DBX 166 vs FMR Audio PBC-6A

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.463
Locatie
Thuis
Zoek een vette, warme, kleurende compressor om over mijn drums (Machinedrum) en bass (SuperBassStation) als FX en overweeg daarvoor de typische DBX-sound (e.g. 166xl of 166xs).

Ik zie nu ook vaak lovende reviews over de FMR Audio PBC-6A, die vaak zelfs met een "budget" Distressor vergeleken wordt... maar vind hier eigenlijk geen echte testen of demos van waarvoor ik het zou gebruiken. Online vind je vooral demos voor guitaren etc...

Iemand enige ervaringen hiermee of links naar nuttige reviews/demos?

Ik ambieer een minimal techno, electro dub sound...
 
wat ik hier over 'weet' / heb gehoord/gelezen:

DBX lijkt me niet echt een vette ,warme kleurende compressor..of je moet een hele dure kopen: DBX 160 VU
vintage DBX compressors geven wel een soort ouderwetse kleuring maar dat is denk ik vooral wat tempering van hoog en soms laag.

en de FMR Audio PBC-6A zou helemaal geen kleuring geven. juist heel transparant.

voor vet vol warm zijn er misschien toch betere compressors.
 
Ok, even ter verduidelijking: met "vette, warme, kleurende" bedoelde ik voornamelijk dat hij niet transparant moet zijn en dat ik hem eerder als FX wil gebruiken... Ik verwacht uiteraard geen high-end gear voor een appel en een ei.

De FMR RNC & FMR RLNA zijn inderdaad gerenomeerd om hun transparantie maar ik dacht dat de FMR PBC-6A net het omgekeerde (kan) doen...

Ik dacht dat alle DBX compressors die typische DBX-sound hadden en dat de 166 reeks beter is dan de 266 reeks en ook meer "tweakable" is dan de 160 reeks. Een hogere reeks lijkt me wat overkill voor wat ik het wil gebruiken (beetje destructief mijn signaal gecontroleerd verneuken)...

Toch bedankt voor je input :okdan:
 
sorrie, vergisssing. ik las niet goed en dacxht dat je het had over de FMR RNC.
de PBC-6A zal wel gebaseerd zijn op de Universal Audio LA-2A en meer kleuren denk ik dan. had hem zelf ook al op mijn 'wil ik hebben maar dat mag niet van de koningin' lijstje.

van DBX kan je mischien eens kijken naar de DBX 118 of 119....of de 128
die kunnen leuk warm en goedkoop kleuren!
 
DBX 118 of 119 (of 117): +/- 50 euro

model 128 : 100 tot 150 euro (maar je alle soorten prijzen tegenkomen)
 
Ik heb een dbx 160 x2 en hij kleurt wel, maar zou het niet echt warm noemen.
Dus voor dat specifieke doeleinde zou ik geen DBX aanraden.
Is overigens maar 1 model wat ik ken, misschien dat andere DBX compressors wel warmer klinken.
 
Thanx voor de input zover... Vet, warm, kleur... Is natuurlijk allemaal subjectief...

Ik denk dat het vooral belangrijk is om rekening te houden wat ik ermee wil doen: mijn Machinedrum en SuperBassStation doorjagen...
 
mischien een paar compressors uitproberen bij iemand?

ik woon in Amsterdamned
 
Back
Top