80's reverbs?

Revok

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2011
Berichten
142
Ik ben benieuwd welke reverbs er gebruikt werden in de low-budget Italo en New Beat studio's van de jaren '80. Ben zelf op zoek naar iets waarmee ik die "big gated reverbs" op snaredrums kan zetten. Is de Roland DEP-5 hier bijvoorbeeld geschikt voor?

Tips welkom!

Rvk
 
Mijn persoonlijke ervaring met goedkope oude digitale reverbs is dat ze veelal een soort metaalachtige bijklank hebben die je er moeilijk uit krijgt. Met midiverb heb ik geen ervaring, maar is dat niet meer iets van de 90's?
 
Klank, zou kunnen, ik heb ze nooit zelf gehoord. De Midiverb 1 is uit 1986

In 1986 Alesis produced the first under-$1000 16-bit professional effects processor, the MIDIverb
 
Ik weet niet of de dep 5 een lowbudget apparaat was. Nu wel maar ik denk toen niet. wat was de nieuw prijs van een dep5 in 1986.
 
yamaha REV7? alhoewel die toen wel hi end was...

anders de midiverb of microverb, zaten lekkere gruizige gates op. En toen al budget units met lekker veel eighties hoog erin.
 
Klank, zou kunnen, ik heb ze nooit zelf gehoord. De Midiverb 1 is uit 1986

In 1986 Alesis produced the first under-$1000 16-bit professional effects processor, the MIDIverb

De Midiverb 1 was 12-bit 10kHz toch?
 
New Beat, bij R&S hadden ze een H3000

de spx-en van yamaha waren ook zo een beetje de standaard in die tijd
 
Bedankt voor de tips allemaal. Nu kan ik wat gerichter gaan zoeken.

David: Digitech DSP128, echt? Ik heb er hier een staan, maar die reverb klinkt erg metalic, vind ik.
 
Back
Top