Waarom Reason zuigt:

wat trouwens wel vaak de pest is met reason , e.d dat een nummer veel te clean klinkt.
Het is zo zuiver dat het niet meer mooi is.

maar ik denk dat dat met smaak te maken heeft
 
Origineel geplaatst door mindscan
wat trouwens wel vaak de pest is met reason , e.d dat een nummer veel te clean klinkt.
Het is zo zuiver dat het niet meer mooi is.

maar ik denk dat dat met smaak te maken heeft

steriel...



maja, ik denk eigenlijk dat je reason moet zien als een tool en wat je daarnaast nog als andere tools kan gebruiken is je vrije keuze. Voeg het allemaal samen en je hebt je eigen manier van werken en (grote kans) een eigen sound. En dan bedoel ik niet alleen maar software!
 
Reason is gewoon goed waardeloos, het duurt alleen even voor de meesten dat door hebben!
 
ligt er maar helemaal aan hoe je wilt werken, hoe je kunt werken en hoe je bent gewend te werken ...
 
Origineel geplaatst door dekzster
Reason is gewoon goed waardeloos, het duurt alleen even voor de meesten dat door hebben!

No offence...maar misschien ben jij wel gewoon waardeloos als je er niets interessants uit krijgt?! Heb jij dat wel door :D

Je vraagt erom hoor.. Ik meen het niet... voordat ik een bombrief ontvang ;)
 
Ik zelf gebruik tegenwoordig: Synapse ORION platinum 3.81 en ben er zelf heel tevreden mee.

Voorheen gebruikte ik wel eens Reason 1.0 en Rebirth 2.01 maar die heb ik al lang niet meer uit de kast gehaald om eerlijk te zijn... ik hou het wel bij Orion met een bende VST plugins.... werkt super makkelijk ;)
 
Origineel geplaatst door dekzster
Reason is gewoon goed waardeloos, het duurt alleen even voor de meesten dat door hebben!

Kan je dat ook nog onderbouwen?? Ik ken genoeg mensen die met Reason platen released hebben. (ben zelf ook in onderhandeling)

Daarnaast ligt het altijd nog aan de persoon zelf wat hij uit zijn software of hardware haalt.
 
beetje offtopic

zit zelf af en toe met vsti's te pielen..en heb eens met reason gepield

ik kan vergelijken met hardware zo doende pak ik is af en toe iets uit de kast..

dit is persoonlijk... maar soft klinkt echt ruk in vergelijk met hard bovendien met soft gaat alles door 1 geluidskaart waardoor ik denk dat bijna alles hetzelfde gaat klinken.

weet niet wat het precies is..denk bv met vsti's dat alles maar een beetje cpu mag kosten zodat je toch nogal inperkt qua geluid..
het spectrum is klein dun statisch en een small stereo beeldje..de klanken bungelen maar ergens in me monitoren..het leeft niet.

dus voorlopig hardware:) voor me
 
Dat er platen mee gemaakt zegt an sich weinig. Want er wordt zat 'ruk' uitgebracht. ;)

En dat hardware beter zou zijn valt ook wel mee. De klank is idd wel anders, wat menigeen als minder zou kunnen rubriceren zou ik het daar wel mee eens zijn. Maar daar kun je mee leren omgaan. Zoals in een ander draadje al gezegd werdt dat je met plugins veel goed kunt maken. Net zoals je met analoge synths ook moet leren omgaan (als je Romplers en VA's gewend bent)

En als ze softwarematig minder concessies deden aan de geluidskwaliteit dan zou je nog versteld van staan hoe lekker het zou klinken. En vergeet ook niet dat de gasten veel minder ervaring hebben met instrumenten te bouwen dan menig hardwareboer.

Als het jouw ding niet is dan jammer. Als het wel je ding is gewoon lekker muziek mee maken. Ik gebruik hem naast m'n hardware en dat bevalt me prima. :)
 
Origineel geplaatst door Shivah
beetje offtopic

zit zelf af en toe met vsti's te pielen..en heb eens met reason gepield

ik kan vergelijken met hardware zo doende pak ik is af en toe iets uit de kast..

dit is persoonlijk... maar soft klinkt echt ruk in vergelijk met hard bovendien met soft gaat alles door 1 geluidskaart waardoor ik denk dat bijna alles hetzelfde gaat klinken.

weet niet wat het precies is..denk bv met vsti's dat alles maar een beetje cpu mag kosten zodat je toch nogal inperkt qua geluid..
het spectrum is klein dun statisch en een small stereo beeldje..de klanken bungelen maar ergens in me monitoren..het leeft niet.

dus voorlopig hardware:) voor me

de gebruikte geluidskaart wil nog wel es meespelen.....digitaal mixt ook anders dan analoog.....dus ervaring is ook een pre.....daarom zijn er ook mensen die hun softsynths ed via meerdere outputs naar een hardware mixer sturen en daar afmixen.....best of both worlds zeg maar ;)
 
IK gebruik reason elke dag en ik moet zeggen dat het me blijft verbazen. IK ga binnekort wel eens upgraden zodat ik wat meer fx en zo heb.

En met reason zijn wel al redelijk wat platen geproduced. Ik denk dat de kracht van reason vooral in het brein van de persoon die er muziek mee maakt zit.
 
Origineel geplaatst door olafmol
de gebruikte geluidskaart wil nog wel es meespelen.....digitaal mixt ook anders dan analoog.....dus ervaring is ook een pre.....daarom zijn er ook mensen die hun softsynths ed via meerdere outputs naar een hardware mixer sturen en daar afmixen.....best of both worlds zeg maar ;)

Gebruik zelf een hammerfall met multiface,de 8 outs gaan naar de ghost tafel...zelfs dan mis ik veel t.o.v bv een clavia of een emu samp.
mischien is het de manier van coden bij soft,ik kan het je niet vertellen,computer technich of code technisch ben ik niet ben gewoon een muziekant.
persoonlijk denk ik wel wil soft voor mij goed klinken dan zal ik moeten wachten op goed gecode soft met een enorme dsp.om toch echt in de buurt te komen,btw ik zeik soft niet af btw er zullen best leuke dingen tussen zitten.
 
Origineel geplaatst door Shivah
Gebruik zelf een hammerfall met multiface,de 8 outs gaan naar de ghost tafel...zelfs dan mis ik veel t.o.v bv een clavia of een emu samp.
mischien is het de manier van coden bij soft,ik kan het je niet vertellen,computer technich of code technisch ben ik niet ben gewoon een muziekant.
persoonlijk denk ik wel wil soft voor mij goed klinken dan zal ik moeten wachten op goed gecode soft met een enorme dsp.om toch echt in de buurt te komen,btw ik zeik soft niet af btw er zullen best leuke dingen tussen zitten.

persoonlijk denk ik niet dat DSP capaciteit veel zegt over de klank van een softsynth...dan zou bv de SH101 emu op de powercore verschrikkelijk goed moeten klinken...ik denk gewoon dat het een kwestie van persoonlijke smaak is...btw, de oddity van GMedia al een keer gechecked?

Olaf
 
ja gechecked op zich leuk maar daar zeg ik dan weer alles mee...
inderdaad zal wel smaak zijn...maar dan toch de vraag..waarom klinkt een virus dan wel veel vetter dan menig plug?
das ook dsp
 
Origineel geplaatst door Shivah
ja gechecked op zich leuk maar daar zeg ik dan weer alles mee...
inderdaad zal wel smaak zijn...maar dan toch de vraag..waarom klinkt een virus dan wel veel vetter dan menig plug?
das ook dsp

hehehe..ja.....daar zit een simpele motorola DSP in.......ik denk dat er ook een heleboel psychologie achter zit.....misschien es een dubbel-blind test doen ;)
 
soft-hard

soft-hard

ik heb zelf een virus c...
en ik heb ook menig plugje-i getest... maar dan nog.. ik moet zeggen dat de virus gewoon super strak is.
zodra je noten hebt die boven de c4 uitkomen dan kan ik het verschil tussen een plug en een hardware synth echt goed merken. [vind ik dan] je mist dan gewoon dingen lijkt het.

het is dat ik een sampler niet lekker vind werken en daarom toch vstis gebruik: loopazoid/drumatic/ds404
maar als ik een akai sxxxx hoor, tja kweetniet dat kickt gewoon.. misschien is het niet helemaal strak ofzo, maar het klinkt (daardoor, denk ik)gewoon stukken beter. maar zoals gezegd, ik vind samplers ruk werken... [komt vast door mijn modedit/st3/ft2-tracker tijd]


909:
en echt waar, een maat van me heeft een 909, ook al is het een mp3 die je binnen krijgt. dat klinkt gewoon "Echt als een 909" :P en vetje! niet dat ik een 909 ga kopen [te duur].. maar toch.. hij pompt :)

dus geen 909, dan maar plugs..
een plug die ik nu wel eens gebruik voor kicks is drumatic van e-phonic http://www.e-phonic.com
das een leuke plug! en nog gratis ook.

reason idem dito, die fx ervan suckt gewoon .. tuurlijk vroeger was ik al heeeeel blij als ik een galmpie over een sample kon gooien en dan gebruiken in ft2, maarja... je wilt blijven verbeteren. dus ik ben voor de overstap gegaan. (tracking->midi)
verder klinken die synths in reason gewoon minder.. je moet bijna altijd EQen. en als ik iets slecht vind, is het bij EQen.
bij de virus draai ik eerder dingen weg bijv. [goeie eigenschap imho]

ik moet wel zeggen dat ik reason gewoon als tool geweldig vind.ik heb nu eenmaal synths en ik ga dus niet meer terug... en wie weet komt er nog eens eenhardware sampler. maarja.. dan eerst gebruiksvriendelijker, sneller, grafische schermpjes etc etcgraag ]

gr
mw
 
Re: soft-hard

Re: soft-hard

Origineel geplaatst door mw3003
ik heb zelf een virus c...
en ik heb ook menig plugje-i getest... maar dan nog.. ik moet zeggen dat de virus gewoon super strak is.
zodra je noten hebt die boven de c4 uitkomen dan kan ik het verschil tussen een plug en een hardware synth echt goed merken. [vind ik dan] je mist dan gewoon dingen lijkt het.

sorry hoor, maar een Virus is gewoon software in een hardware-kastje...niet om deze eindeloze wellus-nietus discussie voor de 10e keer naar boven te halen, maar als je een analoog-fetisjist vraagt dan zal ie je vertellen dat een virus (of welke VA dan ook) in het hoog aliasing geeft, en dat analoge synths dat niet doen, en dus beter klinken etc.etc.etc.

persoonlijk ben ik er zeker van dat het bijna altijd gaat om psychologie, de charme van de lichtjes, het kastje, de kostprijs, de knopjes etc. die je het gevoel geven dat het toch echt beter klinkt..... maar da's mijn bescheiden mening ;)
 
das waar. maar tja.. iets maakt die virus vetter.. en net zoals met samplers.. ze klinken gewoon vet.
ik weethet. je zult altijd mensen zoals wij hebben [pro<>contra] ;)

misschien zijn het de convertors oid die ook meespelen,... ik weet het niet ;)
 
Re: Re: soft-hard

Re: Re: soft-hard

Origineel geplaatst door olafmol
..persoonlijk ben ik er zeker van dat het bijna altijd gaat om psychologie, de charme van de lichtjes, het kastje, de kostprijs, de knopjes etc. die je het gevoel geven dat het toch echt beter klinkt..... maar da's mijn bescheiden mening ;)


amen:halleluja
 
Back
Top