Ola

J.Thompson

Nieuwkomer
Lid sinds
30 juni 2013
Berichten
10
Locatie
Leiden
Hey hallo,

Ik ben J.Thompson, een relatieve beginneling op het gebied van muziekproductie. Vanaf mijn zestiende ben ik begonnen met gitaar en keyboard samples in te spelen via een headset microfoon, een simpel virtueel drumcomputertje (hammerhead volgens mij) voor de beats, en magix musicmaker als DAW lol. Niet de beste kwaliteit maar wel veel plezier gehad. Toen kwam Reason, maar door gebrek aan kennis en doorzettingsvermogen heb ik het allemaal een beetje laten liggen. Het afgelopen jaar heb ik het toch weer opgepakt en dankzij het internet (en forums zoals deze) begin ik Reason evenals muziekproductie an sich beter te begrijpen en heb er ook weer veel plezier in!

Mijn 'stijl' (volgens mij ben ik nog steeds zoekende) is voornamelijk hip-hop, trip-hop
en breakbeat (126bpm). Ik had graag een track willen posten maar ik worstel nog steeds met het eindproduct qua geluidskwaliteit. Dat wil ik eerst onder de knie hebben voordat ik wat post. Momenteel ben ik ook wat aan het bijspijkeren (via boeken) op het gebied van mijn piano en gitaarspel.


Mijn huidge (budget) setup:

Reason 5
Focusrite Scarlett 2i4
M-Audio Oxygen (49)
KRK 5 Monitors
Elektrische gitaar
-Goede headphones ontbreken nog

Ooit ga ik naar Reason 7, maar gezien mijn budget hou ik het ff bij 5.

Zo dat was het wel een beetje,

Greets! :mexico:
 
toch maar een track :
zal soundclip ofzo binnenkort downloaden...

tis van een jaar geleden voordat uberhaupt monitors had of enige kennis van EQ, Compressie etc., hopelijk kan ik een dergelijke track ooit goed laten klinken!
 
Back
Top