Five in Four

Beathoven

Stamgast
Lid sinds
25 december 2001
Berichten
108
Deze track is een beetje experimenteel, maar ik denk dat ie toch behoorlijk klinkt. Het begint met wat "jaren 80" electro en eindigt met wat "nieuwere" geluiden en een vaste beat. Ik hoop dat het allemaal een beetje geslaagd klinkt en niet te vergezocht :)

Beathoven - Five in Four
Grootte : 3.51 MB
Lengte : 3:50
Stijl: zeg 't maar ;)
 
heb een beetje twijfels over de mix en wat er allemaal in het hoog gaande is met die hihats enzo.. nou ja het stoort iig niet erg
maar de rest klinkt goed! vette sounds
 
Ik kreeg het idee door om 'm te splitsen in 2 versies (lounge en dance).

nog meer voorstanders of is ie zo toch wel redelijk goed gelukt :)
 
Klinkt erg gaaf, goeie sfeer, mooie sounds. Ik vind alleen de effects over de hihats overmatig. Compositie is lekker traag opbouwend, maar verveelt toch net net (zit wel op het randje). Kun je kijken of je nog iets meer power in de sounds kunt krijgen? Het klinkt her en der een beetje 'dun'.
 
ik vind dat basje vooral lekker lopen, alles blijft alleen een beetje op de achtergrond, misschien dmv volume sommige sporen naar achter en voren halen. Met name die continue hihats zou ik halverwege een klein boogje naar beneden laten uitfaden, ze gaan teveel opvallen. Verder cool trackje. Vind de kick niet echt overtuigend, beter helemaal geen kick.

Ik ben meer benieuwd naar de loungeversie. Zonder beats? Dat wordt spacen :peukie:
 
hele vette track!!!
niet splitsen!

klinkt goed zo.

oke heeft misschien nog wat bijschaving nodig, maar ik vind die track vanalles hebben!
splitsen zou kunnen gevoel wegnemen. de cymbals vind ik ook wel cool :)
misschien dat laatste stukje nog wat verder uitbreiden en uitwerken en de track wa langer maken ;)
 
Klinkt erg gaaf, goeie sfeer, mooie sounds. Ik vind alleen de effects over de hihats overmatig. Compositie is lekker traag opbouwend, maar verveelt toch net net (zit wel op het randje). Kun je kijken of je nog iets meer power in de sounds kunt krijgen? Het klinkt her en der een beetje 'dun'.

ik lees deze nieuwe posts nu voor het eerst en ik had 'm gisteren al definitief afgemaakt. Heb nog wel wat aan de volumes zitten draaien maar voor de rest is ie nog wel redelijk hetzelfde. Het zijn het goeie tips om rekening mee te houden bij het afmixen van een volgende track dus erg bedankt ! :okdan:

ik vind dat basje vooral lekker lopen, alles blijft alleen een beetje op de achtergrond, misschien dmv volume sommige sporen naar achter en voren halen. Met name die continue hihats zou ik halverwege een klein boogje naar beneden laten uitfaden, ze gaan teveel opvallen. Verder cool trackje. Vind de kick niet echt overtuigend, beter helemaal geen kick.

Ik ben meer benieuwd naar de loungeversie. Zonder beats? Dat wordt spacen

Je bedoelt de vaste kick op het eind die op elk kwart van de maat zat en niet de 5/4 kick zoals ie er nu inzit neem ik aan? Die heb ik er nu uitgehaald idd :)

Origineel geplaatst door cloudman
hele vette track!!!
niet splitsen!

klinkt goed zo.

oke heeft misschien nog wat bijschaving nodig, maar ik vind die track vanalles hebben!
splitsen zou kunnen gevoel wegnemen. de cymbals vind ik ook wel cool :)
misschien dat laatste stukje nog wat verder uitbreiden en uitwerken en de track wa langer maken ;)

Ik vond het plastic trance-melodietje en die vaste kick niet echt bij het stuk passen, na veel horen werd het een beetje voorspelbaar en begon het tegen te staan. Daarom heb ik maar besloten om het eruit te halen en het wat meer bij electro te houden, zodat het denk ik wat langer "houdbaar" blijft.

Zo dansbaar is 5/4 toch ook weer niet ..toch ? :? (ben geen danspasjes-expert :P )

Ps nieuwe versie is gewoon downloadbaar via de link in de openingspost :)
 
Als ouwe lul werd ik aangetrokken door je "jaren 80"omschrijving.

Die rommelige hihat hoeft van mij niet. maar da's dan ook het enige. Solo van Herbie Hancock* d'r in en klaar is kees!
Errug goed!


* De Simple Minds hebben ooit zoiets gemaakt - met Herbie op solo synth.
 
Sorry voor deze grote trap naar boven maar ik heb deze track nog eens even goed nagekeken en 'm op veel punten
verbeterd mede dankzij een paar reacties hier. Ik denk dat ie nu een stuk 'frisser' klinkt maar
dat laat ik graag aan jullie over om dat te beoordelen (2nd opinion ;) )

Beathoven - Five in Four (Re-Edit)

Ik heb ook geprobeerd om het wat meer de Jazz-achtige kant op te duwen, ik hoop dat het een beetje geslaagd is. :biertje:
 
niet mijn smaak maar erg volle track het doet me een beetje aan fil muziek denken of een theme track van een actie serie als air wolf...

Peez Tron
 
Origineel geplaatst door Tron
niet mijn smaak maar erg volle track het doet me een beetje aan fil muziek denken of een theme track van een actie serie als air wolf...

Peez Tron

wat bedoel je met fil muziek? :)
 
Back
Top