Mixer (Soundtracs) + Tape Recorder (Fostex) ideale combo?

yrgstskrds

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juli 2012
Berichten
8
hoiiii

ik ben in het bezit van een hele fijne Soundtracs PC Midi (16 kanaal inline mixer)
nu ben ik op de 2dehands markt een Fostex E16 (1/2" tape recorder) tegengekomen

lijkt mij een ideale combinatie om volledig analoge opnamesessies mee te doen

nu heb ik een concrete vraag: zijn de direct-outs van de Soundtracs ideaal te verbinden met de line-inputs op de Fostex???

RTFM? ok, maar ik ben niet techneut genoeg om dan nog 100% zeker te zijn

de soundtracs direct-outs zouden 'dual' (???) zijn: zowel +4dBm als -10dBv
de line-inputs op de fostex zijn -10dBv

http://www.thesoundtracsguy.com/site...dfs/pcmidi.pdf
http://www.fostexinternational.com/d...ers_manual.pdf

ander advies & gezever ook altijd welkom
 
een 'uitwendige' knop of dergelijke met die functie is er alleszins niet (of gaat zoiets automatisch???)
dat 'dual' +4dbm & -10 dbv gegeven vind ik nogal verwarrend (toch niet intern te schakelen?)

waarom is het overigens van belang dat deze levels bij beide toestellen overeenkomen? klopt het dat je anders een soort omzetter nodig hebt?

tnx!
 
Misschien werkt het zoals Raphie zegt.
Maar het kan ook zijn dat je intern iets om omzetten.
Soms betekent dat dat je twee punten aan elkaar moet solderen en twee andere punten los moet maken.
Dit is dus eigenlijk een modificatie die je voor langere tijd zo laat staan.
Meestal staat dit duidelijk op de print aangegeven.
 
soundtracs heeft voldoende power om signaal te versterken waar nodig zonder probleem , en verzwkken ( op -10 db zetten ) doet hij ook .
dus gewoon ansluiten en niet teveel zorgen maken.

bij mijn soundtracs kun je de -10/ 4 omzetten door inderdaad intern op de print twee baantjes door te snijden.
heb het nog nooit gedaan/ nodig gevonden.
ook zit er ( zie handleiding waarschijnlijk ) de mogelijkheid om een effect send van pre naar post om te zetten, weerom dmv wegvijlen of juist opvullen van een verbinding op de printplaat.
weet niet precies hoe dat bij jouw type zit.
fijne tafels trouwens die soundtracs, gaan jaren probleemloos mee, fijne voorversterkers etc.
 
Back
Top