[Track] Dance/house in de stijl van Spinnin Records

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.661
Locatie
Zwolle
Forummers,

Ik heb eindelijk weer eens een liedje gemaakt, dit keer in de stijl van Spinnin Records. Ik heb hem nog niet gemixt, althans, alleen op mijn gehoor op zolder.

Ik heb het nummer gemaakt met FL Studio, Sylenth 1 en Vengeance Minimal House 2. Grappig toch dat je tegenwoordig zo weinig nodig hebt.

https://soundcloud.com/bombario/bombario-nuix-pre-mix
 
hij is niet slecht, maar springt er idd niet bovenuit.. ook je einde is wat abrupt, je bouwt op en dan is de plaat plots gedaan, dat klopt niet.. Veel succes alleszins ! ;)
 
wat vind je zelf van deze track?

bij mij komt ie niet echt binnen... kortom plak er niets achter en ga eens goed die releases op spinnin luisteren... en kom dan met een nieuwe track ;)
 
Dit is dus IMHO template house, meer cliche wordt het niet.
Leermoment, je kan de "juiste" samples en presets bij elkaar zoeken
Qua midI phrases heb je de patroontjes ook bijnelkaar, maar nu nog een sterk arrangement met de puzzelstukjes. Maar dan nog, dit "genre". Is de ambitie van iedere 14 jarige puber die de piratebay heeft leeggetrokken. Dus zelfs als je beter wordt, is het een hopeloos genre.
 
Wat ik meer bedoel is dat iedereen dit,al doet en het is een 2 traps raket
1 - de juiste samples en patches en templates en het mixen en matchen om tot een vibe te komen
2 - maar dan moet er ook nog een track van gemaakt worden

Ik hoor alleen maar cliché bouwsteenjes, ik zie mooie bouwmaterialen, op pallets, maar niet het huis van m'n dromen.
 
Ik snap wat je bedoelt en dit nummer dingt inderdaad niet mee naar de track van het jaar. Aan de andere kant: ik heb tijdens het arrangeren flink gespiekt bij Beatport en daar de nodige 'tricks' afgekeken. Daar doe ik bij een volgend nummer mijn voordeel mee. Het blijft denk ik toch puzzelen, veel muziek maken en misschien vallen opeens de stukjes op zijn plaats.

Tracks afmaken vind ik sowieso waardevol, of ze nou goed zijn of niet. Daar schort het bij mij altijd aan, 30 ideetjes en geen nummer.
 
Je leert er wel van en het is leuk,om te doen, maar er is zo weinig eer aan te behalen.
Als je in dit genre verder wil zou ik de lat hoger leggen, richting Mau5trap bijv. Daar heb je nog regelmatig nieuwe dingen. Spinnig fillers kan je nou niet echtt je creatieve ei kwijt
 
Het gaat wel richting templatemuziek inderdaad. Zoals eerder gezegd springt er ook niet echt iets uit waardoor deze track toch enigszins verschillend is ten opzichte van soortgelijke tracks. Voor een volgende track zou ik in ieder geval minder proberen te voldoen aan "de juiste manier" van dit soort muziek te maken. Dus, minder luisteren naar, en kopiëren, wat anderen doen en meer zelf op avontuur gaan. Sample- en looplibraries helpen daar denk ik niet bij.
 
Back
Top