Op zoek naar een mede producer!

DJ @tiq

Mindtrick Records
Lid sinds
17 september 2002
Berichten
183
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal zoals de titel al doet vermoeden "Ik ben op zoek naar een mede producer" en het liefst een uit de buurt van Rotterdam ivm vervoer.

Nu zullen jullie denken van "wat maakt jou zo goed dan??" ik kom hier niet om dat te bewijzen dus ik ga geen tracks uploaden ofzo mijn vraag is alleen of er mensen geintresseerd zijn om electronische muziek te maken en live op te treden.

Ik zit al een hele lange tijd te denken aan de volgende stylen kan er alleen geen 1 kiezen.


Apollo440
The crystal Method
Chemical Brothers
JXL
Royksopp
Rank 1
ATB
Chicane
Basement Jaxx
DJ Shadow

Om een indicatie te geven van wat ik "weet" Op het moment doe ik de SAE opleiding Electronic Music Production en ga deze eind Augustus afronden .

Als er mensen op de een of andere manier interesse hebben reageer dan of PB me ff.

Misschien komt het bovenste stukje een beetje bot over maar ik heb slechte ervaringen gehad door deze zelfde vraag een jaar geleden te stellen in tegenstelling tot toen ben ik er nu wel klaar voor!

met vriendelijke Groeten

Guido :kroon:
 
Ik denk niet dat je een bepaalde stijl moet kiezen...
Je moet gewoon je EIGEN ding doen iets wat jou het beste lijkt!
Wat je wel kunt doen is misschien ideetjes of produceer technieken overnemen van bovengenoemde Maestro's en daar je eigen draai aangeven.
Maar toch wat je hierboven neerzet loopt in mijn ogen toch wel uiteen qua stijlen (hebben ook allemaal hun EIGEN stijl vind ik)
Maar zo te zien vind jij lekkere rauwe leads wel lekker en vette beats (niet gek natuurlijk)
Ga het daar dan eens in zoeken......
Zet die 106 en die MS10 aan en ga gewoon freaken! Neem dit alles op en bewerk het dan in een sampler bijvoorbeeld zoals jullie allemaal ondertussen weten (en waar je onderhand moe van word want ja ik ben trots :kroon: ) heb ik dus een MS10 en hier krijg je met 1 VCO (en een hoop modulatie) de Vetste dingen uit neem dit dus gewoon op en ga knippen en plakken en layeren en pleur d'r evt. een bonk effecten over.
Je krijgt dan de raarste en vetste dingen voor je kiezen!

Nu vertel ik dat wel allemaal maar ja jij hebt een SAE opleiding en ikkuh nie...........


[off-topic] Ik heb trouwens al MS-10 patchsheets![off-topic]
 
Met een SAE opleiding red je de wereld niet hoor maar ik had het gewoon ff nodig om net ff dat stapje te zetten naar professionelere producties en netwerken!
 
Niet om de TS af te zeiken, maar een certificaat producer aan SEA zegt niets, maar dat ter zijde....

En als je geen tracks wilt uploaden dan weten mensen ook niet goed wat je wilt.
ik zou ook idd voor een eigen stijl gaan, maar om je te laten inspireren door andere is natuurlijk nooit verkeerd.
 
:D Geloof ik ook wel het moet ook IN je zitten natuurlijk je kunt wel leren noten lezen bijv. maar dan kun je nog niet componeren.....

Maar zo aan je gearlist te zien moet je toch een aardig eind op weg komen!
Sample wat drumklanken van CD (of vinyl voor die lekkere sound) of koop gewoon een goede SampelCD met drumklanken
en ga daar eens mee aan de gang luister goed naar de beats van de Chemical Brothers en Apollo 440 en het mooie synthgebruik en knip en plak werk van Bassement Jaxx.
En ga gewoon wat produceren wat het dichtste bij jou ligt en ga experimenteren veel experimenteren dan kom je tot de beste resultaten (meestal)
 
Wat denk je dat ik doe de afgelopen tijd ben alleen maar aan het leren enz zoveel mogelijk uitproberen enz.

maar ik wil de stap van aanklooien een beetje over slaan en gewoon met iemand samenwerken omdat er dan veel meer uit komt qua creativiteit.
 
Origineel geplaatst door DJ @tiq
Wat denk je dat ik doe de afgelopen tijd ben alleen maar aan het leren enz zoveel mogelijk uitproberen enz.

maar ik wil de stap van aanklooien een beetje over slaan en gewoon met iemand samenwerken omdat er dan veel meer uit komt qua creativiteit.

Ik snap wat je bedoeld gewoon iemand erbij om van elkaar te leren iemand die je aanvuld en voelt en om elkaar te pushen......
(hoop dat ik het goed formuleer :D )

Tja helaas de Muzikale smaak is goed maar ik kom uit Tilburg dus.......
 
Ok... we zijn een team hoor, we blijken 2 straten van elkaar vandaan te wonen.. kan het nog beter.. !! :)
 
Back
Top