Staand werken aan je knoppen, tips?

@ MacGyverGear: Dank voor je reactie! Ik ga nog even kijken of de poten echt nodig zijn, en je hebt inderdaad wel een goed punt dat zonder de poten de rails nog wat verder door kan lopen en ik daar misschien nog een extra plank kwijt kan met t een of ander.

Voor wat betreft de muur, wel een goed punt om daar rekening mee te houden. In mijn geval zal het een betonnen muur zijn waar de rails voldoende in verankerd kunnen worden om het gewicht te dragen.
 
Met die poten als extra ondersteuning is 't sowieso vrij lastig om qua hoogte een schatting te doen ivm met het doorhangen wat het variabele gewicht van de synth met zich meebrengt.
Ondersteun je de plank teveel, bengelen je dragers denk ik ook alle kanten op.

Had op een andere plek ooit een bureau als onderste etage gebruikt, kun je nog wat verder van de muur afkomen dan 600mm. ;)

Een dragende stenen muur is geen enkel probleem met dit systeem.
Over het algemeen is een giboblokken, of ytong muur ook niet het probleem.. de rails geeft ook nogeens stevigheid.. maar zou er niet teveel op zetten idd.. vooral niet onderin.
Denk eerder dat de verankering bij dit soort muren het zwakke punt is.. de blokken zijn onder een bestaand plafond opgemetseld.
Een hefboom effect is natuurlijk wel een groot woord.. maar des te lager je iets hangt en des te verder van de muur.. des te groter het risico. Juist omdat er bovenin niet veel houvast is :)
 
Nou het pobleem zit hem vooral op de bovenste plank, met redelijk gewicht en uit de muur
Strak tegen de muur aan gebeurt er idd niks, maar 15kg 45cm uit de muur, dan krijgen de meeste 6mm pluggen het al moeilijk en als die gaan dendert het hele zooitje zo naar beneden
 
Nou het pobleem zit hem vooral op de bovenste plank, met redelijk gewicht en uit de muur
Strak tegen de muur aan gebeurt er idd niks, maar 15kg 45cm uit de muur, dan krijgen de meeste 6mm pluggen het al moeilijk en als die gaan dendert het hele zooitje zo naar beneden

Ach so..

Een synth op normale bespeelbare hoogte is echt geen probleem hoor.. je moet natuurlijk niet die plankendragers helemaal aan het eind van de strip bovenin gaan hangen.
Als je de langste strips neemt, die ver genoeg laat doorlopen kan er niet veel misgaan. :okdan:
Desnoods een m5 keilbout bovenin of nog beter.. opboren tot m6.. Keilbout eerst vastzetten met moer en daarna strip met een moer vastzetten.. :D
 
:D

Ben het er wel mee eens dat als je staat, je productiever blijft oid. Het zitten is wel goed om te focussen op een clipje ofzo maar je dut wel veel sneller in heb ik vaak de indruk..
Vind zelf de afwisseling daartussen wel goed werken dus.. :)
 
heb enerszijds een vast rack gebouwd, van hout , balkes van 4,4 bij 4,4 cm ongeveer. avondje werk, wat schroeven en perfect op maar...
daarnaast voor de makkelijkheid en live: een ultimate v rack met 3 ( of meer) dwarsliggers. ideaal, kan alles precies onder de hoek zetten waarop de handen het meest ontspannen spelen.
vaak tweedehands voor een zacht prijsje te vinden
 
Die strips heb ik eerst gehad werd echt een gatenkaas en niet iedere muur is even geschikt...losse staanders is sneller en werkt lekkerder en is steviger. Als je van die aluminium hoekprofielen gebruikt zorg dan dat je dan van die rubber strips aan de binnenkant van je profiel plakt zodat het 100% zeker niet krast.
 
Voor iedere muur bestaat er wel een plug, ik heb met die strips een hele kleding kast gemaakt in een gips muur als je hollemuur pluggen gebruikt zou het geen enkel probleem moeten zijn.
 
ikea laptop dingen

hooke me up.. zoiets? :D
brada-laptop-support__0094156_PE231892_S4.JPG
 
Voor grote synths met toetsen weet ik het niet maar mijn desktop synths, modules en pedalen heb ik allemaal op die ikea laptop stands. Zijn ideale dingen! :okdan:
 
Back
Top