CD rom drives problemen.

MdJ

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2002
Berichten
276
Locatie
Amsterdam
Nu heb ik net een splinternieuwe geluidskaart waarvan ik lekker de drivers wilde gaan installeren... blijkt dat mn twee cd drives kuren hebben...

Ze herkennen wel dat er een cdtje in zit, maar geven aan dat ze leeg zijn (alhoewel er wel staat dat er 648 mb beschikbaar is, nogal gek aangezien ik er normaal 700 mb cdtjes indoe)....

Ik heb echt alles geprobeert, van Bios tot System settings...

Wie kan me hiermee helpen?

Groeten,

Menno
 
CD even in de koelkast leggen.
Dan werkt hij vast wel wat beter.

Amai het is ook zo warm he.
 
Origineel geplaatst door fuse
CD even in de koelkast leggen.
Dan werkt hij vast wel wat beter.

Amai het is ook zo warm he.

Ik zit in de kelder onder ons huis, waar het koel is...

Overigens zou het wel een virus kunnen zijn... maar aangezien de betreffende pc geen internet aansluiting heeft, en ik enkel af en toe wat dingetjes op cd zet (OS updates enzo)... lijkt me dat toch vreemd.

Ik zat zelf te denken om de BIOS een keer te updaten... aangezien het toch echt een softwarematig probleem lijkt..
 
Biosupdate lijkt me sterk. Haal die nieuwe geluidskaart er eens uit en kijk of je CDrom drives het dan weer doen.
Want ze deden het toch totdat je nieuwe kaart erin zat?
 
Origineel geplaatst door sander
Biosupdate lijkt me sterk. Haal die nieuwe geluidskaart er eens uit en kijk of je CDrom drives het dan weer doen.
Want ze deden het toch totdat je nieuwe kaart erin zat?

Heb ik al gedaan, ik heb zelfs ALLE pci kaarten eruit gehaald, en alle integrated peripherals uitgeschakeld om te checken dat het niet een IRQ probleem is...
 
Probeer je cdrom eens op een ander systeem. Lukt het daar wel? Zo niet dan kan de cd best eens rot zijn. Probeer anders de data van de cd-rom te halen met Isobuster (freeware).
Welk merk geluidskaart en cd-rom spelers heb je?
 
Ok... no more help needed.

Vandaag mn pc bij de computerwinkel langs gebracht die er naar hebben gekeken, maar de oplossing zo gauw niet konden vinden...

Ze kijken er nog een keer uitgebreid naar... zal waarschijnlijk neerkomen op een nieuw moederbord ofzo.

Thanx voor de hulp in ieder geval.
 
En inmiddels weer gemaakt... lag aan een kapotte kabel ofzo...

Woohoo!

(Nu alleen nog in Tilburg ophalen)
 
Back
Top