MAM AFB8 analoge filterbank

Als ik de print zo bekijk zitten er 2 spanningsregelaars in (kan ze niet lezen). Kans is dan natuurlijk erg groot dat het pos en neg regulatoren zijn en heb je echt wel een AC voeding nodig.
En dat het ding werkt zonder spanning lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de IC's die erin zitten.
 
Ok, heb inmiddels een AC-adapter binnen (zijn niet overal te krijgen blijkbaar) en aangesloten. Vervolgens spelen met de input- en outputvolumes en de EQ-knoppen. Hij doet het prima! Hoor duidelijk de sound vetter worden als ik bepaalde freqs toevoeg, etc. Even wennen aan de bypass-knop: als ik die op OFF zet dan hoor je het originele geluid. Als ik 'm op ON zet dan hoor je de aangepaste sound. Lijkt verwarrend, maar on en off slaat in dit geval dan niet op de bypass maar op de filterbank zelf :) Als je alle EQ-knoppen naar links draait, hoor je geen geluid meer. Hij filtert dus alles weg dan.

Ik ga er even mee spelen (kijken of het bevalt met mono e.d.). Ik heb nu bijv. de mono-output van de Microkorg aangesloten. De output van de AFB8 (sowieso mono) gaat dan maar naar één van de monokanalen van mijn mixer (beetje gain erbij, panning in het midden).
 
Back
Top