RM1x tips, the sequel

Gebruik je de interne soundengine van de RM1x? En zo ja, gebruik je verschillende geluiden in verschillende scenes? De RM1x heeft namelijk eventjes tijd nodig om die geluiden in te laden. Voor kanalen die je niet gebruikt kun je de engine het beste uitzetten, of in ieder geval op het zelfde geluid laten staan.
 
nee ik gebruik hem alleen als MIDI sequencer. Alle geluiden staan uit. Er gaat niks naar zijn TG. Ik gebruik geen geluiden van de yamaha zelf. Alleen midi.
 
iemand?.......
 
In de Rs7000 moet je onder system utility de 'pattern quantize' op 1 zetten, dan switched hij pas op het einde van de maat. Sowieso is mij opgevallen dat als je de bpm handmatig instelt het ook soepeler gaat. Dat verander je wederom in system utility, 'pattern pbm mode hold' uitzetten. Dan switched de rs niet direct van het bpm van de 2 nummers (bijvoorbeeld 125 naar 127), maar moet je de bpm met de hand aanpassen; die bpm waarde houd hij dan voor alle songs aan totdat jij het weer handmatig aanpast. Hij start dan wel altijd op in 120bpm.
 
zoals ik al aangaf heb ik de pattern quantize op 1 staan en niet op 1/16 :) de measure staat goed dus :)

ik heb de rm1x nu zelfs als slave aan me jomox hangen en nog blijft hij vaag inhouden als ik van pattern switch. of als ik van section A naar bv section B ga.....

echt mega irritant....
 
yep :)

het synct in het begin ook wel....maar door te switchen van secties of styles gaat die rm1x zichzelf retriggeren....en daarna loopt er van alles uit sync...
 
Dat begrijp ik. Erg irritant. Een vriend van me gebruikt de rm1x ook als midisync master voor zijn 707 maar die heeft er voorzover ik weet ook geen last van. Ik zou verder dan ook alleen maar kunnen gissen. Je sequenced alleen midi. Stuur je ook program changes? Misschien dat daar iets mis gaat?
Dat doet me er aan denken dat dat wat Protohuman suggereerde nog steeds een probleem kan zijn als je de Voice to TG niet echt uit hebt gezet.
 
wel raar want ik gebruik geen voices ofso van de rm1x :D
 
Mijn probleem met de "vaste" lfo, filter instelling in mijn rs7000 blijft kan niets vinden over default voice.
Ik doe net een factory reset en inplaats dat het filter op LP12 blijft staan/terugkomen blijft het nu op LP18 hangen :) Ik heb wat veranderd maar geen idee wat helaas.
 
Verhip :D Ik heb het even geprobeerd en je hebt gelijk, dan blijven alle instellingen (effect, voice, filters, etc) voor alle styles gelijk. Nadeel is dan wel dat er ook echt helemaal niets veranderd zonder dat jij het zegt; de voices ook niet. Dus stel je hebt in style 1 op track 1 een 909 kit, dan krijg je in style 2 ook een 909, ook al had je daar een 808 geplanned... Maar misschien dat dat met een program change is op te lossen, heb ik nog niet geprobeerd.

edit: heb het even geprobeerd nu en met een voorgeprogrammeerde program change (edit menu: edit change-> insert -> event type -> program change) is dat inderdaad op te lossen, net als control changes en weet ik wat niet meer. Handig, weer wat geleerd :)

Hoe zit het met je instellingen dan van je voice ik kan die dan niet meer veranderen als ik een program change er in zet?
 
Is het mogelijk om met mn live set van de rm1x/esi2000+hd over te stappen naar een RS7000?

Het punt is namelijk dat ik mn opgebouwde live set wel wil behouden.
Zelf zat ik te denken dat je wel een midi file op een diskette kan zetten en zo op de RS7000 te laden.
Dan daarnaast de audio van mn scsi hardeschijf in de RS te laden via de SCSI poort die de RS heeft als ik het goed gezien heb op plaatjes,..

Iemand hier ervaring mee?
 
Is het mogelijk om met mn live set van de rm1x/esi2000+hd over te stappen naar een RS7000?
Nogmaals maar eens aan kaarten,...

Iedergeval kan de rm1x geen midi saven, alhoewel een RS7000 dezelfde files als een RM1x slikt heb ik volgens mij ergens gelezen.
Maar dan is er nog het put van de samples uit een SCSI schijf te laden naar de RS7000 en dan waarschijnlijk alles weer opnieuw aan elkaar toewijzen ben ik bang.
Tenminste ik denk niet dat de RS7000 de banken van een ESI 2000 neemt.

Als iemand al eens is overgeschakeld van een rm1x naar een rs7k hoor ik het graag.
Of als je me ergens op wilt wijzen wat ik over het hoofd zie ^^.
 
Nogmaals maar eens aan kaarten,...

Iedergeval kan de rm1x geen midi saven, alhoewel een RS7000 dezelfde files als een RM1x slikt heb ik volgens mij ergens gelezen.
Wat bedoel je hier mee? Je kunt namelijk met de rm1x je patterns en songs wel als MIDI file (SMF) opslaan via het diskette station.
 
Als iemand al eens is overgeschakeld van een rm1x naar een rs7k hoor ik het graag.

Ik ruilde mn rm1x/esi4000 combo in voor een RS7000 een tijdje terug. Inmiddels heb ik die ook niet meer..

Een RS heeft geen audition voor samples en begint bij het openen van je smartmedia kaartje steeds in de root..
Ik dacht ik zeg het alvast..
 
Back
Top