak lekker een beetje 'doordreunen')

Ben ik 't niet helemaal mee eens. Tuurlijk, slechts 1 op de 95.000 luistert de outro helemaal af, maar da's juist een leuke verassing voor de die-hard outro-fans! ...
Tip: gooi je PSX-disks maar eens in je CD-speler: soms best leuk!! Bijv. bij MortalKombat ook allemaal 'Flawless Victory', 'Brutality', etc. samples Bij andere spellen weer een paar (muziek)nummers. Best leuk! (o ja, op de meeste kopieen staan ze er ook op, hoor..) :D
 
ok dan bedant allemaal:)

hmm outro.. ja zo heet de file maar das omdat ik een paar versie had. deze had een outrotje en is dus een geheel nummer dat"af" is. de nadere waren op het eind geloopt en zo zodat ze gefade konden worden.

en die snelheid ja die is functioneel, het moet een beetje gejaagd effect geven en dat is wel gelukt in mijn ogen
 
Vind het ook erg cool gemaakt.Denk dat kinderen het helemaal geweldig vinden :)
 
Misschien gooi je nog hoge ogen bij het festival "Oude Muziek" in Utrecht. Ik vind het behoorlijk Middeleeuws klinken. Leuk gemaakt. goede kwaliteit.

Jij moet filmmuziek gaan maken!

De groeten aan SANDOKAN:kroon: en Kapitein haak:W
 
Grappige muziek!

En erg knap gemaakt. Misschien wil je wel verklappen of het veel samples zijn of je alles hebt ingespeeld. ;)
 
de begin tremmelogeluid(waar ook die harp doorheen zit) is een losse sample, zelfde geluid waar hij mee eindigt is alleen wat met volume gespeeld. het gitaar geluid dat er na 20 sec in komt iss ook een loop. de rest is allemaal ingespeeld
 
Dit is inderdaad erg leuk .. dit kan je ook aan omroepen proberen te slijten .. leuk!
Als je verders trouwens alles met de hand hebt ingespeeld, betekent dat dat je de bas ook zelf hebt gespeeld ?
Die vind ik ook erg lekker klinken. De vocal vind ik zelf wat minder mooi, maar wel weer erg leuk ook ! top!

-- edit

Mijn vriendin luistert net ook 30 sec's en zij vind dat er af en toe 'HUH! HUH!' roepende mannen tussen moeten, als je luistert weet je meteen waar die moeten komen. Idd, ze heeft gelijk, die piraten hoor je nog niet. verders top!
 
Iets mischien voor een nieuwe piraten simulatie game? zie het hellemaal voor me. Toppie trouwens!
 
Origineel geplaatst door dextron
Dit is inderdaad erg leuk .. dit kan je ook aan omroepen proberen te slijten .. leuk!
Als je verders trouwens alles met de hand hebt ingespeeld, betekent dat dat je de bas ook zelf hebt gespeeld ?
Die vind ik ook erg lekker klinken. De vocal vind ik zelf wat minder mooi, maar wel weer erg leuk ook ! top!

-- edit

Mijn vriendin luistert net ook 30 sec's en zij vind dat er af en toe 'HUH! HUH!' roepende mannen tussen moeten, als je luistert weet je meteen waar die moeten komen. Idd, ze heeft gelijk, die piraten hoor je nog niet. verders top!

haha serieus ik wou ze opnemen evenals bier glazen die tegen elkaar klinken, maar er komen ook nog allemaal soundeffects van het spel zelf bij en dan zou het echt een chaos worden. maar je hebt absoluut gelijk

en de bas is gewoon in gespeeld, is de fretless bas sie je bij de exs24 krijgt
 
Origineel geplaatst door EDP
haha serieus ik wou ze opnemen evenals bier glazen die tegen elkaar klinken, maar er komen ook nog allemaal soundeffects van het spel zelf bij en dan zou het echt een chaos worden. maar je hebt absoluut gelijk

en de bas is gewoon in gespeeld, is de fretless bas sie je bij de exs24 krijgt

lachen ! anyway, coole track!
 
Back
Top