roland xv5080 wav samples inladen

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
hallo,
weet iemand hoe ik ik bv wav samples via de pc kan laden naar een roland xv5080
ik ben er op internet niet uitgekomen zelf
ik heb een smartmedia card 128mb
via dat medium wil ik graag samples laden zodat ze als een soort van presets in de xv5080 zitten

mvg
martin h
 
Ikzelf heb geen xv 5080 maar wat ik begrijp is de xv5080 een soundmodule, een presetbak. De presets (patches) kun je aanpassen en dat kun je denk ik dan opslaan op de smartmedicard.

Hier de specificaties van Roland en daar wordt nergens vermeld dat je eigen samples kan inladen.

http://www.roland.com/products/en/XV-5080/
 
Hier de specificaties van Roland en daar wordt nergens vermeld dat je eigen samples kan inladen.

http://www.roland.com/products/en/XV-5080/
Ik lees op die pagina toch:
- Convert/loads Roland S-700-Series, Akai S1000/S3000, AIFF and WAV format files via SCSI port or from SmartMedia using optional SIMM memory (128MB max.)

Dus ik neem aan dat je extra RAM* moet bijsteken, en via een cardreader op PC(/Mac) de WAVs op het smartmedia kaartje zetten.
*Edit: er zit blijkbaar al 64Mb standaard in (64MB internal wave memory).
 
Ik lees op die pagina toch:
- Convert/loads Roland S-700-Series, Akai S1000/S3000, AIFF and WAV format files via SCSI port or from SmartMedia using optional SIMM memory (128MB max.)

Dus ik neem aan dat je extra RAM* moet bijsteken, en via een cardreader op PC(/Mac) de WAVs op het smartmedia kaartje zetten.
*Edit: er zit blijkbaar al 64Mb standaard in (64MB internal wave memory).

Er moet inderdaad RAM geheugen in, er zit standaard maar 4 Mb. RAM in als ik het me goed herinner.

(Ik heb de 64Mb. uit mijn reeds verkochte XV-5080 hier werkloos liggen. Mag voor een klein prijsje weg als je daar mee geholpen bent :eureka:)
 
Ik lees op die pagina toch:
- Convert/loads Roland S-700-Series, Akai S1000/S3000, AIFF and WAV format files via SCSI port or from SmartMedia using optional SIMM memory (128MB max.)

Dus ik neem aan dat je extra RAM* moet bijsteken, en via een cardreader op PC(/Mac) de WAVs op het smartmedia kaartje zetten.
*Edit: er zit blijkbaar al 64Mb standaard in (64MB internal wave memory).

Oh ja inderdaad, nu zie ik het ook staan, raar dat ze dat niet bij de specificaties er bij zetten....., maar in een ander tabblad!
 
Back
Top