Doepfer a-154 internal clock

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Ik heb al een tijdje een a155/154 combi maar slave mijn modular aan mijn machinedrum.
Om die reden maak ik zelden gebruik van de interne clock en bijbehorende functies van de 154.
Ergens erg jammer aangezien de cv over clock en pw natuurlijk erg bruikbaar zijn.
Zijn er mensen die de boel ook op een soortgelijke manier slaven en die me wat kunnen vertellen hoe zij toch effectief gebruik maken van de 154 clock.

Ofwel; het gebruik van verschillende, niet gesyncte, clocksignalen... Wat doe je ermee?
 
das ook leuk idd, kan je de boel behoorlijk scheef maar toch ook weer recht laten lopen!
 
Buiten de lijntjes kleuren! :dubbel:

Ja, ik zie wel dat je het kan gebruiken als LFO zonder reset/sync (want dat is het eigenlijk ook) maar verder zie ik weinig mogelijkheden.

Syncen en dan het liefst in andere snelheden.....

Maar als ik twee verschillende clock sources heb, dan kan ik die toch niet syncen?
 
kun je de a154 niet als evelope gebruiken??

download gewoon de handleiding om te vinden wat je er allemaal mee kan.
 
Nouja, ik weet wel wat ik ermee kan en heb uiteraard ook de handleiding gelezen; een EG is inderdaad wel mogelijk, VCO ook.

Maar ik vroeg me eigenlijk meer af wat je met de interne clock kunt doen als je al een masterclock hebt.
 
vco??? ook. alleen square dan???

voor de rest kun je niet veel met de interne clock,

het is of interne of externe clock gebruiken.
 
Wat brz volgens mij bedoeld is dat je de interne clock gebruikt maar die reset met je master. interne clock loopt dus niet sync maar wel in de maat, of beter gezegd andersom: wel sync maar niet in de maat, toch?
 
vco??? ook. alleen square dan???

Nee ik bedoelde niet de clockoutput maar de 154/155 ansich als graphic VCO.

Square waveform vco kan wel denk ik als de snelheid het toelaat inderdaad.

Wat brz volgens mij bedoeld is dat je de interne clock gebruikt maar die reset met je master

Ja, ik dacht ook dat hij dit bedoelde, alleen weet ik niet hoe je die clock dan reset. Of misschien een soort van sync m.b.v. andere modules.
 
Back
Top